Критерії відбору мовленнєвого матеріалу для навчання публічних управлінців професійно спрямованої англійської мови

  • А. Сизенко Кафедра іноземних мов економічного факультету Київського національного університету ім. Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-8443-6781
  • Я. Дьячкова Кафедра іноземних мов економічного факультету Київського національного університету ім. Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3145-6695
Ключові слова: професійна компетентність, професійна освіта, професійно спрямована англомовна компетентність, публічні управлінці

Анотація

Основним завданням післядипломної освіти є підготовка фахівців із знанням іноземної мови, достатнім для успішної передачі науково-технічних досягнень міжмовними каналами, фахівців із розвиненим емоційним інтелектом та сформованою лінгвосоціокультурною компетентністю. Іншомовна компетентність сприяє професійному розвиткові фахівця, а володіння професійно спрямованою іноземною мовою як засобом крос-культурного спілкування надає йому можливість реалізувати свій потенціал в особистому, соціальному та професійному житті. Це актуалізує необхідність формування у публічних управлінців іншомовної компетентності, спираючись на автентичний матеріал і ситуації реальної професійної взаємодії, й обумовлює актуальність дослідження, мета якого – визначити та теоретично обгрунтувати критерії відбору мовленнєвого матеріалу для навчання професійно спрямованої англійської мови публічних управлінців. Зазначена мета обумовила використання теоретичних (вивчення лінгвістичних, психологічних, дидактичних і методичних праць із метою осягнення проблеми, вироблення теоретичних засад та концептуальних підходів до визначення критеріїв відбору) та емпіричних (наукове спостереження за процесом навчання професійно спрямованої англійської мови публічних управлінців із метою з’ясування стану проблеми) методів дослідження. В статті визначено одиницю відбору навчального матеріалу, окреслено процедуру його обробки й організації в систему. Результат урахування критеріїв при доборі навчального матералу та дотримання відповідної процедури також висвітлені в роботі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Azimov, E.G., Shchukin, A.N. (1999). Slovar metodycheskykh termynov (teoryia y praktyka prepodavanyia yazykov) [Dictionary of Methodology Terms (theory and practice of teaching languages)]. Saint Petersburg: “Zlatoust” [in Russian].

Aleksandrov, A.S. (2003). Vvedeniye v sudebnuyu lingvistiku [Introduction to forensic linguistics]. Nizhny Novgorod: Nizhnenovgorodska pravovaya akademiya [in Russian].

Andriyenko, A.S. (2007). Razvitiye inoyazychnoy professionalnoy kommunikativnoy kompetentnosti studentov tekhnicheskogo vuza (na osnove kreditno-modulnoy tekhnologii obucheniya) [Development of foreign language professional communicative competence of technical university students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Rostov-on-Don [in Russian].

Bondar, L.V. (2011). Metodyka navchannia frantsuzkoho profesiino spriamovanoho monolohichnoho movlennia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei z urakhuvanniam yikh navchalnykh styliv [Methods of teaching French professionally oriented monologue speech to students of technical specialties, taking into account their learning styles]. Kyiv [in Ukrainian]

Borisko, N.F. (1999). Kontseptsiya uchebno-metodicheskogo kompleksa dlya prakticheskoy yazykovoy podgotovki uchiteley nemetskogo yazyka (na materiale intensivnogo obucheniya) [The concept of an educational and methodological complex for the practical language training of teachers of the German language (based on the material of intensive training)]. Kyiv: Izdatelskyi tsentr KGLU [in Russian].

Verevkina-Rakhalskaya, Yu.N. (2007). Metodika ispolzovaniya Internet-resursov v formirovanii kommunikativnoy kompetentsii studentov spetsializirovannykh vuzov na materiale obshchestvenno-politicheskoy tematiki: 2-oy kurs. angliyskiy yazyk [The method of using Internet resources in the formation of the communicative competence of students of specialized universities on the material of socio-political topics (English, second year)]. Сandidate’s thesis. Moscow [in Russian].

