Викладання мовних систем

  • Арменуі Галстян Кафедра англійської філології та методики викладання іноземної мови факультету іноземних мов Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-6872-6519
  • Марина Конєва Кафедра англійської філології та методики викладання іноземної мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-1395-9838
  • Олена Язловицька Кафедра англійської філології та методики викладання іноземної мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-7326-1234
Ключові слова: Методи «TTT» та «TBL», перевірочні питання «CCQs», планування заняття, «роз’яснення» цільової мови

Анотація

«Скажіть, будь ласка, яким шляхом я маю йти?» - запитала Аліса.

«Це залежить від того, куди ти хочеш потрапити», — сказав Чеширський Кіт.

(Льюїс Керролл «Пригоди Аліси у Країні Чудес»)

Без попереднього планування та його чіткої реалізації, без постійного професійного розвитку шлях до досягнення мети викладача може стати справді довгим, а кінцевий результат може виявитися «там», де він зовсім того не очікував. Планування уроку є важливою та невід’ємною частиною навчального процесу. З цієї точки зору, автори статті приділяють велике значення вірному розумінню структурних різновидів заняття, чітко диференціюючи структури занять спрямовані на розвиток рецептивних та продуктивних навичок від структурної направленості на розвиток мовних систем (граматика, лексика, функціональна мова).

Стаття присвячена детальному вивченню структури занять, спрямованих на розвиток мовних систем, дослідженню підходів «TTT» (Test-Teach-Test) та «TBL» (Text-based lesson). Особлива увага приділяється стадії «роз’яснення», оскільки роз’яснення цільової мови (значення, форма і вимова) вважається одним із основних планових етапів заняття. Щоб до­помогти студентам у вивченні цільової мови, автори надають опис методу «Guided Discovery» та пояснюють на прикладі граматичної одиниці.

У статті також досліджені засоби перевірки розуміння учнем роз’ясненого матеріалу. Автори приділяють особливу увагу застосуванню «перевірочних питань» (CCQs – «сoncept checking questions») для перевірки або сприяння розумінню студентом значення нової лексичної або граматичної одиниці.

Керуючись «планом заняття CELTA» (поширена у світі професійна кваліфікація викладача англійської мови) авторами здійснюється детальний аналіз граматичних, лексичних та функціональних мовних одиниць.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Cambridge online dictionary, last accessed at: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/how-about 22.01.2023

Cambridge online dictionary, last accessed at: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/restaurant 22.01.2023

Mickan P. (2011), “Text-Based Teaching: Theory and Practice”, University of Adelaide, provided by Tokushima University Institutional Repository. pp18-21

https://core.ac.uk/reader/197191410

Harmer J. (1998), “How to teach English”, Addison Wesley Longman Limited, 1998. p121.

Harmer, J., (2001). “The practice of English Language Teaching”, Longman, 2001, 3rd edition, p. 206

Skrivener J. (2005) “Learning Teaching”. A guidebook for English Language Teachers. 2nd edition, Macmillan pp.109, 265, p. 279-280

Workman G.(2016), “Concept Questions and Time Lines”. Chadburn Publishing, 2016. pp.2,6

https://www.pdfdrive.com/concept-questions-and-time-lines-e187340546.html

Опубліковано
2023-06-28
Як цитувати
Галстян, А., Конєва, М., & Язловицька, О. (2023). Викладання мовних систем. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (97), 58-67. https://doi.org/10.26565/2786-5312-2023-97-08