Виклики у викладанні англійської мови як іноземної
Анотація
Ключовим завданням модернізації сучасної системи іншомовної освіти є забезпечення педагогічного персоналу можливостями професійного розвитку з врахуванням їхніх нагальних потреб і викликів. Водночас у джерельній базі помітний брак наукових розвідок, спрямованих на з’ясування труднощів, які виникають у ході викладання англійської мови як іноземної. З метою усунення означеної прогалини, у статті здійснено докладний аналіз окресленої проблеми в літературі. Зокрема, розглянуто два кола проблем: Перед якими труднощами постають учителі іноземних мов, особливо у світлі оновлених вимог до іншомовної комунікативної компетентності учнів? Яким чином це позначається на професійній діяльності вчителя іноземних мов?
З’ясовано, що труднощі виявляються в особливостях добору дидактичних підходів учителем, взаємодії з учнями, комунікативному стилі вчителя, іншомовній комунікативній поведінці, професійній самоідентифікації, самопочутті вчителя, професійній вдоволеності, стійкості та ін. Труднощі викладання іноземної мови було поділено на зовнішньозумовлені й внутрішньозумовлені щодо педагога, а також на фахові й загальні, властиві педагогічній професії в цілому. До зовнішньозумовлених віднесено труднощі, спричинені вимогами до компетентнісного рівня та ролей вчителя іноземних мов, організацією навчального процесу і взаємодією з учнями (навчальна мотивація, дисципліна, диференціація й індивідуалізація та ін.), низьким соціальним статусом педагогічної професії, недостатньою матеріальною забезпеченістю і соціальною захищеністю, мовною політикою тощо. Внутрішньозумовлені труднощі витікають з особистісних характеристик педагога та його недостатнього компетентнісного рівня. На підставі ґрунтовного аналізу літератури висновковано, що прицільна увага до означеної проблеми допоможе окреслити подальші шляхи оптимізації галузі іншомовної освіти.
Завантаження
Посилання
2. Akbari, Z. (2015). Current challenges in teaching/learning English for EFL learners: The case of junior high school and high school. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 394−401. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.524
3. Akcan, S. (2016). Novice non-native English teachers’ reflections on their teacher education programmes and their first years of teaching. Profile Issues in Teachers’ Professional Development, 18(1), 55–70. https://doi.org/10.15446/profile.v18n1.48608
4. Al-Mekhlafi, A. M. & Nagaratnam, R. P. (2011). Difficulties in teaching and learning grammar in an EFL context. International Journal of Instruction, 4(2), 69−92.
5. American Psychological Association (n.d.). Challenge. In APA Dictionary of Psychology. Retrieved April 8, 2022, from https://dictionary.apa.org/challenge
6. Back, M., & Dean, J. E. (2020). ¡Profesores Adelante! Recruiting teachers in the target language. Foreign Language Annals, 53, 613−633. https://doi.org/10.1111/flan.12482
7. Behroozi, M., & Amoozegar, A. (2014). Challenges to English language teachers of secondary schools in Iran. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 136, 203−207. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.314
8. Borg, S. (2011). Language teacher education. In J. Simpson (Ed.), The Routledge handbook of applied linguistics (pp. 215−228). London: Routledge.
9. Chacón, C. T. (2005). Teachers’ perceived efficacy among English as a foreign language teachers in middle schools in Venezuela. Teaching and Teacher Education, 21, 257–272.
10. Chambless, K. S. (2012). Teachers' oral proficiency in the target language: research on its role in language teaching and learning. Foreign Language Annals, 45, 141−162. https://doi.org/10.111/j.1944-9720.2012.01183.x.
11. Copland, F., Garton, S., & Burns, A. (2014). Challenges in teaching English to young learners: global perspectives and local realities. TESOL Quarterly, 48, 738−762. https://doi:10.1002/tesq.148
12. Corzo, J. Q., & Contreras, O. R. (2011). Understanding and facing discipline-related challenges in the English as a foreign language classroom at public schools. Profile Issues in Teachers' Professional Development, 13, 59−72.
13. Davis, E. A., Petish, D., & Smithey, J. (2006). Challenges new science teachers face. Review of Educational Research, 76, 607−651. https://doi.org/10.3102%2F00346543076004607
14. Farrell, T. S., & Richards, J. (2007). Teachers’ language proficiency. In T. S. Farrel (Ed.), Reflective Language Teaching: From Research to Practice (pp. 55–66). London: Continuum.
15. Freeman, D. (2017). The case for teachers’ classroom English proficiency. Regional English Language Journal (Singapore), 48, 1−2. https://doi.org/10.1177/0033688217691073
16. Golombek, P., Doran, M. (2014). Unifying cognition, emotion, and activity in language teacher professional development. Teaching and Teacher Education, 39, 102−111. https://doi.org/10.1016/j.tate.2014.01.002.