Voropayeva, N.F. (1981). Otbor i organizatsiya tekstov dlya chteniya: (angliyskiy yazyk. neyazykovoy vuz) [Selection and organization of reading texts: (English, non-linguistic university)]. Сandidate’s thesis. Khabarovsk [in Russian].

Datskiv, O.P. (2011). Metodyka formuvannia vmin hovorinnia u maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy zasobamy dramatyzatsii [Methods of forming speaking skills in future English teachers by means of dramatization]. Сandidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian]

Dyvnych, H.A. (2017). English-language competence of civil servants: European experience. State and regions. Series: Public Management and Administration, 3 (59), pp. 49–54 [in Ukrainian].

Koreiba, I.V. (2010). Metodyka navchannia profesiinoho chytannia maibutnikh uchyteliv nimetskoi movy z vykorystanniam Internet-resursiv [Methods of teaching professional reading to future German language teachers using Internet resources]. Сandidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Koriakovtseva, N.F. (2010). Teoriia obucheniia ynostrannym yazykam: produktyvnyie obrazovatelnyie tekhnolohii [Theory of teaching foreign languages: productive educational technologies]. Moscow: Yzdatelskyi tsentr “Akademyia” [in Russian].

Bihych, O.B., Borysko, N.F., Boretska H.E. et al. (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka [Methods of teaching foreign languages and culture: theory and practice]. Nikolaieva, S.Yu. (ed.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Pankratova, E.A. (2004). Formirovaniye pravovoy kartiny mira u studentov yuridicheskikh spetsialnostey sredstvami inostrannogo yazyka (Na materiale angliyskogo yazyka) [Formation of the legal picture of the world among students of legal specialties by means of a foreign language (Based on the material of the English language)]. Сandidate’s thesis. Nizhny Novgorod [in Russian].

Passov, E.I. (1983). Teoreticheskiye osnovy obucheniya inoyazychnomu govoreniyu [Theoretical foundations of teaching speaking in a foreign language]. Voronezh: Izdatelstvo Voronezhskogo universiteta [in Russian]

Bakaieva, H.Ye. et al. (2005). Prohrama z anhliiskoi movy dlia profesiinoho spilkuvannia [A program for English for specific purposes]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Simkova, I.O. (2010). Metodyka navchannia anhlomovnoi profesiino oriientovanoi dyskusii studentiv inzhenernykh spetsialnostei [Methods of teaching English-speaking professionally oriented discussion to engineering students]. Сandidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Slobin, D. Grin Dzh. and Leontyev, A. (2003). Psycholinguistics. 2nd edition. Moscow [in Russian].

Sysoyev, P.V. and Evstigneyev, M.N. (2010). Metodika obucheniya inostrannomu yazyku s ispolzovaniyem novykh informatsionno-kommunikatsionnykh Internet-tekhnologiy: uchebno-metodicheskoye posobiye dlya uchiteley, aspirantov i studentov [Methodology of teaching a foreign language using new information and communication Internet technologies: a manual for teachers, postgaduate and graduate students]. Rostov-on-Don: Feniks; Moscow: Glossa-Press [in Russian].

Chirva, I.V. (2008). Metodyka navchannia maibutnikh inzheneriv-prohramistiv anhliiskoho dialohichnoho movlennia z vykorystanniam kompiuternykh prohram [Methods of teaching English dialogic speech to prospective engineers-programmers using computer programs]. Сandidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

European Convention of Human Rights. (1950). European Court of Human Rights. Council of Europe, p. 55 [in English].

Thornbury, S. (2005). How to Teach Speaking. Essex: Pearson Education Limited, p. 156 [in English].

Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Сизенко, А., & Дьячкова, Я. (2021). Критерії відбору мовленнєвого матеріалу для навчання публічних управлінців професійно спрямованої англійської мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (39), 97-110. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-39-07