Символи у брендовому сторітелінгу

  • Алла Бєлова Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3014-326X
Ключові слова: маркетинг, мультимедійний, мультимодальний, семіотичний, символ, створення значення, сторітелінг, цифровий

Анотація

У статті висвітлюється роль символів у цифровому сторітелінгу, який набуває популярності як ефективна маркетингова стратегія. Цифрові технології відкрили нові можливості для cторітелінгу на веб-сайтах, зробивши його мультимодальним. Символи виявляються надзвичайно важливими для наративу ювелірних брендів класу люкс. Дослідження базується на аналізі сайтів відомих ювелірних домів – Cartie, Tiffany, Boucheron, Van Cleef & Arpels, Harry Winston. Творіння цих домів стали символами одержимості, мрією, ідеєю фікс для мільйонів людей. Історії стали невід’ємним компонентом архітектури веб-сайтів, забезпечуючи доступ глобальній аудиторії до історії бренду, цінностей і спадщини компанії. Логотипи люксових брендів – це легко впізнавані символи, що асоціюються з ексклюзивним дизайном, вишуканим смаком, неперевершеною креативністю, високим соціальним статусом. Культурні символи, що належать до різних цивілізацій, ефективно інтегровані як у дизайн ювелірних виробів, так і у прийоми сторітелінгу. Деякі прикраси стають емблемами брендів. Доми надають символічне значення своїм творінням під час рекламних кампаній. Ювелірні вироби люксових брендів можуть перетворити в символи елементи флори і фауни, космосу, світу людини. Люксові дома наділяють символічною цінністю прикраси у своїх рекламних і маркетингових стратегіях. Символи виявляються ключовими для формування сенсу в сторітелінгу, яку візуальному, так і текстовому форматах, охоплюючи найважливіші факти особистого та професійного життя засновників брендів, історію бренду, придбання унікальних дорогоцінних каменів і створення знакових ювелірних виробів, які стають віхами розвитку брендів. Культурні символи влучно інтегровані в дизайн коштовностей та візуалізуються у багатьох історіях на сайті. Прикраси, що належать до рівня високого ювелірного мистецтва, розкішні ювелірні вироби стають символами бренду. Творіння люксових брендів стають культовими і можуть символізувати світ природи, космос, життя та діяльність людини. Символічний сторітелінг переплітається зі складними когнітивними та семіотичними процесами, інтердискурсивністю, різноманітними імплікаціями, що робить створення сенсів та декодування інформації більш витонченим і захоплюючим.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Archive for Research in Archetypal Symbolism. (2010). The book of symbols: Reflections on archetypal images. BeverlyHills, CA: Taschen.
Barthes, R. (1982). Empire of signs. New York, NY: Hill & Wang.
Barthes, R. (1991). Mythologies. Retrieved January 25, 2025, from https://soundenvironments.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/11/roland-barthes-mythologies.pdf
Biglari, A. (Ed.). (2023). Open semiotics. Volume 1: Epistemological and conceptual foundations (pp. 33–42). Paris: L’Harmattan.
Bouissac, P. (Ed.). (1998). Enclopedia of semiotics. Oxford: Oxford University Press.
Bredin, H. (1984). Sign and value in Saussure. Philosophy, 59(227), 67–77. https://doi.org/10.1017/S0031819100056497
Bronwen, M., & Felizitas, R. (2006). Key terms in semiotics. New York, NY: Continuum.
Bruce-Mitford, M., & Wilkinson, Ph. (2008). Signs & symbols: An illustrated guide to their origins and meanings. London: Dorling Kindersley.
Cassirer, E. (2021/1944). An essay on man: An introduction to a philosophy of human culture. New Haven and London: Yale University Press.
Chandler, D. (2017). Semiotics: The basics. London, New York, NY: Routledge.
Chrzanowska-Kluczewska, E. (2023). Transmedial creation of text worlds. Pictorial narration in response to verbal texts. Discourses on Culture, 19(1), 25–64. https://doi.org/10.2478/doc-2023-0002
Cobley, P. (Ed.). (2010). The Routledge companion to semiotics. New York, NY: Routledge.
Colapietro, V. M. (1993). Glossary of semiotics. New York, NY: Paragon House.
