Символи у брендовому сторітелінгу
Анотація
У статті висвітлюється роль символів у цифровому сторітелінгу, який набуває популярності як ефективна маркетингова стратегія. Цифрові технології відкрили нові можливості для cторітелінгу на веб-сайтах, зробивши його мультимодальним. Символи виявляються надзвичайно важливими для наративу ювелірних брендів класу люкс. Дослідження базується на аналізі сайтів відомих ювелірних домів – Cartie, Tiffany, Boucheron, Van Cleef & Arpels, Harry Winston. Творіння цих домів стали символами одержимості, мрією, ідеєю фікс для мільйонів людей. Історії стали невід’ємним компонентом архітектури веб-сайтів, забезпечуючи доступ глобальній аудиторії до історії бренду, цінностей і спадщини компанії. Логотипи люксових брендів – це легко впізнавані символи, що асоціюються з ексклюзивним дизайном, вишуканим смаком, неперевершеною креативністю, високим соціальним статусом. Культурні символи, що належать до різних цивілізацій, ефективно інтегровані як у дизайн ювелірних виробів, так і у прийоми сторітелінгу. Деякі прикраси стають емблемами брендів. Доми надають символічне значення своїм творінням під час рекламних кампаній. Ювелірні вироби люксових брендів можуть перетворити в символи елементи флори і фауни, космосу, світу людини. Люксові дома наділяють символічною цінністю прикраси у своїх рекламних і маркетингових стратегіях. Символи виявляються ключовими для формування сенсу в сторітелінгу, яку візуальному, так і текстовому форматах, охоплюючи найважливіші факти особистого та професійного життя засновників брендів, історію бренду, придбання унікальних дорогоцінних каменів і створення знакових ювелірних виробів, які стають віхами розвитку брендів. Культурні символи влучно інтегровані в дизайн коштовностей та візуалізуються у багатьох історіях на сайті. Прикраси, що належать до рівня високого ювелірного мистецтва, розкішні ювелірні вироби стають символами бренду. Творіння люксових брендів стають культовими і можуть символізувати світ природи, космос, життя та діяльність людини. Символічний сторітелінг переплітається зі складними когнітивними та семіотичними процесами, інтердискурсивністю, різноманітними імплікаціями, що робить створення сенсів та декодування інформації більш витонченим і захоплюючим.
Завантаження
Посилання
Barthes, R. (1982). Empire of signs. New York, NY: Hill & Wang.
Barthes, R. (1991). Mythologies. Retrieved January 25, 2025, from https://soundenvironments.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/11/roland-barthes-mythologies.pdf
Biglari, A. (Ed.). (2023). Open semiotics. Volume 1: Epistemological and conceptual foundations (pp. 33–42). Paris: L’Harmattan.
Bouissac, P. (Ed.). (1998). Enclopedia of semiotics. Oxford: Oxford University Press.
Bredin, H. (1984). Sign and value in Saussure. Philosophy, 59(227), 67–77. https://doi.org/10.1017/S0031819100056497
Bronwen, M., & Felizitas, R. (2006). Key terms in semiotics. New York, NY: Continuum.
Bruce-Mitford, M., & Wilkinson, Ph. (2008). Signs & symbols: An illustrated guide to their origins and meanings. London: Dorling Kindersley.
Cassirer, E. (2021/1944). An essay on man: An introduction to a philosophy of human culture. New Haven and London: Yale University Press.
Chandler, D. (2017). Semiotics: The basics. London, New York, NY: Routledge.
Chrzanowska-Kluczewska, E. (2023). Transmedial creation of text worlds. Pictorial narration in response to verbal texts. Discourses on Culture, 19(1), 25–64. https://doi.org/10.2478/doc-2023-0002
Cobley, P. (Ed.). (2010). The Routledge companion to semiotics. New York, NY: Routledge.
Colapietro, V. M. (1993). Glossary of semiotics. New York, NY: Paragon House.
Culture Divine. (n. d.). L’Odyssee de Cartier. Retrieved January 24, 2025, fromhttps://www.culturedivine.com/lodysseedecartier.html
Davies, H. J. (2012, March 24). The Hard Sell: L’Odyssee de Cartier. The Guardian.https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2012/mar/24/hard-sell-cartier
Eco, U. (1976). A theory of semiotics. Bloomington, IN: Indiana University Press.
