Сутність художньої техніки диригування
Ключові слова:
диригування, техніка диригування, невербальна поведінка, емоції, мистецтво диригування
Анотація
У статті авторки розкрили сутність поняття «диригування» як процесу художнього спілкування диригента з виконавцями. Автори проаналізували невербальну поведінку диригента у процесі виконання музичного твору, яка виражає внутрішній емоційно-психічний стан диригента, його ставлення до змісту музичного твору і якості актуального звучання; передає цю інформацію виконавцям і слухачам за допомогою рук, міміки, поглядів, рухів корпуса; має здатність відображати особливості інтерпретаційної моделі даного виконавця і його особистісні якості.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Бернштейн Н. А. Назрілі проблеми регуляції рухових актів // Фізіологія рухів і активність /Н. А. Бернштейн. – М. : Наука, 1990. – С. 373-392.
Зарецька Е. Н. Риторика. 4-е вид. – М. : Справа. 2002. – 480 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.koob.ru/zareckaja/zareckaja_ritorika
Іванов К. К. Чари музики / К. К. Іванов. – М. : Молода гвардія. 1983. – 160 с.
Казачков С. А. Диригентський апарат і його постановка. – М. : Музика, 1967, – 111 с.
Крейдлін Г. Є. Невербальна семіотика в її співвідношенні з вербальної: Автореф. дис. ... Д-ра філол. наук. М., 2000. 68 с.
Мусін І. А. Техніка диригування / І. А. Сусін. – Л., 1967. – 352 с.
Мусін І. А. Мова диригентського жесту / І. А. Мусін. – М. : Музика, 2006. – 232 с.
Ольхов К. А. Питання теорії диригентської техніки і навчання хорових диригентів / К .А. Ольхов. – Л. : Музика, 1979. – 200 с.
Пазовський А. Записки диригента // Диригентське виконання: Практика. Теорії. Естетика / Ред. – сост., Автор вступ. ст., доповнень і коментарів Л. Гінсбург // А. Пазховський. – М., 1975. – С. 347-361
Рубінштейн С. Л. Основи загальної психології. / С. Л. Рубінштейн. – СПб. : Пітер, 2007, – 713 с.
Туміна Л. Є. Невербальна поведінка // Ефективна комунікація: історія, теорія, практика: Словник-довідник // Л. Є. Туміна. – М. : ТОВ «Агентство КРПА Олімп», 2005. – С. 434-440.
Ейзенштейн С. М. Монтаж / С. М. Ейзенштейн. – М. : ВДІК, 1998., – 193 с.
Зарецька Е. Н. Риторика. 4-е вид. – М. : Справа. 2002. – 480 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.koob.ru/zareckaja/zareckaja_ritorika
Іванов К. К. Чари музики / К. К. Іванов. – М. : Молода гвардія. 1983. – 160 с.
Казачков С. А. Диригентський апарат і його постановка. – М. : Музика, 1967, – 111 с.
Крейдлін Г. Є. Невербальна семіотика в її співвідношенні з вербальної: Автореф. дис. ... Д-ра філол. наук. М., 2000. 68 с.
Мусін І. А. Техніка диригування / І. А. Сусін. – Л., 1967. – 352 с.
Мусін І. А. Мова диригентського жесту / І. А. Мусін. – М. : Музика, 2006. – 232 с.
Ольхов К. А. Питання теорії диригентської техніки і навчання хорових диригентів / К .А. Ольхов. – Л. : Музика, 1979. – 200 с.
Пазовський А. Записки диригента // Диригентське виконання: Практика. Теорії. Естетика / Ред. – сост., Автор вступ. ст., доповнень і коментарів Л. Гінсбург // А. Пазховський. – М., 1975. – С. 347-361
Рубінштейн С. Л. Основи загальної психології. / С. Л. Рубінштейн. – СПб. : Пітер, 2007, – 713 с.
Туміна Л. Є. Невербальна поведінка // Ефективна комунікація: історія, теорія, практика: Словник-довідник // Л. Є. Туміна. – М. : ТОВ «Агентство КРПА Олімп», 2005. – С. 434-440.
Ейзенштейн С. М. Монтаж / С. М. Ейзенштейн. – М. : ВДІК, 1998., – 193 с.
Опубліковано
2017-09-22
Цитовано
Як цитувати
Коржавих, І. М., & Юришева, Л. В. (2017). Сутність художньої техніки диригування. Наукові записки кафедри педагогіки, (39), 106-111. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9253
Номер
Розділ
Статті