ОНЛАЙН СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ТА ЇХНІЙ ВПЛИВ НА ПОЛІТИЧНУУЧАСТЬ ГРОМАДЯН
Анотація
Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема Інтернету, у кінці XX-го сторіччя, значною мірою вплинув на життя людей по всьому світу. Розглянуто еволюцію розвитку та впливу інтернету на збільшення можливостей для комунікації та отримання великої кількості інформації, а також на утвердження демократії і впровадження відкритої політики. Проаналізовано подальшу еволюцію технологій, пов’язаних з інтернетом на початку XXI-го ст, підкреслено роль новітніх технологій для розширення перспектив взаємодії та встановлення зв’язку у суспільстві, і сприяння створенню різноманітних онлайн-платформ соціальних мереж, а саме: соціальні онлайн платформи завдяки своїм гнучким можливостями для поліпшення комунікації, а також продукування, обміну, та відслідковування інформації, отримали широку популярність по всьому світу.
Розглянуто точки зору низки науковців на можливості впливу інтернету на політику, на його роль як комунікаційного шляху для обміну інформацією. Наводяться приклади перших досліджень впливу раннього інтернету на політичну участь, і відмічається неоднозначність міркувань дослідників щодо цієї теми.
Соціальні мережі розглядаються у контексті їхнього впливу на поведінку суспільства, зокрема на рівень політичної участі громадян. Описуються головні особливості соціальних мереж як продукту розвитку інтернет-технологій. Зазначається, що соціальні онлайн платформи, завдяки власній інтерактивності, можуть теоретично як позитивно вплинути на політичний аспект життя людей, так і негативно. Оглядаються результати емпіричних досліджень, присвячених темі впливу соціальних мереж на рівень політичної участі громадян, та зазначається складність зазначеної проблеми.
Завантаження
Посилання
Verba, S., Schlozman, K. L.& Brady, H. E. 1995. Voice and Equality: Civic Voluntarism in American politics. Cambridge: Harvard University Press. 664 p.
Bimber, B. 1998. The Internet and Political Transformation: Populism, community, and accelerated pluralism. Polity 31(1): 133-160. https://doi.org/10.2307/3235370
Bimber, B. 2001. Information and Political Engagement in America: The search for Effects of Information Technology at the Individual Level. Political Research Quarterly 54(1): 53-67 https://doi.org/10.1177/106591290105400103
Tolbert, C. J., McNeal, R. S. 2003. Unraveling the Effects of the Internet on Political Participation? Political Research Quarterly 56(2): 175–185. https://doi.org/10.2307/3219896
Shah, D. V., McLeod, J. M., &Yoon, S.-H. 2001. Communication, Context, and Community: An Exploration of Print, Broadcast, and Internet Influences. Communicati on Research 28(4): 464-506. https://doi.org/10.1177/009365001028004005
Lai, L. S.,Turban, E. 2008. Groups Formation and Operations in the Web 2.0 Environment and Social Networks. Group Decision and Negotiation 17: 387-402. https://doi.org/10.1007/s10726-008-9113-2
Effing, R., van Hillegersberg, J., Huibers, T. 2011. Social Media and Political Participation: Are Facebook, Twitter and YouTube Democratizing Our Political Systems? In: Tambouris, E., Macintosh, A., de Bruijn, H. (eds). Electronic Participation. ePart 2011. Lecture Notes in Computer Science. Vol 6847. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-23333-3_3
Cormode, G., &Krishnamurthy, B. 2008. Key differences between Web 1.0 and Web 2.0. First Monday, 13(6). https://doi.org/10.5210/fm.v13i6.2125
Castells, M. 2009. Communication Power. Oxford: Oxford University Press. 571 p.
Castells, M. 2001. The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society. Oxford: Oxford University Press. 292 p.
