«Перевернутий» метод для навчання граматики іноземної мови на немовних факультетах

  • М. Кондратюк Кафедра іноземних мов професійного спрямування Донецького національного університету імені Василя Стуса https://orcid.org/0000-0002-6310-649X
  • Л. Романюк Кафедра іноземних мов професійного спрямування Донецького національного університету імені Василя Стуса https://orcid.org/0000-0001-5295-4429
Ключові слова: вища школа, змішане навчання, навчальна дисципліна «іноземна мова», освітні технології, «перевернутий» метод, традиційні методи

Анотація

Стаття присвячена теоретичному опису, аналізу та рекомендаціям щодо використання «перевернутого» методу" для викладання граматики іноземної мови в навчальному процесі у закладах вищої освіти. Досліджено сутність методу перевернутого навчання, який полягає в рокіровці етапів навчального процесу – домашнє освоєння нового матеріалу та аудиторне відпрацювання, що дає змогу зробити навчальний процес більш ефективним. Виокремлено переваги та недоліки використання «перевернутого» методу як для викладачів, так і для студентів. До переваг належать більш інтенсивне використання аудиторного часу; проактивність, відповідальність і автономність студентів; усвідомлене засвоєння студентами навчального матеріалу; розвиток креативності та критичного мислення; врахування особливостей професійно орієнтованого навчання, вікових особливостей та психологічних потреб студентів; можливість працювати в індивідуальному ритмі; архівацію матеріалів. «Перевернутий» метод заохочує проактивні схеми взаємодії викладача і студента. Опитування показали позитивне ставлення студентів до перевернутого формату після періоду адаптації та освоєння. Ретельність опрацювання матеріалу залежить від рівня внутрішньої мотивації студента, а групові аудиторні завдання створюють і підтримують зовнішню мотивацію.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Gumynska, N. (2018) Indyvidualizaciya samostijnoyi roboty studentiv v procesi vprovadzhennya modeli zmishanogo navchannya v nemovnomu vuzi. [Individualization of students’ self-study in the process of introduction of blended learning in a non-linguistic university]. Vykorystannya modeli zmishanogo navchannya pry vykladanni inozemnyh mov [Blended learning usage in teaching foreign languages]. Kyiv: Kyiv National University of Trade and Economics, pp. 29–32 [in Ukrainian]. 2. Nikiforova, S.M., Pyvovarova, N.I. and Pyvovarova O.I. (2019). Evolyuciya metodiv navchannya inozemnoyi movy [Evolution of methods of teaching foreign languages]. Teoriya ta metodyka navchannya ta vyhovannya. [Theory and methods of education]. 46, pp. 70–91. Available at: http://journals.hnpu.edu.ua/ index.php/methodics/article/view/2529. [Accessed 17 July 2021] [in Ukrainian]. 3. Ryabukha, T.V., Gostishheva, N.O., Kulykova L.A. and Kharchenko T.I. (2020). “Perevernute navchannya” yak innovacijna tehnologiya vykladannya inozemnyh mov u vyshhij shkoli [Flipped learning as innovative technology in teaching English in higher educational institutions]. Pedagogika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshhij i zagalnoosvitnij shkolah [Pedagogy of forming creativity and individuality in higher educational institutions and comprehensive secondary schools]. 72, 2, pp. 100–106 [in Ukrainian]. 4. Andujar, А., Salaberri-Ramiro, M.S. and Soledad Crúz Martínez, М. (2020). Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience. Sustainability. 12, 1110. Available at http://www.mdpi.com/journal/sustainability [Accessed 17 July 2021] [in English]. DOI: https://doi.org/10.3390/su12031110. 5. Basal, A. (2015). The implementation of flipped classroom in foreign language theaching. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE October 2015. Volume 16, Number 4, Article 3, pp. 28–37 [in English]. 6. Bergmann, J. and Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education. Washington DC [in English]. 7. Bergmann, J. (2017). Solving the Homework Problem by Flipping the Learning. ASCD [in English]. 8. Chung, E. (2018) The Effects of Flipped Learning on Learning Motivation and Attitudes in a Class of College Physical Therapy Students. Journal of Problem-Based Learning. 1, pp. 29–36 [in English]. DOI: https://doi.org/10.24313/jpbl.2018.5.1.29. 9. Enfield, J. (2013). Looking at the impact of the flipped classroom model of instruction on undergraduate multimedia students at CSUN. Techtrends. 57 (6), pp. 14–27 [in English]. 10. Millard, E. (2012). 5 reasons flipped classrooms work: Turning lectures into homework to boost student engagement and increase technology-fueled creativity. University Business. December, pp. 26–29. Avavilable at http://www.universitybusiness.com/article/5-reasons-flipped-classrooms-work [Accessed 17 July 2021] [in English]. 11. Roehl, A., Reddy, S.L., and Shannon, G.J. (2013). The flipped classroom: An opportunity to engage millennial students through active learning strategies. Journal of Family and Consumer Sciences. 105 (2), pp. 44–49 [in English]. 12. Strayer, J. (2007). The effects of the classroom flip on the learning environment: A comparison of learning activity in a traditional classroom and a flip classroom that used an intelligent tutoring system. Doctor’s thesis. Available at https://etd.ohiolink.edu/ [Accessed 17 July 2021] [in English].

Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Кондратюк, М., & Романюк, Л. (2021). «Перевернутий» метод для навчання граматики іноземної мови на немовних факультетах. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (39), 71-84. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-39-05