Комунікативна компетентність фахівців

  • А. Шмелькова Кафедра ділової комунікації Запорізького національного університету https://orcid.org/0000-0003-2475-3739
  • Н. Надточій Кафедра англійської філології Запорізького національного університету https://orcid.org/0000-0002-7058-6460
Ключові слова: бесіда, група, менеджер, моделі ділового спілкування, сучасне ділове спілкування

Анотація

Автори розглядають сутність та важливість ділової комунікації як одного зі складників процесу управління. Аналізуються та систематизуються завдання ділового спілкування. У статті вивчаються різні види ділового спілкування. Автори розглядають комунікативну компетентність як професійно необхідну, і саме це доводить актуальність проблеми. Комунікативна компетентність розглядається як уміння ефективно співпрацювати у робочій команді, здатність враховувати індивідуально-психологічні та національні особливості партнера зі спілкування, використовувати норми ділового етикету, керувати конфліктом та плідно взаємодіяти в рамках співпраці. Встановлено, що для досягнення високих результатів комерційної діяльності практично будь-якого виду необхідно володіти певним набором знань, інформації про принципи ділового спілкування. Доведено, що вміння успішно вести ділові переговори, грамотне укладання господарських договорів стало невід’ємною частиною професійної культури менеджерів усіх рівнів. Окреслено шляхи вдосконалення внутрішньої ділової комунікації, які забезпечать ефективну роботу організації та її позитивний імідж. Через постійно зростаючу інтенсивність спілкування в різних сферах дослідження феномена ділового спілкування сьогодні є особливо важливим. Специфіка та складність проблем, що виникають тут, пояснюється тим, що спілкування здійснюється у несумісних, переважно культурних стереотипах мислення та поведінки, включаючи взаємодію у професійних ситуаціях. Спілкування має бути ефективним у будь-якій сфері людського життя. Ділове спілкування передбачає постійний потік інформації. Це сутність управління. Основні функції управління (планування, організація, укомплектування персоналом, керівництво та контроль) неможливо добре виконувати без ефективного спілкування. Зворотній зв’язок є невід’ємною частиною ділового спілкування.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bolshunov, A.Ja., Kiseleva, N.I., Marchenko, G.I., Novikov, A.V., Tjurikov, A.G., Chernyshova, L.I. (2018). Delovye kommunikacii: uchebnik dlja bakalavrov [Business Communication: a textbook for bachelors]. Chernyshova, L.I. (Ed). Moscow: Finansovyj universitet, Departament sociologii [in Russian].

Dawson, R. (2011) Masterstvo obshhenija v ljuboj situacii [Roger Dawson’s Secrets of Power Negotiations]. Kharkiv: Knizhnyj Klub “Klub Semejnogo dosuga” [in Russian]. 3. Krysko, Zh. (2020). Rol komunikacij v systemi upravlinnya organizaciyeyu [The role of communications in the management system of the organization]. Aktualni problemy menedzhmentu ta publichnoho upravlinnia v umovakh innovatsiinoho rozvytku ekonomiky: materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiyi [Topical issues of management and public management in the situation of innovative development of economy: materials of International scientific and practical online conference]. Ternopil: TNEU, Part 1, pp. 100–103 [in Ukrainian].

Malyk, N.R. (2020). Sutnist dilovyh komunikacij pidpry`yemstva [The essence of business communications of the enterprise]. Aktualni problemy menedzhmentu ta publichnoho upravlinnia v umovakh innovatsiinoho rozvytku ekonomiky: materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiyi [Topical issues of management and public management in the situation of innovative development of economy: materials of International scientific and practical online conference]. Ternopil: TNEU. Part 2, pp. 301–303 [in Ukrainian]. 5. Orel, V.M. and Kralia, V.H. (2016). Rol komunikatsii v upravlinnia pidpryiemstvom [A role of communications in the management of an enterprise]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu silskoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka [Bulletin of Petro Vasylenko Kharkiv National Technical University of Agriculture]. 174, pp. 60–66. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2016_174_9 [Accessed 2 July 2021] [in Ukrainian].

Popovich M. (2011) Buti ljudinoju [To be human]. Kyiv: Vidavnychij dіm “Kyivo-Mogiljanska akademіja” [in Ukrainian].

Semjonova A.V. and Korsunskaja M.V. (2010) Kontent-analiz SMI: problemy i opyt primenenija [Content analysis of mass media: problems and history of usage]. Moscow: Institut sociologii RAN [in Russian]. 8. Clapper D.L. and McLean, E.R. (1990). Group Decision Support Systems: Towards a Theoretical Framework for Using Information Technology to Support Group Activity. ISDSS Conference Proceedings, pp. 267–282 [in English].

Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Шмелькова, А., & Надточій, Н. (2021). Комунікативна компетентність фахівців. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (39), 127-138. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-39-09