Savigny, H. 2002. Public Opinion, Political Communication and the Internet. Politics 22(1): 1-8. https://doi.org/10.1111/1467-9256.00152
Broersma, M. & Graham T. 2012. Social Media as Beat: Tweets as News Source During the 2010 British and Dutch Elections. Journalism Practice 6(3): 403-419. https://doi.org/10.1080/17512786.2012.663626
Enli, G. 2017. Twitter as Arena for the Authentic Outsider: Exploring the Social Media Campaigns of Trump and Clinton in the 2016 US presidential election. European journal of Communication 32(1): 50-61. https://doi.org/10.1177/0267323116682802
Marquart, F., Ohme, J., &Möller, J. 2020. Following Politicians on Social Media: Effects for Political Information, Peer Communication, and Youth Engagement. Media and Communication 8(2): 197-207 https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.2764
Omotayo, F., & Folorunso, M. B. 2020. Use of Social Media for Political Participation by Youths JeDEM – EJournal of EDemocracy and Open Government 12(1): 132–157. https://doi.org/10.29379/jedem.v12i1.585
Moore, R. C., Dahlke, R., & Hancock, J. T. 2023. Exposure to Untrustworthy Websites in the 2020 US Election. Nature Human Behaviour 7(7): 1096-1105. https://doi.org/10.1038/s41562-023-01564-2
Barberá, P., Jost, J. T., Nagler, J., Tucker, J. A., &Bonneau, R. 2015. Tweeting From Left to Right: Is Online Political Communication More Than An Echo Chamber? Psychological Science 26(10): 1531-1542. https://doi.org/10.1177/0956797615594620
Vitak, J., Zube, P., Smock, A., Carr, C. T., Ellison, N., & Lampe, C. 2011. It's Complicated: Facebook Users' Political Participation in the 2008 election. Cyber Psychology, Behavior, and Social Networking 14(3): 107-114. https://doi.org/10.1089/cyber.2009.0226
Theocharis, Y., & Lowe, W. 2016. Does Facebook Increase Political Participation? Evidence From a Field Experiment. Information, Communication&Society, 19(10), 1465-1486. https://doi.org/10.1080/1369118X.2015.1119871
Dimitrova, D. V., &Bystrom, D. 2013. The Effects of Social Media on Political Participation and Candidate Image Evaluations in the 2012 Iowa Caucuses. American Behavioral Scientist 57(11): 1568-1583. https://doi.org/10.1177/0002764213489011
Yamamoto, M., Kushin, M. J., &Dalisay, F. 2015. Social Media and Mobiles as Political Mobilization Forces for Young Adults: Examining the Moderating Role of Online Political Expression in Political participation. New media &Society 17(6): 880-898. https://doi.org/10.1177/1461444813518390
Ohme, J. 2019. When Digital Natives Enter the Electorate: Political social media use among first-time Voters and its effects on Campaign Participation. Journal of Information Technology & Politics, 16(2): 119-13 https://doi.org/10.1080/19331681.2019.1613279
Towner, T. L. 2013. All Political Participation is Socially Networked? New Media and the 2012 Election. Social Science Computer Review 31(5): 527-541. https://doi.org/10.1177/0894439313489656
Kim, D. H., & Ellison, N. B. 2022. From Observation on Social Media to Offline Political Participation: The Social Media Affordances Approach. New Media & Society 24(12): 2614-2634. https://doi.org/10.1177/1461444821998346
Piatak, J., &Mikkelsen, I. 2021. Does Social Media Engagement Translate to Civic Engagement Offline? Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 50(5): 1079-1101. https://doi.org/10.1177/0899764021999444
Casteltrione, I., &Pieczka, M. 2018. Mediating the Contributions of Facebook to Political Participation in Italy and the UK: The Role of Media and Political Landscapes. Palgrave Communications 4(1): 1-11. https://doi.org/10.1057/s41599-018-0109-5
Авторські права та ліцензування.
Ліцензійні умови: автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, яка дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства цієї роботи і першої публікації в цьому журналі.
Якщо стаття прийнята до друку в журналі "Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія "Питання політології", автор має підписати угоду про передачу авторських прав. Угода надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Цією угодою автор засвідчує, що поданий матеріал:
- не порушує авторських прав інших осіб або організацій;
- не був опублікований раніше у інших видавництвах та не був поданий до публікації у інші видання.
Автор передає редколегії права на:
- публікацію статті українською (англійською та російською) мовою та розповсюдження її друкованої версії;
- переклад статті англійською мовою (для статей українською та російською мовою) та розповсюдження друкованої версії перекладу;
- розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою), через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті журналу, в електронних базах даних, репозитаріях тощо).
Автор зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками:
- Використовувати матеріали статті повністю або частково з освітньою метою.
- Використовувати матеріали статті повністю або частково для написання власних дисертацій.
- Використовувати матеріали статті для підготовки тез, доповідей конференцій, а також усних презентацій.
- Розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту журналу) на:
- персональних web-ресурсах усіх авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Приклад Авторського договору на використання твору.
м. Харків "1"11.2018 р.
