Організаційно-методичні аспекти формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану
Анотація
Стаття присвячена одній з актуальних проблем дослідження проблеми формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану. Здійснено аналіз ключових понять дослідження «професійна компетентність», «професійна компетентність майбутніх офіцерів НГУ». Окреслено основні запити сучасного суспільства до особистості військовослужбовця. Визначено та обґрунтовано організаційно-методичні аспекти формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану. Використано комплекс загальнонаукових методів проведення дослідження, як: метод аналізу та синтезу; наукової абстракції, індукції та дедукції; метод проєктів. Визначено ключові професійні компетентності майбутніх офіцерів НГУ, серед яких: громадянська; адміністративно-інформаційна; комунікативна; ін- дивідуально-психологічна; соціально-правова; морально-етична; загальновійськова, тактична, тактико-спеціальна; психолого-педагогічна; військово-технічна. Доведено, що успішне формування та розвиток професійної компетентності майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану здійснюватиметься за умови дотримання організаційно-методичних аспектів. Розроблено та обґрунтовано компонентну структуру авторської схеми орієнтовної моделі формування професійної компетентності майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Boyko O. Military pedagogy in the professional activity of an officer and sergeant: textbook. Ч. 1. General principles of pedagogy and military didactics. Lviv, 2012. 447 p. [ in Ukraine].
Vysocina N., Gunina L., Kotlyarenko L., Holovashchenko R., Ivchenko A. Model of psychophysical readiness of future officers to perform assigned tasks. Military education. m. Kyiv. 2021. № 1 (43). P. 24-42. [in Ukraine].
Psychological and pedagogical aspects of professional competence of future officers of the National Guard of Ukraine. Psychological and pedagogical aspects of professional competence of future officers of the National Guard of Ukraine. Youth and the market. 2019. №9 (176). P. 138-142. [in Ukraine].
Markov O., Samsonov Y., Borodin S., Shemchuk V., Atamanenko I. Formation of professional competencies of future officers of various institutions of the security and defense sector of Ukraine in the system of fire training using modern technical means of training. Innovative pedagogy, Odesa. 2021. № 32 (Vol. 2). P. 194-198. [in Ukraine].
Marchenkov S. Formation of information and analytical competence of future officers in the process of professional training: author’s dissertation ... Cand: 13.00.04. Zhytomyr Ivan Franko State University, Zhytomyr. 2021. 23 P. [in Ukraine].
Standards for combat and special training of military units (subdivisions) of the National Guard of Ukraine (Order of the National Guard of Ukraine of 14.03.2016 №151): standards. KYIV: GNGU, 2016. 12 p. [ in Ukraine].
Plaksin A. Methodological principles of professional training of specialists in the field of national security in higher military institutions of Ukraine. Periodical scientific journal “Innovative Pedagogy”, Odesa. 2020. № 29. P. 76-79. [in Ukraine].
Factors influencing the development of professional orientation of a future specialist in the field of national security. XVI International Scientific and Practical Internet Conference Military Education and Science: Present and Future. Military Institute of Taras Shevchenko National University of Kyiv. November 27, 2020. Kyiv. P. 234-238. [in Ukraine].
On the training of servicemen, military units (subdivisions) of the NGU: Order of the KNGU (dated 14.03.2016 (№151). Kyiv: GUNGU, 2016. 152 p. [in Ukraine].
Smirnov S. Intensification of the content of professional training of reserve officers in the conditions of mentoring, based on the formation of leadership competence. Periodical scientific journal “Innovative Pedagogy”, Odesa. 2019. № 19. Vol. 3. P. 130-134. [in Ukraine].
Khatsaiuk O., Voronin A., Kravchenko O., Korolev A. Criteria, indicators and levels of readiness of future officers of the National Guard of Ukraine to perform assigned tasks. Topical issues of the humanities. Drohobych. 2020. Issue 27 (Vol. 5). P.168-176. [in Ukraine].
Shemchuk V. Model of formation of professional competencies of future officers - specialists in physical training and sports. Topical issues of the humanities of the Ivan Franko Dnipropetrovs’k State Pedagogical University. Drohobych. 2020. Issue. 29. Vol. 4. С. 240-248. [in Ukraine].
Shemchuk V. Conceptual foundations for the formation of readiness of future officers of the institutions of the security and defense sector of Ukraine to perform assigned tasks in extreme conditions of service and combat activity: a collective monograph. Vinnytsia: European Scientific Platform, 2021. P. 1-17. [in Ukraine].
Bondarenko, V., Okhrimenko, I., Tverdokhvalova, I., Mannapova, K., & Prontenko, K. (2020). Formation of the Professionally Significant Skills and Competencies of Future Police Officers during Studying at Higher Educational Institutions. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 12(3). PP. 246-267. [in English].
Halmaghi, Elisabeta-Emilia (2021). The external environment and its influence on the development of military and civilian higher education institutions. Land Forces Academy Review. Vol. XXVI, No. 2 (102). P. 132-138. [in English].
Juhary, J. (2015). Understanding Military Pedagogy. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences 186. P. 1255-1261. [in English].
Assigned Tasks through Special Physical Training. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Vol. 13, Issue 2, 457-475. |https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/431. [in English].
Marchibayeva, U., Tazhigulova, B., Omarov, Y., Bulatbayeva, A., Ergalieva, A. (2015). Psychological aspects of formation the professional competence of the future specialists. 3rd World Conference on Psychology and Sociology, WCPS- 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences 185. P. 276-280. [in English].
