Рецепція політичного новинного наративу у читацьких відгуках: мультимодальність і інтертекстуальність

  • Світлана Жаботинська Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-9841-6335
Ключові слова: когнітивна онтологія, стратегічний політичний наратив, медіатекст, мультимодальність, рецепція наративу, читацька реакція, інтертекстуальність

Анотація

Розроблена у сфері міжнародних відносин, теорія стратегічного наративу (Miskimmon et al., 2013; 2017 та ін.) визначає його як засіб, за допомогою якого політичні суб’єкти конструюють спільні смисли у міжнародній політиці й формують світогляд, переконання і поведінку внутрішніх і зовнішніх політичних гравців і суспільних кіл. Автори теорії стверджують, що пояснення функціонування стратегічного наративу передбачає вивчення стадій його формування, проекції та рецепції. Пошук такого пояснення об’єднує різні галузі досліджень, спрямовані на розроблення методології, що уможливлює розуміння того, як формування, проекція та рецепція стратегічного наративу співпрацюють разом і формують єдиний триптих. Пропонована стаття розглядає цю проблему з точки зору когнітивної лінгвістики, яка вивчає концептуальні засади вербалізованої інформації. Стаття пропонує і тестує нову методологічну концепцію, базовану на застосуванні когнітивної онтології, що структурує вербально і візуально представлену інформацію. Когнітивна онтологія уможливлює відстеження закономірностей в одночасній динаміці трьох наративних аспектів. У фокусі статті перебуває проекційно-рецептивний аспект, представлений у тексті медіа-новин і реакціях читачів на них – питання, актуальне для лінгвістики інтертекстуальності. Методологічно та тематично стаття продовжує попередні дослідження (Zhabotynska & Velivchenko, 2019; Zhabotynska & Ryzhova, 2022; Chaban et al. 2023; Chaban et al. 2024 та ін.) особливостей формування / проекції стратегічного наративу, утіленого в мультимодальному медіатексті.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Aldous, K. K., An, J., & Jansen, B. J. (2023). What really matters? Characterising and predicting user engagement of news postings using multiple platforms, sentiments and topics. Behaviour and Information Technology, 42, 545–568. https://doi.org/10.1080/0144929X.2022.2030798

Chaban, N., Zhabotynska, S., & Chaban, A. (2019-2020). Visual and emotive: Russian e-news coverage of EU – Ukraine agreement on visa-free entry into the Schengen zone. New Zealand Slavonic Journal, 53–54, 147–172. https://www.jstor.org/stable/27041540

Chaban, N., Zhabotynska, S., & Knodt, M. (2023). What makes strategic narrative efficient:Ukraine on Russian e-news platforms. Cooperation and Conflict, 58(4). First published online March 31, 2023. https://doi.org/10.1177/00108367231161272

Chaban, N., & Zhabotynska, S. (2024). Narratives of Ukraine on the information battlefields of global media In: C. Wiesner, & M. Knodt (Eds.), The war against Ukraine and the EU (pp. 207 – 230). Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-35040-5_10

Dahlgren, P. (2009). Media and political engagement: citizens, communication and democracy. Cambridge: Cambridge University Press.

De Finna, A., & Johnstonet, B. (2015). Discourse analysis and narrative. In D. Tannen, H. E. Hamilton, & D. Schiffrin (Eds), The handbook of discourse analysis (2nd ed.). Chichester, UK: John Wiley & Sons, 152–167.

Dennison, J. (2021). Narratives: a review of concepts, determinants, effects, and uses in migration research. Comparative migration studies, 9(1), 50. Retrieved from https://doi.org/10.1186/s40878-021-00259-9

Dobber, T., & Hameleers, M. (2024). The social media comment section as an unruly public arena: how comment reading erodes trust in news media. Electronic News. https://doi.org/10.1177/19312431241268011

Gwon, J., Kwon, M., & Yung, A. (2020). Analyzing bias in comments on political news articles to facilitate transparent online communities. AsianCHI ‘20: Proceedings of the 2020 Symposium on Emerging Research from Asia and on Asian Contexts and Cultures, 49–52. https://doi.org/10.1145/3391203.3391216

Ku, A.S.M. (2018). Narratives, politics and the public sphere: Struggles over political reform in the final transitional years in Hong Kong (1992-1994). London: Routledge.

Kubin, E., Merz, P., Wahba M., Davis, K., Gray, K., & von Sikorski, C. (2024). Understanding news-related user comments and their effects: a systemic review. Frontiers in Communication, 9. Retrieved from: https://www.frontiersin.org/journals/communication/articles/10.3389/fcomm.2024.1447457/full

Mathe, L., & Caldwell, M. (2017). A content analysis of readers’ comments on political and economic news articles from Zimbabwe online media. – Journal of Communication, 8(1), 56–68. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/319964828_A_Content_Analysis_of_Readers'_Comments_on_Political_and_Economic_News_Articles_from_Zimbabwe_Online_Media

McLaughlin, B., & Velez, J.A. (2017). Imagined politics: How different media platforms transport citizens into political narratives. Social Science Computer Review, 37(1), 22–37. https://doi.org/10.1177/0894439317746327

Milioni, D. L, Vadratsikas, K., & Papa, V. (2012). Their two cents worth’: Exploring user agency in readers’’ comments in online news media. Observatorio Journal, 6(3), 21–47. https://hdl.handle.net/20.500.14279/3464

Miskimmon, A., O’Loughlin, B., & Roselle, L. (2013). Strategic narratives, communication power and the new world order. New York, NY: Routledge.

