Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 3. Засвоєння рідної мови: стратегії, процедури і процеси на етапі словосполучень

Ключові слова: доповнення, засвоєння граматики, засвоєння рідної мови, нарощування, розчленування, телеграфне мовлення, ядерна граматика

Анотація

Наведено результати аналізу досліджень у галузі засвоєння граматики англійської мови як рідної. Розглянуто зміст понять «нарощування», «розчленування», «доповнення», «ядерна граматика» та «телеграфне мовлення». Визначено їхню роль у засвоєнні граматики рідної мови. Спрогнозовано зміст подальших досліджень, спрямованих на встановлення ступеня схожості між процесами засвоєння граматики рідної та іноземної мов з метою їх врахування при розробці педагогічної граматики іноземної мови.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Черноватый Л.Н. Основы теории педагогической грамматики иностранного языка : дис. … докт. пед. наук : 13.00.02 / Черноватый Леонид Николаевич. – Харьков : Харьк. нац. ун-т им. В.Н. Каразина, 1999. – 453 с.

Bloom L. Variation and reduction as aspects of competence in language development / L. Bloom, P. Miller, L. Hood // Minnesota Simposia on Child Psychology. – 1975. – N 9. – P. 3–55.

Bloom L. Why not pivot grammar? / L. Bloom // Journal of Speech and Hearing Disorders. – 1971. – N 36. – P. 40–50.

Braine M.D.S. The ontogeny of English phrase structure: the first phase / M.D.S. Braine // Language. – 1963. – N 39. – P. 1–13.

Braine M.D.S. Case-like categories in children: the Actor and more related categories / M.D.S. Braine, R. Wells // Cognitive Psychology. – 1978. – N 10. – P. 100–122.

Brown R. A First Language : The Early Stages / R. Brown. – Cambridge, Mass : Harvard Univ. Press, 1973. – 430 p.

Brown R. The acquisition of syntax / R. Brown, C. Fraser // Verbal behavior and learning: problems and processes [C. Coffer, B. Musgrave (eds.)]. – New York : McGrow Hill, 1963. – P. 158–201.

Campbell R.N. Categorization, Early Concepts and First Language Acquisition / R.N. Campbell // Encyclopaedia of Language and Linguistics [R. Asher, J.M.Y. Simpson, eds.]. – Aberdeen : Pergamon Press. – 1994. – Volume 4. – P. 1899–1904.

Chernovaty L.M. Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 1. Levels and types of grammar / L.M. Chernovaty // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. – Вип. 29. – С. 157–166.

Chernovaty L.M. Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 2. Native language acquisition: General background / L.M. Chernovaty // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2017. – Вип. 30. – С. 156–165.

Fillmore Ch. The case for case / Ch. Fillmore // Universals in Linguistic Theory [E. Bach, R. Harms (eds.)]. – New York : Holt, Reinhart and Winston, 1968. – P. 22–54.

Ingram D. First Language Acquisition / D. Ingram. – Cambridge : Cambridge Univ. Press, 1992. – 572 p.

Lipka L. An outline of English lexicology : lexical structure, word semantics, and word-formation / L. Lipka. – Tьbingen : Niemeyer, 1992. – 212 p.

Maratsos M. Against the transformational account: a simpler analysis of auxiliary overmarkings / M. Maratsos, S.A. Kuczaj // Journal of Child Language. – 1978. – N 5. – P. 337–345.

Malmkjer K. Language Universals / K. Malmkjer // The Linguistic Encyclopaedia. – London and New York : Routledge, 1995. – P. 277–284.

McNeill D. The development of language / D. McNeill // Carmichael’s Manual of Child Psychology [P. Mussen (ed.)]. – 1970. – Vol. 1. – P. 1061–1161.

Peters A. Language learning strategies / A. Peters // Language. – 1977. – N 53. – P. 56–73.

The Routledge Handbook of Second Language Acquisition : [Susan M. Gass, Alison Mackey (eds.)]. – London : Routledge, 2012. – 599 p.

White L. Second Language Acquisition and Universal Grammar / Lydia White. – Cambridge : Cambridge University Press, 2003. – 312 p.
Опубліковано
2018-03-29
Як цитувати
Chernovaty, L. (2018). Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 3. Засвоєння рідної мови: стратегії, процедури і процеси на етапі словосполучень. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (31), 84-93. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2017-31-08