ПОЛІТИКА ЗБЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ У ПРОФЕСІЇ НА ПРИКЛАДІ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНІ РІШЕННЯ

  • Ольга Виговська ННІ «Каразінський інститут міжнародних відносин та туристичного бізнесу» Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, вул. Костьольна, 4, оф.12, м. Київ, Україна, 01001 https://orcid.org/0000-0002-8635-9991
Ключові слова: освітня політика, збереження вчителів у професії, вчителювання, оплата праці, професійний розвиток, забезпечення благополуччя вчителів, соціальний престиж професії вчителя

Анотація

Досліджується проблема щодо політики збереження вчителів у професії на прикладі Великої Британії. Аналізуються інноваційні підходи до мотивування вчителів залишатися в професії та пропонуються практичні рішення, які можуть бути адаптованими в Україні.

Робиться висновок, що відсутність однорідності у професії вчителя є важливим аспектом проблеми цього дослідження, спрямованого на оцінку привабливих аспектів професії вчителя та розроблення системи заходів, які сприятимуть привабливості цієї професії в майбутньому. Виявлено, що у світі щорічно спостерігається стійка тенденція до зростання кількості вчителів, які залишають професію. Над подоланням цієї кризи працюють освітні дослідники та урядовці багатьох країн світу. З’ясовано, що брак кваліфікованих вчителів у певних сферах, предметах або для роботи з дітьми з особливими потребами може стати важливим чинником для розроблення та  впровадження необхідних заходів щодо заохочення майбутніх вступників до вчителювання, що потребує цілеспрямованих дій на рівні реформування державної освітньої політики.

Аналіз політики збереження вчителів у професії, виконаний на прикладі Великої Британії, демонструє важливість комплексного підходу до вирішення проблеми дефіциту педагогічних кадрів. Досвід Великої Британії засвідчує необхідність зниження професійного навантаження вчителів; підтримку благополуччя та умов праці; реформу системи оплати праці; інвестицій у професійний розвиток; підняття соціального престижу професії вчителя; впровадження цільових політик та ін.

Наголошується, що уряди провідних європейських держав розуміють важливість даної проблеми й підкреслюється, що сучасні вчителі повинні не лише передавати знання, а й виступати в ролі фасилітаторів, так як вони навчають учнів з різним соціально-економічним станом, взаємодіють з сім’ями різного культурного походження, створюють відповідне навчальне середовище для дітей з особливими освітніми потребами тощо.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ольга Виговська, ННІ «Каразінський інститут міжнародних відносин та туристичного бізнесу» Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, вул. Костьольна, 4, оф.12, м. Київ, Україна, 01001

Кандидат політ. наук, доцент, в.о. директора ННІ «Академія вчительства», професор кафедри міжнародних відносин.

Посилання

REFERENCES

Nguyen, Tuan D. 2021. Linking School Organizational Characteristics and Teacher Retention: Evidence from repeated cross-sectional national data. Teaching and Teacher Education. Vol. 97: 103220- https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103220

Cochran-Smith, M. 2023. What’s the “Problem of Teacher Education” in the 2020s? Journal of Teacher Education 74(2): 127-130. https://doi.org/10.1177/00224871231160373

Education at Glance Research. 2021. 474 р. URL.: https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2021/09/education-at-a-glance-2021_dd45f55e/b35a14e5-en.pdf

Grissom, J. A. and Bartanen, B. 2019. Strategic retention: principal effectiveness and teacher turnover in multiple-measure teacher evaluation systems. Am. Educ. Res. J. 56, 514–555. https://doi.org/10.3102/0002831218797931

Education Endowment Foundation (EEF) Research. 2023. URL.: https://educationendowmentfoundation.org.uk/news/eef-blog-the-eef-year-in-review-six-key-moments-from-2023

Linnik O., Bozhynskyi V., Hrynevych L., Kryzhanovska V., Nikolaiev Ye., Riy G. 2024. Education During War: The Ukrainian Schoolsʼ Experience. Analytical Report. Kyiv, Kunsht NGO, OsvitAnalytics Think Tank of Grinchenko University. URL: https://www.skeptic.in.ua/wp-content/ uploads/ 2024-Education-during-War-Ukrainian-Schools-Experience-EN.pdf

Euridyca Report. 2018. URL: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/news/focus-are-teachers-europe-paid-enough

Craig, C. J., Hill-Jackson, V., & Kwok, A. 2023. Teacher Shortages: What Are We Short Of? Journal of Teacher Education, 74(3), 209-213. https://doi.org/10.1177/00224871231166244.

OECD Data Explorer. URL https://data-explorer.oecd.org/vis

Gov.UK Early career payments for teachers. URL https://www.gov.uk/guidance/early-career-payments-guidance-for-teachers-and-schools

School Teachers’ Review Body. URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/66ab42d5ce1fd0da7b59313b/STRB_34th_Report_2024_Accessible.pdf

Toropova, A., Myrberg, E., & Johansson, S. 2021. Teacher Job Satisfaction: The Importance of School Working Conditions and Teacher Characteristics. Educational Review, 73, 71-97. https://doi.org/10.1080/00131911.2019.1705247

Teaching Profession for the 21st Century Program. 2013. URL: https://www.eis.org.uk/Content/images/INF-ASC-040-19%20attachment%20-%2035%20Hour%20Working%20Week.pdf

Опубліковано
2024-12-02
Як цитувати
Виговська, О. (2024). ПОЛІТИКА ЗБЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ У ПРОФЕСІЇ НА ПРИКЛАДІ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНІ РІШЕННЯ. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія "Питання політології", 46, 53-60. https://doi.org/10.26565/2220-8089-2024-46-07
Розділ
ЗАГАЛЬНИЙ