Miskimmon, A., O'Loughlin, B., & Roselle, L. (2017). Forging the world: Strategic narratives and international relations. Centre for European Politics, Royal Holloway, University of London. Retrieved from: https://www.academia.edu/2783582/Forging_the_World_Strategic_Narratives_and_International_Relations

Morrison, J. G. (2018). Online news audiences as co-authors? The extent and limits of collaborative citizen-professional journalism on newspaper comment threads. In J. Visnovsky, & J. Radosinska (Eds.), Social media and journalism – trends, connections, implications (13–29). Slovakia: InTech.

Newman, N., Fletcher, R., Eddy, K., Robertson, C. T., & Nielsen, R. K. (2023). Reuters institute: digital news report 2023. Retrieved from: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2023-06/Digital_News_Report_2023.pdf

Oliveiram, J.S.C. (2020). Postcolonial Maghreb and the limits of IR. London: Palgrave Macmillan.

Parra, O. C., Ayerdi, K. M., & Fernández, S. P. (2020). Behind the comments section: The ethics of digital native news discussions. Media and Communication, 8(2), 86–97. https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.2724

Pinto-Coelho, Z., Carvalho, A., & Seixas, C. E. (2019). News discourse and readers’ comments: Expanding the range of citizenship positions? Journalism. 20(6), 733–751. https://doi.org/10.1177/1464884917707595

Ricoeur, P. (1984). Time and narrative (Vol. I). Chicago, IL: Chicago University Press. 1984.

Stroud, N. J., Van Duyn, E., & Peacock, C. (2016). News commenters and news comment 1–21. readers. Engaging News Project, 21, 1 Retrieved from https://mediaengagement.org/wp-content/uploads/2016/03/ENP-News-Commenters-and-Comment-Readers1.pdf

Rosen, G., Kreiner, H., & Levi-Belz, Y. (2019). Public response to suicide news reports as reflected in computerized text analysis of online reader comments. Archives of suicide research, 243–259. https://doi.org/10.1080/13811118.2018.1563578

Shenhav, S. R. (2005). Concise narratives: A structural analysis of political discourse. Discourse Studies, 7(3), 315-335. https://doi.org/10.1177/1461445605052189

Stroud, N.J., Van Duyn, E., & Peacock, C. (2016). News commenters and news comment readers. Engaging News Project, 21, 1-21. Retrieved from: https://mediaengagement.org/wp-content/uploads/2016/03/ENP-News-Commenters-and-Comment-Readers1.pdf

Szabo, G., Kmetty, Z., & Molnar, E. K. (2021). Politics and incivility in the online comments: what is beyond the norm-violation approach? International Journal of Communication, 15, 1659–1684. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/16411/3403

Zhabotinskaja, S.A. (2017). Narrative political concepts: methodology of cognitive linguistic analysis. In N. V. Petljuchenko (ed.), Concepts and contrasts (pp. 30–40). Odessa: Helvetica Publishing Group.

Zhabotynska, S.A. (2020). Types of ontologies for narrative-based concepts (a case of media narratives on COVID-19). Proceedings of III International Conference Current Problems of the Romance Germanic Philology in Anthropological Perspective, 20 November, 2020, 19–22. Kyiv: M.P. Dragomanov National Pedagogical University. Rertieved from: https://drive.google.com/file/d/1j1cD6Zoy_UjWr5j-j3hkBt0hVXXqtX2T/view

Zhabotynska, S.A., & Chaban, N.A. (2024). Ukrainian window to Europe: multimodality of the strategic narrative in the Russian media. In O.P. Vorobjova, R. I. Savchuk, & L.I. Taranenko (Eds.), Interdisciplinary horizons of intermediality: linguopoetics – literary studies –translation studies, (pp. 183–208). Kyiv: Kyiv-Mohyla Publishing House. (In Ukrainian).

Zhabotynska, S., & Ryzhova, O. (2022). Ukraine and the West in pro-Russia Chinese media: A methodology for the analysis of multimodal political narratives. Cognition, communication, discourse, 4, 115–139. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2022-24-09

Zhabotynska, S., & Slyvka, N. (2020). Emotive speech acts and their discourse modifications in the literary text. Discourse and Interaction, 13(1), 113–136. https://doi.org/10.5817/DI2020-1-113

Zhabotynska, S., & Velivchenko, V. (2019). New media and strategic narratives: the Dutch referendum on Ukraine – EU Association Agreement in Ukrainian and Russian Internet blogs. European Security, 28(3), 360-381. https://doi.org/10.1080/09662839.2019.1648253

Опубліковано
2024-12-29
Як цитувати
Жаботинська, С. (2024). Рецепція політичного новинного наративу у читацьких відгуках: мультимодальність і інтертекстуальність. Когніція, комунікація, дискурс, (29), 86-103. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2024-29-06