Povstyn, O. (2018). Conceptual foundations for improving the future specialists’ professional training system of human safety sphere in higher educational institutions. Modern Science – Moderní věda. Prague, Czech Republic. No. 3. P. 96-101. [in English].
Terziev, V., Nichev, N. (2017). Analysis of the environment for military educational system functioning and its impact on the preparation of cadets for military professional activities in the Republic of Bulgaria. IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education. Vol. 3, Issue 8, P. 371-374. [in English].
Бойко О. Військова педагогіка у професійній діяльності офіцера і сержанта: навч. посіб. Ч. 1. Загальні основи педагогіки та військова дидактика. Львів, 2012. 447 c.
Височіна Н., Гуніна Л., Котляренко Л., Головащенко Р., Івченко А. Модель психофізичноı̈ готовності майбутніх офіцерів до виконання завдань за призначенням. Військова освіта. м. Киı̈в. 2021. № 1 (43). С. 24-42.
Любчич Р. Психологічні та педагогічні аспекти професійноı̈ компетентності майбутніх офіцерів Національноı̈ Гвардіı̈ Украı̈ни. Психологічні та педагогічні аспекти професійноı̈ компетентності майбутніх офіцерів Національноı̈ Гвардіı̈ Украı̈ни. Молодь і ринок. 2019. №9 (176). С. 138-142.
Марков О., Самсонов Ю., Бородін С., Шемчук В., Атаманенко І. Формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів різних інституцій сектора безпеки і оборони Украı̈ни в системі вогневоı̈ підготовки з використанням сучасних технічних засобів навчання. Інноваційна педагогіка, м. Одеса. 2021. № 32 (Т. 2). С. 194-198.
Марченков С. Формування інформаційно-аналітичноı̈ компетентності майбутніх офіцерів у процесі фаховоı̈ підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир. 2021. 23 С.
Нормативи з бойовоı̈ та спеціальноı̈ підготовки військових частин (підрозділів) Національноı̈ гвардіı̈ Украı̈ни (наказ КНГУ від 14.03.2016 №151) : нормативи. К. : ГУ НГУ, 2016. 12 с.
Плаксін А. Методологічні засади професійноı̈ підготовки фахівців галузі національноı̈ безпеки у вищих військових закладах Украı̈ни. Періодичний науковий журнал «Інноваційна педагогіка», м. Одеса. 2020. № 29. С. 76-79.
Плаксін А. Фактори впливу на розвиток професійноı̈ спрямованості майбутнього фахівця галузі Національноı̈ безпеки. ХVI Міжнародна науково-практична інтернет-конференція Військова освіта і наука: сьогодення та майбутнє. Військовий інститут Киı̈вського національного університету імені Тараса Шевченка. 27 листопада 2020 року. м. Киı̈в. C. 234-238.
Про підготовку військовослужбовців, військових частин (підрозділів) НГУ : наказ КНГУ (від 14.03.2016 №151). Киı̈в : ГУНГУ, 2016. 152 с.
Смірнов С. Інтенсифікація змісту професійноı̈ підготовки офіцерів запасу в умовах наставництва, на основі формування лідерськоı̈ компетентності. Періодичний науковий журнал «Інноваційна педагогіка», м. Одеса. 2019. № 19. Т. 3. С. 130-134.
Хацаюк О., Воронін А., Кравченко О., Корольов А. Критеріı̈, показники та рівні сформованості готовності майбутніх офіцерів Національноı̈ гвардіı̈ Украı̈ни до виконання завдань за призначенням. Актуальні питання гуманітарних наук. м. Дрогобич. 2020. Вип. 27 (Т.5). 168-176.
Шемчук В. Модель формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів - фахівців фізичноı̈ підготовки і спорту. Актуальні питання гуманітарних наук ДДПУ ім. І. Франка. м. Дрогобич. 2020. Вип. 29. Т. 4. С. 240-248.
Шемчук В. Концептуальні засади формування готовності майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони Украı̈ни до виконання завдань за призначенням в екстремальних умовах службово-бойовоı̈ діяльності: колективна монографія. Вінниця: Європейська наукова платформа, 2021. С. 1-17.
Bondarenko V., Okhrimenko I., Tverdokhvalova I., Mannapova K., & Prontenko K. Formation of the Professionally Significant Skills and Competencies of Future Police Officers during Studying at Higher Educational Institutions. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2020. 12(3). 246-267.
Halmaghi Elisabeta-Emilia The external environment and its influence on the development of military and civilian higher education institutions. Land Forces Academy Review. 2021.Vol. XXVI, No. 2(102). P. 132-138.
Juhary J. Understanding Military Pedagogy. 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences 186. 2015. P. 1255-1261.
Khatsaiuk O., Medvid M., Maksymchuk B., O. Kurok and others. Preparing Future Officers for Performing Assigned Tasks through Special Physical Training. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2021. Volume 13, Issue 2, 457-475. |https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/431.
Marchibayeva U., Tazhigulova B., Omarov Y., Bulatbayeva A., Ergalieva A. Psychological aspects of formation the professional competence of the future specialists. 3rd World Conference on Psychology and Sociology, WCPS- 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences 185. 2015. P. 276-280.
Povstyn O. Conceptual foundations for improving the future specialists’ professional training system of human safety sphere in higher educational institutions. Modern Science - Moderní věda. Prague, Czech Republic. 2018. № 3. P. 96-101.
Terziev V., Nichev N. Analysis of the environment for military educational system functioning and its impact on the preparation of cadets for military professional activities in the Republic of Bulgaria. IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education. 2017. Vol. 3, Issue 8, P. 371-374.