Підходи та принципи формування компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови

Ключові слова: компетентність, міжкультурна комунікація, навчання української мови, підходи, принципи, студенти-іноземці

Анотація

У статті проаналізовано вимоги сучасної освіти до формування україномовної особистості студентів-іноземців. Обґрунтовано необхідність упровадження підходів (особистісно орієнтований, компетентнісний, комунікативний, міжкультурний) та принципів (загальнодидактичні, методичні та специфічні) у процес навчання української мови задля створення ефективних умов навчання студентів-іноземців, розв’язання професійних завдань на основі отриманих знань, умінь та навичок, формування компетентностей (стратегічна, мовна, мовленнєва, комунікативна, міжкультурна), необхідних для формування особистості, здатної до діалогу культур

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Апальков В.Г. Методические принципы формирования межкультурной компетенции в процессе обучения иностранному языку. Вестник ТГУ. 2008. Вып. 7 (63). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metodicheskie-printsipy (дата звернення: 25.02.2018).

Бакум З.П. Українська мова як іноземна: лінгводидактичні проблеми. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: зб. наук. пр. Кривий Ріг: Видавничій дім, 2010. Вип. 5. С. 226–232.

Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования. Педагогіка. 1997. № 4. С. 11–17.

Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). К.: Райдуга, 1994. 61 с.

Єдина типова навчальна програма з української мови для студентів-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III – IV рівнів акредитації / за ред. О.М. Тростинської, Н.І. Ушакової. К.: НТУУ «КПІ», 2009. 50 с.

Жук О.Л. Педагогическая подготовка студентов: компетентностный подход. Минск: РИВШ, 2009. 336 с.

Закон України «Про освіту» від 1.04.2004 р. К.: Парлам. вид-во, 2004. С. 21–52.

Короткова Ю.М. Міжкультурний підхід у навчанні іноземних мов (досвід України та Греції). Science and education a new dimension. 2013. С. 98–102.

Національна доктрина розвитку освіти: затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347. Освіта України. 2002. 23 квітня (№ 33). C. 3–12.

Пальчикова О.О. Реалізація крос-культурного підходу до навчання української мови іноземних студентів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Київський університет імені Бориса Грінченко. Київ, 2016. 256 с.

Сафонова В.В. Культуроведение в системе современного языкового образования. Иностранные языки в школе. 2001. № 3. С. 17–24.

Стандарт з української мови як іноземної. old.mon.gov.ua. URL: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/1410876247 (дата звернення: 15.02.2018).

Сысоев П.В. Языковое поликультурное образование в ХХІ веке. 2009. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/yazykovoe-polikulturnoe-obrazovanie-v-xxi- (дата звернення: 15.02.2018).

Хосаинова О.С. Обучение студентов идиоматике иностранного языка в контексте межкультурного подхода на основе текста для чтения (на материале немецкого языка): дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Московский городской педагогический университет. Москва, 2016. 245 с.

Bakum Z., Dyrda I. Linguodidactic Fundamentals of the Development of Foreign Students’ Polycultural Competence During the Ukrainian Language Training. [2016]. URL: http://elibrary.krpd.edu.ua/handle/0564/398 [Accessed 20 Feb. 2018] [in English].

Опубліковано
2018-10-22
Як цитувати
Костюк, С. (2018). Підходи та принципи формування компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (32), 46-59. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-32-05