17. Hlas, A. C. (2018). Grand challenges and great potential in foreign language teaching and learning. Foreign Language Annals, 51, 46−54. https://doi.org/10.1111/flan.12317
18. Houghton, S. A., Rivers, D. J., & Hashimoto, K. (2018). Beyond native-speakerism. New York. https://doi.org/10.4324/9781315643601
19. Hökkä, P., Vähäsantanen, K., & Paloniemi, S. (2020). Emotions in learning at work: A literature review. Vocations and Learning, 13, 1–25. https://doi.org/10.1007/s12186-019-09226-z
20. Johnson, K. E. (2009). Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
21. Komar, O. S., Kolisnichenko, A., Derkach, S., & Kapeliushna, T. (2021). Newly qualified foreign language teachers’ adaptation in profession: challenges, problems, first achievements and further prospects. Advanced Education, 17, 35−45. https://doi:10.20535/2410-8286.228211
22. Kubanyiova, M. (2012). Teacher development in action: Understanding language teachers’ conceptual change. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
23. Kubanyiova, M (2020) Language teacher education in the age of ambiguity: Educating responsive meaning makers in the world. Language Teaching Research, 24(1), 49−59. https://doi.org/10.1177/1362168818777533
24. Kyriacou, C. (2000). Stress-busting for teachers. Cheltenham: Stanley Thornes Publishers, Ltd.
25. Levrints (Lőrincz), M. (2022). Understanding challenges of foreign language teachers: Ukrainian perspective. Inozemni Movy (In press).
26. Littlewood, W. (2007). Communicative and task-based language teaching in East Asian classrooms. Language Teaching, 40, 243–259. https://doi.org/10.1017/ S0261444807004363
27. Lodge, J. M., Kennedy, G., Lockyer, L., Arguel, A., & Pachman, M. (2018). Understanding difficulties and resulting confusion in learning: An integrative review. Front. Educ., 3(49), 1−10. https://doi.org/10.3389/feduc.2018.00049
28. Macías, D. F., & Sánchez, J. A. (2015). Classroom management: A persistent challenge for pre-service foreign language teachers. Profile Issues in Teachers' Professional Development, 17, 81−99. http://dx.doi.org/10.15446/profile.v17n2.43641
29. Madalińska-Michalak, J., & Bünyamin, B. (2018). Challenges in teaching English as a foreign language at schools in Poland and Turkey. European Journal of Teacher Education, 41(5), 688−706. https://doi.org/10.1080/02619768.2018.1531125
30. Nguyen, M. H. (2018). ESL teachers' emotional experiences, responses and challenges in professional relationships with the school community: implications for teacher education. In J. D. D. Martínez Agudo (Ed.), Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education (1st ed., pp. 243−257). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-75438-3_14
31. Richards, J. (2022). Exploring emotions in language teaching. RELC Journal, 53(1), 225 –239. https://doi.org/10.1177/0033688220927531
32. Riesky, R. (2013). How English student teachers deal with teaching difficulties in their teaching practicum. Indonesian Journal of Applied Linguistics (IJAL), 2(2), 260–272. https://doi.org/10. 17509/ijal.v2i2.169.
33. Sadeghi, K., & Richards, J. C. (2021). Professional development among English language teachers: challenges and recommendations for practice. Heliyon, 7. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e08053
34. Saunders, R. (2013). The role of teacher emotions in change: Experiences, patterns and implications for professional development. Journal of Educational Change, 14(3), 303–333. https://doi.org/10.1007/s10833-012-9195-0
35. Shepherd, D. A., Patzelt, H., & Wolfe, M. (2011). Moving forward from project failure: negative emotions, affective commitment, and learning from the experience. The Academy of Management Journal, 54(6), 1229–1259. http://www.jstor.org/stable/41413617
36. Sulis, G., Mercer, S., Mairitsch, A., Babic, S., & Shin, S. (2021). Pre-service language teacher wellbeing as a complex dynamic system. System, 103, 1−12. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102642
37. Tarnopolsky, O. (2018). Principled pragmatism, or well-grounded eclecticism: A new paradigm in teaching English as a foreign language at Ukrainian tertiary schools? Advanced Education, 10, 5−11. https://doi.org/10.20535/2410-8286.133270
38. Teng, F. (2017). Emotional development and construction of teacher identity: Narrative interactions about the pre-service teachers’ practicum experiences. Australian Journal of Teacher Education, 42(11), 117–134. https://doi.org/10.14221/ajte.2017v42n11.8
39. Valizadeh, M. (2021). The challenges facing English language teachers in Turkey. Advances in Language and Literary Studies, 12(4), 61−67. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.alls.v.12n.4.p.61
40. Vesely, A. K., Saklofske, D. H., & Nordstokke, D. W. (2014). EI training and pre-service teacher wellbeing. Personality and Individual Differences, 65, 81–85. https://doi. org/10.1016/j.paid.2014.01.052
41. Wilkerson, C. (2000). Attrition of foreign language teachers: Workplace realities. Foreign Language Annals, 33, 31–35. https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2000.tb00887.x
42. Young, J. W., Freeman, D., Hauck, M. C., Garcia Gomez, P., & Papageorgiou, S. (2014). A design framework for the ELTeach program assessments (ELT Research Report No RR- 13–46). Princeton, NJ: Educational Testing Service. https://doi.org/1002/ets2.12036.
43. Yuan, R., & Lee, I. (2015). The cognitive, social and emotional processes of teacher identity construction in a pre-service teacher education programme. Research Papers in Education, 30(4), 469–491. https://doi.org/10.1080/02671522.2014.932830