Динаміка сформованості лінгвокультурної компетентності учнів початкових класів

  • Лулу Цзінь «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» http://orcid.org/0000-0001-7740-5709
Ключові слова: лінгвокультурна компетентність

Анотація

У статті репрезентовано динаміку сформованості лінгвокультурної компетентності учнів початкових класів загальноосвітніх шкіл засобами китайськомовних художніх творів; уніфіковано складну ієрархічну структуру лінгвокультурної компетентності учнів, що слугувала мірилом-еталоном оцінки ефективності формування досліджуваної компетентності у межах їхнього експериментального навчання в умовах загальноосвітньої школи. Надається змога специфікувати критеріальний апарат оцінювання результатів навчання учнів. Описано контрольні вправи і завдання, що використовувалися в експериментальній методиці формування лінгвокультурної компетентності учнів початкових класів у межах вивчення китайської мови; зазначено труднощі опанування китайською мовою. Автор обґрунтовує динаміку сформованості досліджуваної компетентності учнів за конкретними критеріями з урахуванням українсько-китайських взаємин, а саме за: 1) просвітницько-накопичувальною (показники: філософсько-фундаментальний, конфуціансько-центричний); 2) художньо-автентичною (показники: художньо-автентичний, епічно-фольклорний, прозаїко-ліричний); 3) контрастивно-порівняльною (показники: загальнокультурний, культурно-специфічний); 4) операціонально-інтерактивною (показники: мовно-ресурсний, перцептивно-когнітивний, продуктивно-демонструвальний) компетенціями. Виявлення змін у трансформації змісту поданих вище критеріїв у контексті розроблення комплексів вправ і завдань для конкретного рівня навчання та перегляд контенту відповідних вправ і завдань на кожному етапі навчання (початкова, середня, старша школа) визначено як перспективи подальших досліджень.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Kremen, V. G. (2008). Entsyklopediya osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Lodatko, Ye. O. (2011). Pedahohichni modeli, pedahohichne modelyuvannya i pedahohichni vymiryuvannya: that is that? [Pedagogical models, pedagogical modelling and pedagogical measurements: that is that?]. Vyshcha osvita Ukrayiny: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys – Higher Education in Ukraine: Theoretical and Scientific Methodical Journal, 3, (Vols 1), 339–344 [in Ukrainian].

Nikolayeva, S.Yu. (ed). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov ta kul’tur [Methodology of Teaching Foreign Languages and Cultures]. Kyiv: Lenvit Publ. [in Ukrainian].

Stepanov, O. M. (ed). (2006). Psykholohichna Entsyklopediya [Psychological Encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav Publ. [in Ukrainian].

Chernovaty, L.M. (2017). Systema vprav dlia navchannia perekladu z arkusha maybutnikh filolohiv [System of exercises for training sight interpreters at the university level]. Naukovi zapysky. Filolohichni nauky (Movoznavstvo). Kropyvnyts’kyi KDPU imeni V.Vynnychenka – Scientific Records of Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University at Kropyvnyts’kyi, 153, 603-608 [in Ukrainian].

Chernovaty, L.M., & Kovalchuk, N. M. (2017). Systema vprav i zavdan’ dlya navchannya usnoho poslidovnoho perekladu [The system of exercises and tasks for consecutive interpreter training]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina – The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University, 86, 167‒174.

Опубліковано
2019-08-22
Як цитувати
Цзінь, Л. (2019). Динаміка сформованості лінгвокультурної компетентності учнів початкових класів. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (89), 59-69. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2019-89-09