Формування мовної компетенції іноземних студентів економічного профілю засобами дистанційних технологій

  • О. Kopylova старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0001-8040-6825
  • О. Titarenko канд. філол. наук, старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-1425-1698
Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційний курс, змішане навчання, іноземні студенти, мова спеціальності, платформа Moodle

Анотація

У статті проаналізовано можливості застосування авторського курсу «Іноземна мова» (для іноземних студентів), сертифікованого Центром електронного навчання Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, у викладанні мови навчання студентам-іноземцям 2 курсу економічних спеціальностей. Актуальність статті є беззаперечною в умовах переходу на змішану чи повністю дистанційну систему навчання у закладах вищої освіти.

Авторами окреслено коло дослідників питань електронного та дистанційного  навчання,  виділено   найбільш   продуктивні   форми  роботи з іншомовною аудиторією («Face-to-Face Driver» та «Flex»). Детально висвітлено структуру авторського курсу «Іноземна мова» (для іноземних студентів), розміщеного на платформі Moodle, та особливості його застосування. Завдання, розміщені у курсі, що складається з трьох розділів (шести тем), націлені на розвиток мовної компетенції (вивчення граматики складнопідрядного речення), навичок роботи з текстами навчально-професійної та соціально-культурної сфер комунікативного підключення (професійними економічними текстами та культурологічними). Зазначено, що наявні у курсі теоретичні пояснення граматичного матеріалу, аудіо- та відеофрагменти, детальний глосарій, що містить пояснення лінгвістичних термінів, незнайомих студентам лексем та тлумачення економічних термінів, презентації, різноманітні практичні та індивідуальні завдання підвищують рівень знань мови навчання студентів та їхню комунікативну компетентність.

Доведено, що дистанційні курси, розроблені на базі платформи Moodle, відкривають багато можливостей для результативної роботи студентів під час вивчення іноземної мови в умовах  змішаної форми навчання.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Vymohy do struktury dystantsiinoho kursu, zatverdzheni rishenniam Koordynatsiinoi rady z pytan elektronnoho (dystantsiinoho) navchannia Kharkivskoho natsionalnoho universytety imeni V.N. Karazina vid 08.10.2013 r. Protokol № 2 [Requirements for the distance course approved by the Coordinating Council for electronic (distance) training Kharkiv National University V.N. Karazin of 08.10.2013. Minutes number 2]. dist.karazin.ua/moodle/cource/. Available at: http://dist.karazin.ua/moodle/cource [Accessed 20 Feb. 2019] [in Ukrainian].

Volkov S.O. (2021). Learning as a modified form of individual experience and its place in distance education. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Teaching Languages at Higher Institutions]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, 37, pp. 23–35 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-02.

Kopylova, E.V., Kuriljuk, T.I. and Sanina, L.P. (2011). Chitaem teksty po ekonomike [We read texts on economics]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Russian].

Kuharenko, V.M. Zmishane navchannya. Vebinar. [Mixed learning. Webinar]. Available at: http://www.wiziq.com/online-class/2190095-intel-blended [Accessed 20 Feb. 2019] [in Ukrainian].

Kuharenko, V.M., Berezenska, S.M., Bugajchuk, K.L. , Olijnyk, N.Yu. at al. (2016). Teoriya ta praktyka zmishanogo navchannya [Theory and practice of blended learning]. Kuharenko, V.M. (Ed.). Kharkiv: «Miskdruk», NTU «HPI» [in Ukrainian].

Mitrofanova, O.D. (1985). Nauchnyj stil rechi: problemy obuchenija [Scientific style of speech: learning problems]. Moscow: Russkij jazyk [in Russian].

Pogorelskaja, L.I. (2015). Osobennosti nauchnogo teksta v uchebnom posobii po jazyku specialnosti [Features of the scientific text in the textbook on the specialty language]. In: XIII Kongress MAPRJAL “Russkij jazyk i literatura v prostranstve mirovoj kultury” [The Thirteenth Congress MAPRYAL “Russian language and literature in the space of the world culture”]. Granada, Ispanija, 10, pp. 830–834 [in Russian].

Sikora, Ya. (2016). Realizaciya zmishanogo navchannya u vyshhomu navchalnomu zakladi [The implementation of the blended learning in a higher educational institution]. Naukovyj visnyk Uzhgorodskogo nacionalnogo universytetu [Scientific herald of Uzhgorod National University]. Uzhgorod, 2, pp. 236–239 [in Ukrainian].

Starichenko, B.E., Semenova, I.N. and Slepuhin, A.V. (2014). O sootnoshenii ponjatij elektronnogo obuchenija v vysshej shkole [On the relationship between the concepts of e-learning in higher education]. Obrazovanie i nauka [Education and science], 9, pp. 51–68 [in Russian].

Ushakova N.V. (2018). The problemsof training listening skills of foreign students by information and communication technologies. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Teaching Languages at Higher Institutions]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, 33, pp. 89–102 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-33-08.

Опубліковано
2021-06-07
Як цитувати
KopylovaО., & TitarenkoО. (2021). Формування мовної компетенції іноземних студентів економічного профілю засобами дистанційних технологій. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (38), 111-123. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-38-08