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, (який діє на підставі Свідоцтва суб’єкта видавничої справи ДК 3367 від 13.01.09 р.) як засновник і видавець журналу Вісник ХНУ «Питання політології» далі – Видавець) в особі ректора В.С. Бакірова, що діє на підставі Статуту та
__________________________________________________________________________
(П.І.П. автора, співавторів)
що надалі іменується Автор (Автори), уклали даний договір про наступне:
- Предмет договору
Автор надає Видавцю безоплатно виключне право на використання письмового твору (наукового, технічного або іншого характеру) "______________________________________________________________________________________________________"
(назва твору)
(далі - Твір), викладеного укр. мовою, на умовах, визначених цим Договором.
- Права, що передаються Видавцю
2.1. Автор надає Видавцю право на використання Твору такими способами:
2.1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його у журналі
"______________________________________________________________________________________________________"
(далі - Видання)_______________ мовою , примірник Твору, прийнятого до друку, є невід'ємною частиною Авторського договору.
2.1.2.Видавець має право встановлювати правила (умови) прийому та опублікування матеріалів Журналу. Редколегії журналу належить виключне право відбору та/або відхилення матеріалів, що надсилаються до редакції з метою їх опублікування. Рукопис, що спрямовується Автором (Співавторами) до редакції, поверненню не підлягає. Видавець не несе відповідальність за неправдиву інформацію надану авторами.
2.1.3. У процесі редакційної підготовки переробляти, редагувати або іншим чином змінювати Твір за погодженням з Автором.
2.1.4. Перекладати Твір у випадку, коли Твір викладений мовою іншою, ніж мова, якою передбачена публікація у Виданні.
2.1.5. Розміщувати у мережі Інтернет, а саме: на веб-сторінках Видання, загальнодержавних та міжнародних базах даних наукової літератури.
2.1.6. Якщо Видавець виявить бажання використовувати Твір іншими способами: перекладати, розміщувати повністю або частково у мережі Інтернет (окрім випадків, зазначених у пп. 2.1.3 та 2.1.4 цього Договору); публікувати Твір в інших, у тому числі іноземних, виданнях, включати його як складову частину до інших збірників, антологій, енциклопедій тощо, умови такого використання оформлюються додатком до цього Договору.
- Територія використання
3.1. Автор надає Видавцю право на використання Твору способами, зазначеними у п.п. 2.1.1-2.1.6 цього Договору, а також право на розповсюдження Твору як невід'ємної складової частини Видання на всій території України та інших країн (за узгодженням з автором) шляхом передплати, продажу та безоплатної передачі Видання.
- Авторська винагорода
4.1. Якщо у разі використання Видавцем Твору, наданого Автором, було отримано прибуток, Автор має право на отримання авторської винагороди у розмірі 2% від прибутку (ст. 33 Закону України «Про авторське право та суміжні права»).
- Термін, на який надаються права
5.1. Договір є чинним з дати його підписання та укладається по 1.03.квітня 2019 р.
5.2. За письмовою згодою Сторін термін дії Договору може бути продовжений.
5.3. У разі, якщо рукопис Твору не буде прийнято до друку протягом 3х місяців (про що Автору буде повідомлено в письмовій формі) або відкликано Автором до прийняття статті «до друку», цей Договір втрачає силу і анулюється, а авторські права повертаються Автору.
- Застереження
6.1. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передані іншому Видавцю;
- даний Твір не був раніше опублікований і не буде опублікований у будь-якому іншому виданні до публікації його Видавцем;
- він має право на надання дозволу на використання Твору за цим Договором, у випадку, якщо Твір створено у зв'язку з виконанням трудового договору;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведено матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Видавцем з дотримання норм законодавства;
- даний твір не містить відомостей щодо неоформлених винаходів чи корисних моделей авторів або третіх осіб та не містить конфіденційної інформації, що
- належить третім особам;
- для всіх клінічних випадків, досліджень серії випадків та зображень людей Автор надає пряму згоду учасника клінічних досліджень на опублікування результатів;
- автор надає згоду на передачу Видавцю його особистих даних згідно з Законом України «Про захист персональних даних». (Усі положення цього Закону роз’яснені Видавцем Автору):
- прізвище, ім'я, по-батькові;
- відомості про освіту, місце роботи та вчений ступінь;
- поштову адресу місця роботи;
- електронну адресу до загальнодержавних та міжнародних баз даних наукової літератури з метою їхньої подальшої обробки для здійснення пошукових операцій у цих базах даних.
7 . Реквізити і підписи сторін
Видавець: Автор (и):
Харківський національний університет ________________________
імені В.Н.Каразіна,
майдан Свободи, 4, 06122, Україна,
E-mail редакції: vp.kh@ukr.net.
Видавець ______________ Автор ______________
(Заповнюється та підписується всіма співавторами Твору, або одним із співавторів від імені всіх за письмовим дорученням).