Експериментальна перевірка ефективності методики навчання майбутніх учителів англійської вимови після німецької
Ключові слова:
друга іноземна мова, майбутні вчителі, перша іноземна мова, професійна фонетична компетентність, рідна мова
Анотація
У статті надано опис процесу підготовки та проведення експериментального професійно орієнтованого навчання англійської вимови після німецької. Висуваючи гіпотезу про можливість підвищення ефективності формування професійної фонетичної компетентності в другій іноземній мові шляхом урахування досвіду студентів у вивченні не тільки рідної, а й німецької мови, автор пропонує майбутнім учителям два варіанти методики навчання. Варіант А залучає їхні фонетичні знання та навички вимови як рідної, так і німецької мови. У Варіанті Б враховано досвід студентів у вивченні виключно рідної мови. Порівняння результатів перед- і післяекспериментального зрізів дозволяє підтвердити висунуту гіпотезу.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Беспалько В.П. Опыт разработки и использования критериев качества усвоения знаний / В.П. Беспалько // Советская педагогика. – 1968. – № 4. – С. 52–69.
Долина А.В. Методика вдосконалення фонетичної компетенції
у майбутніх учителів англійської мови у самостійній роботі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Долина Аліна Василівна. – К., 2011. – 274 с.
Гутник В.М. Експериментальна перевірка ефективності методики формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови під час проведення комунікативного вступного корективного курсу / В.М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету : Серія «Педагогіка та психологія». – 2015. – Вип. 24. – С. 158–175.
Ланова О.В. Підготовка майбутніх учителів англійської мови до навчання учнів просодичних засобів : автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (германські мови)» / О.В. Ланова. – Одеса : ПУНПУ імені К.Д. Ушинського, 2008. – 20 с.
Мацнєва О.А. Навчання майбутніх учителів розуміння англійського мовлення з національними та регіональними типами вимови : автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (германські мови)» / О.А. Мацнєва. – К., 2009. – 28 с.
Методика навчання іноземних мов і культур : теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів [Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.Є. та ін.] ; за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
Перлова В.В. Методика формування у майбутніх учителів англійської мови професійно орієнтованих слухо-вимовних навичок : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Перлова Вікторія Володимирівна. – Х., 2007. – 301 с.
Петращук О.П. Тестовий контроль у навчанні іноземноі мови в середній загальноосвітній школі : монографія / О.П. Петращук. – К. : Видавничий центр КДЛУ, 1999. – 261 с.
Сисоєва С.О. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти : навч.-метод. посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристопчук. – Луцьк : ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. – 460 с.
Цатурова И.А. Тестирование устной коммуникации : учеб.-метод. пособие / И.А. Цатурова, С.Р. Балуян. – М. : Высш. шк., 2004. – 127 с.
Чухно О.А. Зміст професійної фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мовi після німецької / О.А. Чухно // Вісник Запорізького національного університету : збірник наукових праць. Педагогічні науки. – 2016. – № 2 (27). – С. 123–131.
Чухно О.А. Лінгвістична основа процесу формування фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мові після німецької / О.А. Чухно // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КНЛУ. Серія «Філологія, педагогіка, психологія». – 2016. – Вип. 32. – С. 181–190.
Чухно О.А. Підсистема вправ для формування професійної фонетичної компетентності в англійській мові після німецької / О.А. Чухно // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка : науковий журнал. Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 4 (90). – С. 145–154.
Чухно О.А. Психолінгвістичні особливості оволодіння майбутніми вчителями англійської мови інтерлінгвальною вимовою в умовах субординативного мультилінгвізму / О.А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – № 2 (86). – С. 34–39.
Чухно О.А. Реалізація принципів формування фонетичної компетентності у майбутніх учителів у процесі навчання англійської мови після німецької / О.А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – № 4 (88). – С. 51–57.
Штульман Э.А. Основы эксперимента в методике обучения иностранным языкам / Э.А. Штульман. – Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1971. – 144 с.
Долина А.В. Методика вдосконалення фонетичної компетенції
у майбутніх учителів англійської мови у самостійній роботі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Долина Аліна Василівна. – К., 2011. – 274 с.
Гутник В.М. Експериментальна перевірка ефективності методики формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови під час проведення комунікативного вступного корективного курсу / В.М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету : Серія «Педагогіка та психологія». – 2015. – Вип. 24. – С. 158–175.
Ланова О.В. Підготовка майбутніх учителів англійської мови до навчання учнів просодичних засобів : автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (германські мови)» / О.В. Ланова. – Одеса : ПУНПУ імені К.Д. Ушинського, 2008. – 20 с.
Мацнєва О.А. Навчання майбутніх учителів розуміння англійського мовлення з національними та регіональними типами вимови : автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (германські мови)» / О.А. Мацнєва. – К., 2009. – 28 с.
Методика навчання іноземних мов і культур : теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів [Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.Є. та ін.] ; за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
Перлова В.В. Методика формування у майбутніх учителів англійської мови професійно орієнтованих слухо-вимовних навичок : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Перлова Вікторія Володимирівна. – Х., 2007. – 301 с.
Петращук О.П. Тестовий контроль у навчанні іноземноі мови в середній загальноосвітній школі : монографія / О.П. Петращук. – К. : Видавничий центр КДЛУ, 1999. – 261 с.
Сисоєва С.О. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти : навч.-метод. посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристопчук. – Луцьк : ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. – 460 с.
Цатурова И.А. Тестирование устной коммуникации : учеб.-метод. пособие / И.А. Цатурова, С.Р. Балуян. – М. : Высш. шк., 2004. – 127 с.
Чухно О.А. Зміст професійної фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мовi після німецької / О.А. Чухно // Вісник Запорізького національного університету : збірник наукових праць. Педагогічні науки. – 2016. – № 2 (27). – С. 123–131.
Чухно О.А. Лінгвістична основа процесу формування фонетичної компетентності майбутніх учителів в англійській мові після німецької / О.А. Чухно // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО КНЛУ. Серія «Філологія, педагогіка, психологія». – 2016. – Вип. 32. – С. 181–190.
Чухно О.А. Підсистема вправ для формування професійної фонетичної компетентності в англійській мові після німецької / О.А. Чухно // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка : науковий журнал. Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 4 (90). – С. 145–154.
Чухно О.А. Психолінгвістичні особливості оволодіння майбутніми вчителями англійської мови інтерлінгвальною вимовою в умовах субординативного мультилінгвізму / О.А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – № 2 (86). – С. 34–39.
Чухно О.А. Реалізація принципів формування фонетичної компетентності у майбутніх учителів у процесі навчання англійської мови після німецької / О.А. Чухно // Іноземні мови. – 2016. – № 4 (88). – С. 51–57.
Штульман Э.А. Основы эксперимента в методике обучения иностранным языкам / Э.А. Штульман. – Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1971. – 144 с.
Опубліковано
2018-03-29
Як цитувати
Чухно, О. (2018). Експериментальна перевірка ефективності методики навчання майбутніх учителів англійської вимови після німецької. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (31), 93-105. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2017-31-09