Особливості оцінювання під час дистанційного навчання

  • О. Наливайко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0002-7094-1047
  • К. Куцина Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0002-4002-2795
Ключові слова: дистанційна освіта, дистанційне навчання, контроль, оцінювання, система, навчальні досягнення

Анотація

В умовах пандемії COVID-19 дистанційна форма навчання стала основним способом здобуття освіти. Це спричинило поштовх до розвитку та залучення інноваційних інформаційних технологій до управління навчальним процесом.  Їй притаманні як переваги так і недоліки. Однією з основних складових навчального процесу є перевірка та оцінювання навчальних досягнень, які повинні проводитися на відстані. Контроль за засвоєнням матеріалу при такому способі набуття знань має свої складнощі. Аналіз літератури іноземних джерел тільки підтверджує, що тема оцінювання дистанційного навчання набуває все більшої актуальності та потребує розвитку та удосконалення.  У статті розглядається проблематика оцінювання знань під час дистанційного навчання та здійснюється пошук оптимальної моделі контролю і шляхів підвищення його ефективності із залученням нових форм та інноваційних технологій. Вочевидь оцінювання під час дистанційної форми навчання потребує систематизації і стандартизації та має перспективи подальшого розвитку у сфері контролю набуття знань. Цей напрямок розвитку дистанційної освіти є пріоритетним сьогодні та потребує пильної уваги сучасної педагогіки.

Завантаження

Посилання

/

Посилання

Bolkunov, I. (2018). Distance educational technologies: problems of educational control. Problems of modern teacher education, (58-1), 33-36.

Golovko, S. (2018). Features and prospects of development of regulatory and legal support for external independent evaluation in Ukraine. Scientific works of the National Aviation University. Series: Legal Bulletin Air and Space Law, № 4 (49), 64-73

Gordienko, L. (2020). Methods of control of knowledge assessment in distance learning: materials I All-Ukrainian. scientific-practical conf., Kyiv, June 16. 2020 Kyiv, 29-31.

Yevtukh, M., Luzik, E., Dybkova, L., & Dybkova, L. (2010). Innovative methods of assessment of educational achievements. Monograph. KNEU, Kyiv.

Zaichenko I. (2008) Pedagogy. Textbook for students of higher pedagogical educational institutions, 2nd edition. "Education of Ukraine", "KNT", Kyiv.

Nazarenko T., Shilina, N. (2021). Testing as a means of controlling students' knowledge during distance learning: materials All-Ukrainian Scientific Method Conf., Kyiv, May 20.

Order of the Ministry of Education and Science dated 13.07.2021 № 813 “On approval of methodological recommendations for assessing the learning outcomes of students in grades 1-4 of general secondary education institutions”.

Nalyvaiko O., Kutsyna K. (2021) Distance learning: a form of future learning or the need for a modern educational process: Materials of the International Scientific-Methodical Conference, Kharkiv, May 20-21.

Nalyvaiko, O., Kalistova, O., & Poliakov, D. (2020). Compliance academic integrity learning achievements of educational applicants in the process of distance learning. Educological Discourse, 31(4), 143–162. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.10

Pavlenko, O., Sharov, S., Moskalyova, L., Sharova, T., Kovalenko, A. (2019). Implementation of distance learning by means of the Moodle platform in the process of training future philologists. Engineering and educational technologies, 7 (3), 106-121.

Sobolev S. (2014). Rating system for assessing knowledge: general principles and choice of parameters. Engineering journal: science and innovations, 1 (25), 4.

Shvedova, Y. (2021). Pedagogical Interaction in the «Teacher-Student» Diad in Online Learning Conditions. Educological Discourse, 33(3), 111–129. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.38

Abaturov, A. и Nikulina, A. (2021) Ensuring control of students' knowledge in distance learning. In: Abstracts of the III International Scientific and Practical Conference (Lisbon, February 2 – 5, 2021). International Science Group, Lisbon, Portugal, С. 146-151. ISBN 978-1-63684-354-4

Belaya, V. (2018). The Use of e-Learning in Vocational Education and Training (VET): Systematization of Existing Theoretical Approaches. Journal of Education and Learning, 7(5), 92-101.

Bardus, I., Herasymenko, Y., Nalyvaiko, O., Rozumna, T., Vaseiko, Y., & Pozdniakova, V. (2021). Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421

Denysova, L., Shynkaruk, O., & Usychenko, V. (2018). Cloud technologies in distance learning of specialists in physical culture and sports. Journal of Physical Education and Sport, 18, 469-472.

Ismaili, Y. (2021), "Evaluation of students’ attitude toward distance learning during the pandemic (Covid-19): a case study of ELTE university", On the Horizon, 29(1), 17-30. https://doi.org/10.1108/OTH-09-2020-0032

Nakagawa, Y., Sripian, P., Sugaya, M. (2021) Evaluation of Distance Learning Effects on Concentration and Relaxed States by EEG and HRV. In: Nazir S., Ahram T.Z., Karwowski W. (eds) Advances in Human Factors in Training, Education, and Learning Sciences. AHFE 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 269. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_37

Nalyvaiko, О., Vakulenko, А., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 47, 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09

Schieman, S., & Plickert, G. (2008). How knowledge is power: Education and the sense of control. Social forces, 87(1), 153-183.

Опубліковано
2021-12-30
Цитовано
Як цитувати
Наливайко, О., & Куцина, К. (2021). Особливості оцінювання під час дистанційного навчання. Наукові записки кафедри педагогіки, (49), 35-41. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-04