Викладання країнознавства англомовних країн в умовах дистанційної освіти
Анотація
Стаття розглядає особливості викладання з предмету «Країнознавство англомовних країн» у закладах вищої освіти в період пандемії 2020 року. Якісне володіння іноземною мовою сприяє поширенню міжкультурних зв’язків та контактів, надає можливість вивчати та ефективно використовувати іноземний досвід міжкультурного спілкування, користуватися сучасними інформаційними технологіями, брати участь у міжнародних конгресах та семінарах, проходити стажування в іноземних державах з метою вдосконалення фахової підготовки.
Міжнародне співробітництво є важливим способом виживання нації в сучасному світі у зв’язку з економічними кризами під час пандемії COVID 19. Розвиток міжнародних відносин визначає орієнтацію сучасних методів навчання іноземних мов на реальні умови спілкування.
Кінцевий результат навчання спрямований не тільки на мовну компетенцію, а й на засвоєння величезної кількості екстралінгвістичної інформації, необхідної для адекватного спілкування і взаєморозуміння.
Мета статті – розкрити існуючі проблеми сучасної системи освіти та викладання англійської мови в нових реаліях. Стаття пропонує спосіб вивчення англійської мови в умовах дистанційного навчання. Щоб оптимізувати взаєморозуміння між країнами з різних питань, необхідно вивчити основні особливості культури інших народів, історію та культуру.
Дистанційне навчання отримало широкий розвиток у 2020-2021 роках у багатьох університетах України. У статті розглядається проблема впровадження нової системи навчання, яка реалізує державну освітню програму в рамках дистанційного навчання, і можливість її вирішення за допомогою сучасних технологій, використання яких дозволяє поєднувати переваги очного навчання, забезпечуючи при цьому зручність і гнучкість дистанційної роботи, а саме: спілкування в колективі, почуття причетності, доступ індивідуально створених матеріалів і занять в комфортних для студентів умовах.
Гібридна (змішана) форма навчання (як онлайн, так і офлайн) дозволяє за короткий час охопити на заняттях з країнознавства більш широке коло інформації про англомовні країни, їх флору і фауну, місцеве населення та звичаї. Використання різних ІКТ технологій, у тому числі мобільних додатків, сприяє вдосконаленню проведення лекцій і семінарських занять із предмету «Країнознавство англомовних країн».
Перспективним є вивчення культурологічних аспектів викладання країнознавства англомовних країн.
Завантаження
Посилання
Azanova, А.Е. (2020). Virtualnaja onlajn-doska kak platforma sozdanija mini-proektov v uslovijah distancionnogo obuchenija [Virtual online whiteboard as a platform for creating mini-projects in the context of distance learning]. Molodoj uchenyj [Young scientist]. 13 (303), pp. 205–207. Available at: https://moluch.ru/archive/303/68467/ [Accessed 4 March 2021] [in Russian].
Antonjuk, N.M. and Krasnoluckij, К.К. (2004). Anglomovnі krayiny ta Ukrayina [English-speaking countries and Ukraine]. Book 1. Vinnytsia: Nova Knyga [in Ukrainian].
Antonjuk, N.M. and Krasnoluckij, К.К. (2004). Anglomovnі krayiny ta Ukrayina [English-speaking countries and Ukraine]. Book 2. Vinnytsia [in Ukrainian].
Ardeljan, O.V. (2005). Lingual Country Studies: navchalnyj posibnyk dlya studentiv starshyh kursiv yaki vyvchayut anglijsku movu yak specіalnіst. [Lingual Country Studies: a textbook for senior students studying English as a specialty]. Kіrovograd: RVV KDPU іm. V. Vinnichenka [in Ukrainian].
Butkovska, N.O. (2012). Anglіjskі ta amerikanskі svjata j tradicії [English and American holidays and traditions]. Kharkіv: Vidavnicha grupa “Osnova” [in Ukrainian].
Gaponіv, A.B. and Vozna, M.O. (2018). Lingvokrayinoznavstvo. Anglomovni krayiny [Linguocultural studies. English-speaking countries]. Vinnytsia: Nova Knyga [in Ukrainian].
Gizatulina, A.F. (2018). Lingvokulturologicheskie aspekty v lingvisticheskom analize Linguoculturological aspects in linguistic analysis]. Molodoj uchenyj [Young scientist]. 16 (202), pp. 329–331. Available at: https://moluch.ru/archive/202/49047/ [Accessed 4 March 2021] [in Russian].
Kogan, Yu.M. (2006) Krayinoznavstvo yak komponent profesijnoyi pidgotovky vchyteliv inozemnoyi movy u vyshhyx navchalnyx zakladax [Country studies as a component of professional training of foreign language teachers in higher educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk: Luganskyj nacionalnyj pedagogichnyj universytet im. T. Shevchenka. Available at: https://revolution.allbest.ru/pedagogics/00451842_0.htm [Accessed 11 March 2021] [in Ukrainian].
Krasnyh, V.V. (2002). Etnopsyholyngvystyka y lyngvokulturologyya [Ethnopsycholinguistics and linguoculturology]. Мoscow [in Russian].
Lunhu, L. (2020). Culturological approach to the formation of the worldview of future specialists in philological specialities in the process of professional training. Naukovyj visnyk Izmayilskogo derzhavnogo gumanitarnogo universytetu. Seriya: Pedagogichni nauky [Scientific Bulletin of Izmail State University for the Humanities. Series: Pedagogical sciences], 49, pp.72–75 [in English]. DOI: 10.31909/26168812.2020-(49)-9.
Maslova, V.А. (2001). Lingvokulturologija: Uchebnoe posobie dlja stud. vyssh. ucheb. zavedenij [Linguoculturology: A textbook for students of higher educational institutions]. Мoscow: Akademija [in Russian].
Taksikova, L. and Bondareva, S. Institut matematiki i informatiki MPGU. Besplatnaja platforma dlja sozdanija onlajn-dosok Padlet [Institute of Mathematics and Informatics of Moscow State University Free platform for creating online boards Padlet]. Available at: http://internet-for-teacher.blogspot.com/2017/12/padlet.html/ [Accessed 7 March 2021] [in Russian].
Learning Apps. Available at: https://learningapps.org/display? v=pejv00wrn01. Kozlova, V.А. Available at: https://vseuroki.pro/ doc/interaktivnye-zadaniya-sozdannye-na-servise-learni-5807.html [Accessed 27 March 2021] [in Russian].