Eco, U. (1984). Semiotics and the philosophy of language. Bloomington, IN: Indiana University Press.
Eco, U. (2011). Symbol and semiotics. In Th. A. Sebeok & M. Danesi (Eds.), Encyclopedic dictionary of semiotics (3rd ed.) (pp. 1047–1050). Berlin: De Gruyter.
Miller, J. (2015, August 6). Make your brand iconic: The power of symbols in branding. Retrieved from https://stickybranding.com/make-your-brand-iconic-the-power-of-symbols-in-branding/
Measuring the effectiveness of brand awareness symbols. (2024, December 17). Retrieved from https://rb.gy/0ob929
Oxford English online dictionary. (n.d.). Retrieved from https://www.oed.com/search/dictionary/?scope=Entries&q=symbol
Peirce, Ch. S. (1931–1958). Collected Papers. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Pelkey, J., Melanson S. M., & Rosenbaum, R. (2019).Introduction: Cognitive semiotics. The American Journal of Semiotics, 35(1), pp. 1–9. https://doi.org/10.5840/ajs2019351/21
Saussure, F. de (2011). Course in general linguistics (W. Baskin, Trans.). New York, NY: Columbia University Press.
Storytelling. (n. d.). In Cambridge online dictionary. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/storytelling
Symbol. (n.d.). In The Merriam-Webster Dictionary. Retrieved from https://www.merriam-webster.com/dictionary/symbol
Torossian, R. (2021, August 13). Symbols and signs in marketing campaigns. Retrievedfromhttps://ronntorossian.medium.com/symbols-and-signs-in-marketing-campaigns-861ed7ea9005
Yefymenko, V. (2021). Interactivity and multimodal cohesion in digital fairy tales. In I. Moschini & M. G. Sindoni (Eds.), Mediation and Multimodal Meaning Making in Digital Environments (pp. 118–132). New York, NY: Routledge.https://doi.org/10.4324/9781003225423-7
Yiheng, Zh. (2023).Redefining ‘Sign’/‘Symbol’ and semiotics. Signs and Media, 2(1-2), 55–70.https://doi.org/10.1163/25900323-12340022
Zlatev, J., Sonesson, G., & Konderak, P. (2016). Introduction: Cognitive semiotics comes of age. In G. Sonesson, P. Konderak, & J. Zlatev (Eds.), Meaning, mind and communication: Explorations in cognitive semiotics (pp. 9–8). New York, NY: Peter Lang Publishing Group.
Sources for illustrations
Boucheron. (n.d.). Animaux De Collection. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/jewelry/jewelry-collection/animaux-de-collection.html
Boucheron. (n.d.). Looking for a particular creation? Retrieved from (https://www.boucheron.com/int_en/high-jewelry/collections-histoire-de-style/new-maharajahs
Boucheron. (n.d.). Quatre Classique Tube. Retrieved from https://www.boucheron.com/en/?glCountry=BE&glCurrency=EUR).-
Boucheron. (n.d.). A story of firsts. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/our-maison/the-freedom-to-create/a-history-of-firsts).
Boucheron. (n.d.). Wladimir, the Cat Sleepers [Product image]. Boucheron. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/collier-wladimir-chat-jcl01323.html
Cartier. (n.d.). L'Odyssée de Cartier. Retrieved from
https://www.cartier.com/en-us/la-maison/the-story/lodyssee-de-cartier/
Cartier. (n.d.). The Trinity collection. Retrieved from https://www.cartier.com/en-us/trinity-collection.htmlhttps://www.cartier.com/en-us/trinity-collection.html
Cartier. (n.d.). Trinity Stories: A History. Retrieved from https://shorturl.at/edaXQ
Cartier. (2020, April 6). L'Odyssée de Cartier. Chapter 1 [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/embed/uKPsb3MT1sw
Cartier. (2023a, January 11).L'Odyssée de Cartier. Chapter 10 [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/embed/4UxRag5tlYo
Cartier. (2023b, March 26). The pioneering spirit: celebrating the history and legacy of Cartier [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=esZYyiIHQkM
Cartier. (2023c, November 17). Cartier Legendary Stories: London's New Bond Street [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=MX_EVtATOvA
Cartier. (2023d, November 18). Cartier Legendary Stories: The New York Mansion [Video]. YouTube.https://www.youtube.com/watch?v=-AV2muAuX_U
Cartier. (2023e, November 19). Cartier Legendary Stories:13, rue de la Paix [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=IJgK4fSTEzs
Edwards, B. (Director). (1961). Breakfast at Tiffany's [Film]. Paramount Pictures.
