ПОЛІТИКА ЗБЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛІВ У ПРОФЕСІЇ НА ПРИКЛАДІ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНІ РІШЕННЯ
Анотація
Досліджується проблема щодо політики збереження вчителів у професії на прикладі Великої Британії. Аналізуються інноваційні підходи до мотивування вчителів залишатися в професії та пропонуються практичні рішення, які можуть бути адаптованими в Україні.
Робиться висновок, що відсутність однорідності у професії вчителя є важливим аспектом проблеми цього дослідження, спрямованого на оцінку привабливих аспектів професії вчителя та розроблення системи заходів, які сприятимуть привабливості цієї професії в майбутньому. Виявлено, що у світі щорічно спостерігається стійка тенденція до зростання кількості вчителів, які залишають професію. Над подоланням цієї кризи працюють освітні дослідники та урядовці багатьох країн світу. З’ясовано, що брак кваліфікованих вчителів у певних сферах, предметах або для роботи з дітьми з особливими потребами може стати важливим чинником для розроблення та впровадження необхідних заходів щодо заохочення майбутніх вступників до вчителювання, що потребує цілеспрямованих дій на рівні реформування державної освітньої політики.
Аналіз політики збереження вчителів у професії, виконаний на прикладі Великої Британії, демонструє важливість комплексного підходу до вирішення проблеми дефіциту педагогічних кадрів. Досвід Великої Британії засвідчує необхідність зниження професійного навантаження вчителів; підтримку благополуччя та умов праці; реформу системи оплати праці; інвестицій у професійний розвиток; підняття соціального престижу професії вчителя; впровадження цільових політик та ін.
Наголошується, що уряди провідних європейських держав розуміють важливість даної проблеми й підкреслюється, що сучасні вчителі повинні не лише передавати знання, а й виступати в ролі фасилітаторів, так як вони навчають учнів з різним соціально-економічним станом, взаємодіють з сім’ями різного культурного походження, створюють відповідне навчальне середовище для дітей з особливими освітніми потребами тощо.
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Nguyen, Tuan D. 2021. Linking School Organizational Characteristics and Teacher Retention: Evidence from repeated cross-sectional national data. Teaching and Teacher Education. Vol. 97: 103220- https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103220
Cochran-Smith, M. 2023. What’s the “Problem of Teacher Education” in the 2020s? Journal of Teacher Education 74(2): 127-130. https://doi.org/10.1177/00224871231160373
Education at Glance Research. 2021. 474 р. URL.: https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2021/09/education-at-a-glance-2021_dd45f55e/b35a14e5-en.pdf
Grissom, J. A. and Bartanen, B. 2019. Strategic retention: principal effectiveness and teacher turnover in multiple-measure teacher evaluation systems. Am. Educ. Res. J. 56, 514–555. https://doi.org/10.3102/0002831218797931
Education Endowment Foundation (EEF) Research. 2023. URL.: https://educationendowmentfoundation.org.uk/news/eef-blog-the-eef-year-in-review-six-key-moments-from-2023
Linnik O., Bozhynskyi V., Hrynevych L., Kryzhanovska V., Nikolaiev Ye., Riy G. 2024. Education During War: The Ukrainian Schoolsʼ Experience. Analytical Report. Kyiv, Kunsht NGO, OsvitAnalytics Think Tank of Grinchenko University. URL: https://www.skeptic.in.ua/wp-content/ uploads/ 2024-Education-during-War-Ukrainian-Schools-Experience-EN.pdf
Euridyca Report. 2018. URL: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/news/focus-are-teachers-europe-paid-enough
Craig, C. J., Hill-Jackson, V., & Kwok, A. 2023. Teacher Shortages: What Are We Short Of? Journal of Teacher Education, 74(3), 209-213. https://doi.org/10.1177/00224871231166244.
OECD Data Explorer. URL https://data-explorer.oecd.org/vis
Gov.UK Early career payments for teachers. URL https://www.gov.uk/guidance/early-career-payments-guidance-for-teachers-and-schools
School Teachers’ Review Body. URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/66ab42d5ce1fd0da7b59313b/STRB_34th_Report_2024_Accessible.pdf
Toropova, A., Myrberg, E., & Johansson, S. 2021. Teacher Job Satisfaction: The Importance of School Working Conditions and Teacher Characteristics. Educational Review, 73, 71-97. https://doi.org/10.1080/00131911.2019.1705247
Teaching Profession for the 21st Century Program. 2013. URL: https://www.eis.org.uk/Content/images/INF-ASC-040-19%20attachment%20-%2035%20Hour%20Working%20Week.pdf
Авторські права та ліцензування.
Ліцензійні умови: автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі.
Якщо стаття прийнята до друку в журналі "Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія "Питання політології", автор має підписати угоду про передачу авторських прав. Угода надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Цією угодою автор засвідчує, що поданий матеріал:
- не порушує авторських прав інших осіб або організацій;
- не був опублікований раніше у інших видавництвах та не був поданий до публікації у інші видання.
Автор передає редколегії права на:
- публікацію статті українською (англійською) мовою та розповсюдження її друкованої версії;
- переклад статті англійською мовою (для статей українською мовою) та розповсюдження друкованої версії перекладу;
- розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою), через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях тощо).
Автор зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
- Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
- Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
- Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
- Розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
- персональних web-ресурсах усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).