Culture Divine. (n. d.). L’Odyssee de Cartier. Retrieved January 24, 2025, fromhttps://www.culturedivine.com/lodysseedecartier.html
Davies, H. J. (2012, March 24). The Hard Sell: L’Odyssee de Cartier. The Guardian.https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2012/mar/24/hard-sell-cartier
Eco, U. (1976). A theory of semiotics. Bloomington, IN: Indiana University Press.
Eco, U. (1984). Semiotics and the philosophy of language. Bloomington, IN: Indiana University Press.
Eco, U. (2011). Symbol and semiotics. In Th. A. Sebeok & M. Danesi (Eds.), Encyclopedic dictionary of semiotics (3rd ed.) (pp. 1047–1050). Berlin: De Gruyter.
Miller, J. (2015, August 6). Make your brand iconic: The power of symbols in branding. Retrieved from https://stickybranding.com/make-your-brand-iconic-the-power-of-symbols-in-branding/
Measuring the effectiveness of brand awareness symbols. (2024, December 17). Retrieved from https://rb.gy/0ob929
Oxford English online dictionary. (n.d.). Retrieved from https://www.oed.com/search/dictionary/?scope=Entries&q=symbol
Peirce, Ch. S. (1931–1958). Collected Papers. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Pelkey, J., Melanson S. M., & Rosenbaum, R. (2019).Introduction: Cognitive semiotics. The American Journal of Semiotics, 35(1), pp. 1–9. https://doi.org/10.5840/ajs2019351/21
Saussure, F. de (2011). Course in general linguistics (W. Baskin, Trans.). New York, NY: Columbia University Press.
Storytelling. (n. d.). In Cambridge online dictionary. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/storytelling
Symbol. (n.d.). In The Merriam-Webster Dictionary. Retrieved from https://www.merriam-webster.com/dictionary/symbol
Torossian, R. (2021, August 13). Symbols and signs in marketing campaigns. Retrievedfromhttps://ronntorossian.medium.com/symbols-and-signs-in-marketing-campaigns-861ed7ea9005
Yefymenko, V. (2021). Interactivity and multimodal cohesion in digital fairy tales. In I. Moschini & M. G. Sindoni (Eds.), Mediation and Multimodal Meaning Making in Digital Environments (pp. 118–132). New York, NY: Routledge.https://doi.org/10.4324/9781003225423-7
Yiheng, Zh. (2023).Redefining ‘Sign’/‘Symbol’ and semiotics. Signs and Media, 2(1-2), 55–70.https://doi.org/10.1163/25900323-12340022
Zlatev, J., Sonesson, G., & Konderak, P. (2016). Introduction: Cognitive semiotics comes of age. In G. Sonesson, P. Konderak, & J. Zlatev (Eds.), Meaning, mind and communication: Explorations in cognitive semiotics (pp. 9–8). New York, NY: Peter Lang Publishing Group.

Sources for illustrations
Boucheron. (n.d.). Animaux De Collection. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/jewelry/jewelry-collection/animaux-de-collection.html
Boucheron. (n.d.). Looking for a particular creation? Retrieved from (https://www.boucheron.com/int_en/high-jewelry/collections-histoire-de-style/new-maharajahs
Boucheron. (n.d.). Quatre Classique Tube. Retrieved from https://www.boucheron.com/en/?glCountry=BE&glCurrency=EUR).-
Boucheron. (n.d.). A story of firsts. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/our-maison/the-freedom-to-create/a-history-of-firsts).
Boucheron. (n.d.). Wladimir, the Cat Sleepers [Product image]. Boucheron. Retrieved from https://www.boucheron.com/int_en/collier-wladimir-chat-jcl01323.html
Cartier. (n.d.). L'Odyssée de Cartier. Retrieved from
https://www.cartier.com/en-us/la-maison/the-story/lodyssee-de-cartier/
Cartier. (n.d.). The Trinity collection. Retrieved from https://www.cartier.com/en-us/trinity-collection.htmlhttps://www.cartier.com/en-us/trinity-collection.html
Cartier. (n.d.). Trinity Stories: A History. Retrieved from https://shorturl.at/edaXQ
Cartier. (2020, April 6). L'Odyssée de Cartier. Chapter 1 [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/embed/uKPsb3MT1sw
Cartier. (2023a, January 11).L'Odyssée de Cartier. Chapter 10 [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/embed/4UxRag5tlYo
Cartier. (2023b, March 26). The pioneering spirit: celebrating the history and legacy of Cartier [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=esZYyiIHQkM
Cartier. (2023c, November 17). Cartier Legendary Stories: London's New Bond Street [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=MX_EVtATOvA
Cartier. (2023d, November 18). Cartier Legendary Stories: The New York Mansion [Video]. YouTube.https://www.youtube.com/watch?v=-AV2muAuX_U
Cartier. (2023e, November 19). Cartier Legendary Stories:13, rue de la Paix [Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=IJgK4fSTEzs
Edwards, B. (Director). (1961). Breakfast at Tiffany's [Film]. Paramount Pictures.
