Підходи та принципи формування компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови
Анотація
У статті проаналізовано вимоги сучасної освіти до формування україномовної особистості студентів-іноземців. Обґрунтовано необхідність упровадження підходів (особистісно орієнтований, компетентнісний, комунікативний, міжкультурний) та принципів (загальнодидактичні, методичні та специфічні) у процес навчання української мови задля створення ефективних умов навчання студентів-іноземців, розв’язання професійних завдань на основі отриманих знань, умінь та навичок, формування компетентностей (стратегічна, мовна, мовленнєва, комунікативна, міжкультурна), необхідних для формування особистості, здатної до діалогу культур
Завантаження
Посилання
Апальков В.Г. Методические принципы формирования межкультурной компетенции в процессе обучения иностранному языку. Вестник ТГУ. 2008. Вып. 7 (63). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metodicheskie-printsipy (дата звернення: 25.02.2018).
Бакум З.П. Українська мова як іноземна: лінгводидактичні проблеми. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: зб. наук. пр. Кривий Ріг: Видавничій дім, 2010. Вип. 5. С. 226–232.
Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования. Педагогіка. 1997. № 4. С. 11–17.
Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). К.: Райдуга, 1994. 61 с.
Єдина типова навчальна програма з української мови для студентів-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III – IV рівнів акредитації / за ред. О.М. Тростинської, Н.І. Ушакової. К.: НТУУ «КПІ», 2009. 50 с.
Жук О.Л. Педагогическая подготовка студентов: компетентностный подход. Минск: РИВШ, 2009. 336 с.
Закон України «Про освіту» від 1.04.2004 р. К.: Парлам. вид-во, 2004. С. 21–52.
Короткова Ю.М. Міжкультурний підхід у навчанні іноземних мов (досвід України та Греції). Science and education a new dimension. 2013. С. 98–102.
Національна доктрина розвитку освіти: затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347. Освіта України. 2002. 23 квітня (№ 33). C. 3–12.
Пальчикова О.О. Реалізація крос-культурного підходу до навчання української мови іноземних студентів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Київський університет імені Бориса Грінченко. Київ, 2016. 256 с.
Сафонова В.В. Культуроведение в системе современного языкового образования. Иностранные языки в школе. 2001. № 3. С. 17–24.
Стандарт з української мови як іноземної. old.mon.gov.ua. URL: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/1410876247 (дата звернення: 15.02.2018).
Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование в ХХІ веке. 2009. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/yazykovoe-polikulturnoe-obrazovanie-v-xxi- (дата звернення: 15.02.2018).
Хосаинова О.С. Обучение студентов идиоматике иностранного языка в контексте межкультурного подхода на основе текста для чтения (на материале немецкого языка): дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Московский городской педагогический университет. Москва, 2016. 245 с.
Bakum Z., Dyrda I. Linguodidactic Fundamentals of the Development of Foreign Students’ Polycultural Competence During the Ukrainian Language Training. [2016]. URL: http://elibrary.krpd.edu.ua/handle/0564/398 [Accessed 20 Feb. 2018] [in English].