Golden Time TV. (2015, December 3). L’Odyssee de Cartier [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=wxsJJz5UnSo
Harry Winston. (n.d.). Official website of Harry Winston. Retrieved from https://www.harrywinston.com/en/products/harry-winston-new-york
Motivate Val Morgan. (2023, March 6). Cartier Tank Française [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=QBCjV5XJ9qg
Tiffany. (n.d.). Beyonce Toured in Tiffany & Co. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/beyonce-renaissance-world-tour-jewelry/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Collections [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/t-bytiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Knot by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/knot-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Lock by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/lock-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Sixteen Stones by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/sixteen-stone-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Bird on a Rock [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/high-jewelry/jean-schlumberger/bird-on-a-rock/
Tiffany. (n.d.). Blue Book 2023: Out of the Blue. Retrieved fromhttps://www.tiffany.com/high-jewelry/blue-book/out-of-the-blue
Tiffany. (n.d.). Blue Book 2024: Tiffany Céleste. Retrieved from https://www.tiffany.com/high-jewelry/blue-book/2024-tiffany-celeste
Tiffany. (n.d.). Experience The Landmark. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/the-landmark-nyc-immersive-experiences/
Tiffany. (n.d.). Guide. Luxury Valentine’s Day Gift Ideas [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/guide/luxury-valentines-day-gift-ideas/
Tiffany. (n.d.). Knot by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/jewelry/shop/tiffany-knot
Tiffany. (n.d.). Lock by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/jewelry/shop/tiffany-lock
Tiffany. (n.d.). Now Open: The Landmark. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/the-landmark-fifth-avenue/
Tiffany. (n.d.). The official site of Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/
Tiffany. (n.d.). The Tiffany Blue Box. Retrieved from https://www.tiffany.com/world-of-tiffany/blue-box-story
Tiffany. (n.d.). The World of Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/world-of-tiffany/
Tiffany & Co. (2024, October 31). The 2024 Holiday Campaign [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Fmn67ANHJpg
26 Firsts. Redefining style at Maison Boucheron. (2025, January 27). The New York Times.Retrievedfrom https://www.nytimes.com/paidpost/boucheron/26-firsts-redefining-luxury-at-maison-boucheron.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Balcone. Retrieved from
https://www.vancleefarpels.com/en/collections/high-jewelry/thematic-collections/romeo-juliet.html#balcone
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Delicate Dancers [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery/dancers.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Estelle Arpels and Alfred Van Cleef: a love story. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/estelle-arpels-and-alfred-van-cleef--a-love-story.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The graceful fairies of Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/the-graceful-fairies-of-van-cleef---arpels.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.).The Heritage Gallery. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The High Jewelry thematic collections of Van Cleef & Arpels [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/events/the-high-jewelry-thematic-collections-of-van-cleef-arpels.html#unejourneeaparis
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Lady Arpels Ballerine [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/search-result.html?q=ballerina%20%20watch&trackingCategory=siteSearch
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Love stories at Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/love-stories-at-van-cleef---arpels.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Romeo & Juliet [Product image].Van Cleef & Arpels. Retrieved from
https://www.vancleefarpels.com/en/collections/high-jewelry/thematic-collections/romeo-juliet.html#romeo-and-juliet
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Timeline. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/timeline.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Token of love. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery/token-of-love.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The Van Cleef & Arpels Collection. Retrieved from https://the-collection.vancleefarpels.com/en/
Авторське право (c) 2025 Алла Бєлова

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).