Golden Time TV. (2015, December 3). L’Odyssee de Cartier [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=wxsJJz5UnSo
Harry Winston. (n.d.). Official website of Harry Winston. Retrieved from https://www.harrywinston.com/en/products/harry-winston-new-york
Motivate Val Morgan. (2023, March 6). Cartier Tank Française [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=QBCjV5XJ9qg
Tiffany. (n.d.). Beyonce Toured in Tiffany & Co. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/beyonce-renaissance-world-tour-jewelry/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Collections [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/t-bytiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Knot by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/knot-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Lock by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/lock-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Behind the Design. Sixteen Stones by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/collections/sixteen-stone-by-tiffany/
Tiffany. (n.d.). Bird on a Rock [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/high-jewelry/jean-schlumberger/bird-on-a-rock/
Tiffany. (n.d.). Blue Book 2023: Out of the Blue. Retrieved fromhttps://www.tiffany.com/high-jewelry/blue-book/out-of-the-blue
Tiffany. (n.d.). Blue Book 2024: Tiffany Céleste. Retrieved from https://www.tiffany.com/high-jewelry/blue-book/2024-tiffany-celeste
Tiffany. (n.d.). Experience The Landmark. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/the-landmark-nyc-immersive-experiences/
Tiffany. (n.d.). Guide. Luxury Valentine’s Day Gift Ideas [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/guide/luxury-valentines-day-gift-ideas/
Tiffany. (n.d.). Knot by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/jewelry/shop/tiffany-knot
Tiffany. (n.d.). Lock by Tiffany [Product image]. Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/jewelry/shop/tiffany-lock
Tiffany. (n.d.). Now Open: The Landmark. Retrieved from https://www.tiffany.com/stories/the-landmark-fifth-avenue/
Tiffany. (n.d.). The official site of Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/
Tiffany. (n.d.). The Tiffany Blue Box. Retrieved from https://www.tiffany.com/world-of-tiffany/blue-box-story
Tiffany. (n.d.). The World of Tiffany. Retrieved from https://www.tiffany.com/world-of-tiffany/
Tiffany & Co. (2024, October 31). The 2024 Holiday Campaign [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Fmn67ANHJpg
26 Firsts. Redefining style at Maison Boucheron. (2025, January 27). The New York Times.Retrievedfrom https://www.nytimes.com/paidpost/boucheron/26-firsts-redefining-luxury-at-maison-boucheron.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Balcone. Retrieved from
https://www.vancleefarpels.com/en/collections/high-jewelry/thematic-collections/romeo-juliet.html#balcone
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Delicate Dancers [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery/dancers.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Estelle Arpels and Alfred Van Cleef: a love story. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/estelle-arpels-and-alfred-van-cleef--a-love-story.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The graceful fairies of Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/the-graceful-fairies-of-van-cleef---arpels.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.).The Heritage Gallery. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The High Jewelry thematic collections of Van Cleef & Arpels [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/events/the-high-jewelry-thematic-collections-of-van-cleef-arpels.html#unejourneeaparis
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Lady Arpels Ballerine [Product image]. Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/search-result.html?q=ballerina%20%20watch&trackingCategory=siteSearch
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Love stories at Van Cleef & Arpels. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/articles/love-stories-at-van-cleef---arpels.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Romeo & Juliet [Product image].Van Cleef & Arpels. Retrieved from
https://www.vancleefarpels.com/en/collections/high-jewelry/thematic-collections/romeo-juliet.html#romeo-and-juliet
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Timeline. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/timeline.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). Token of love. Retrieved from https://www.vancleefarpels.com/en/the-maison/the-heritage-gallery/token-of-love.html
Van Cleef & Arpels. (n.d.). The Van Cleef & Arpels Collection. Retrieved from https://the-collection.vancleefarpels.com/en/
Опубліковано
2025-07-29
Як цитувати
Бєлова, А. (2025). Символи у брендовому сторітелінгу. Когніція, комунікація, дискурс, (30), 7-23. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2025-30-01