«Перевернутий» метод для навчання граматики іноземної мови на немовних факультетах
Анотація
Стаття присвячена теоретичному опису, аналізу та рекомендаціям щодо використання «перевернутого» методу" для викладання граматики іноземної мови в навчальному процесі у закладах вищої освіти. Досліджено сутність методу перевернутого навчання, який полягає в рокіровці етапів навчального процесу – домашнє освоєння нового матеріалу та аудиторне відпрацювання, що дає змогу зробити навчальний процес більш ефективним. Виокремлено переваги та недоліки використання «перевернутого» методу як для викладачів, так і для студентів. До переваг належать більш інтенсивне використання аудиторного часу; проактивність, відповідальність і автономність студентів; усвідомлене засвоєння студентами навчального матеріалу; розвиток креативності та критичного мислення; врахування особливостей професійно орієнтованого навчання, вікових особливостей та психологічних потреб студентів; можливість працювати в індивідуальному ритмі; архівацію матеріалів. «Перевернутий» метод заохочує проактивні схеми взаємодії викладача і студента. Опитування показали позитивне ставлення студентів до перевернутого формату після періоду адаптації та освоєння. Ретельність опрацювання матеріалу залежить від рівня внутрішньої мотивації студента, а групові аудиторні завдання створюють і підтримують зовнішню мотивацію.
Завантаження
Посилання
Gumynska, N. (2018) Indyvidualizaciya samostijnoyi roboty studentiv v procesi vprovadzhennya modeli zmishanogo navchannya v nemovnomu vuzi. [Individualization of students’ self-study in the process of introduction of blended learning in a non-linguistic university]. Vykorystannya modeli zmishanogo navchannya pry vykladanni inozemnyh mov [Blended learning usage in teaching foreign languages]. Kyiv: Kyiv National University of Trade and Economics, pp. 29–32 [in Ukrainian]. 2. Nikiforova, S.M., Pyvovarova, N.I. and Pyvovarova O.I. (2019). Evolyuciya metodiv navchannya inozemnoyi movy [Evolution of methods of teaching foreign languages]. Teoriya ta metodyka navchannya ta vyhovannya. [Theory and methods of education]. 46, pp. 70–91. Available at: http://journals.hnpu.edu.ua/ index.php/methodics/article/view/2529. [Accessed 17 July 2021] [in Ukrainian]. 3. Ryabukha, T.V., Gostishheva, N.O., Kulykova L.A. and Kharchenko T.I. (2020). “Perevernute navchannya” yak innovacijna tehnologiya vykladannya inozemnyh mov u vyshhij shkoli [Flipped learning as innovative technology in teaching English in higher educational institutions]. Pedagogika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshhij i zagalnoosvitnij shkolah [Pedagogy of forming creativity and individuality in higher educational institutions and comprehensive secondary schools]. 72, 2, pp. 100–106 [in Ukrainian]. 4. Andujar, А., Salaberri-Ramiro, M.S. and Soledad Crúz Martínez, М. (2020). Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience. Sustainability. 12, 1110. Available at http://www.mdpi.com/journal/sustainability [Accessed 17 July 2021] [in English]. DOI: https://doi.org/10.3390/su12031110. 5. Basal, A. (2015). The implementation of flipped classroom in foreign language theaching. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE October 2015. Volume 16, Number 4, Article 3, pp. 28–37 [in English]. 6. Bergmann, J. and Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education. Washington DC [in English]. 7. Bergmann, J. (2017). Solving the Homework Problem by Flipping the Learning. ASCD [in English]. 8. Chung, E. (2018) The Effects of Flipped Learning on Learning Motivation and Attitudes in a Class of College Physical Therapy Students. Journal of Problem-Based Learning. 1, pp. 29–36 [in English]. DOI: https://doi.org/10.24313/jpbl.2018.5.1.29. 9. Enfield, J. (2013). Looking at the impact of the flipped classroom model of instruction on undergraduate multimedia students at CSUN. Techtrends. 57 (6), pp. 14–27 [in English]. 10. Millard, E. (2012). 5 reasons flipped classrooms work: Turning lectures into homework to boost student engagement and increase technology-fueled creativity. University Business. December, pp. 26–29. Avavilable at http://www.universitybusiness.com/article/5-reasons-flipped-classrooms-work [Accessed 17 July 2021] [in English]. 11. Roehl, A., Reddy, S.L., and Shannon, G.J. (2013). The flipped classroom: An opportunity to engage millennial students through active learning strategies. Journal of Family and Consumer Sciences. 105 (2), pp. 44–49 [in English]. 12. Strayer, J. (2007). The effects of the classroom flip on the learning environment: A comparison of learning activity in a traditional classroom and a flip classroom that used an intelligent tutoring system. Doctor’s thesis. Available at https://etd.ohiolink.edu/ [Accessed 17 July 2021] [in English].