Особливості оцінювання під час дистанційного навчання
Анотація
В умовах пандемії COVID-19 дистанційна форма навчання стала основним способом здобуття освіти. Це спричинило поштовх до розвитку та залучення інноваційних інформаційних технологій до управління навчальним процесом. Їй притаманні як переваги так і недоліки. Однією з основних складових навчального процесу є перевірка та оцінювання навчальних досягнень, які повинні проводитися на відстані. Контроль за засвоєнням матеріалу при такому способі набуття знань має свої складнощі. Аналіз літератури іноземних джерел тільки підтверджує, що тема оцінювання дистанційного навчання набуває все більшої актуальності та потребує розвитку та удосконалення. У статті розглядається проблематика оцінювання знань під час дистанційного навчання та здійснюється пошук оптимальної моделі контролю і шляхів підвищення його ефективності із залученням нових форм та інноваційних технологій. Вочевидь оцінювання під час дистанційної форми навчання потребує систематизації і стандартизації та має перспективи подальшого розвитку у сфері контролю набуття знань. Цей напрямок розвитку дистанційної освіти є пріоритетним сьогодні та потребує пильної уваги сучасної педагогіки.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Bolkunov, I. (2018). Distance educational technologies: problems of educational control. Problems of modern teacher education, (58-1), 33-36.
Golovko, S. (2018). Features and prospects of development of regulatory and legal support for external independent evaluation in Ukraine. Scientific works of the National Aviation University. Series: Legal Bulletin Air and Space Law, № 4 (49), 64-73
Gordienko, L. (2020). Methods of control of knowledge assessment in distance learning: materials I All-Ukrainian. scientific-practical conf., Kyiv, June 16. 2020 Kyiv, 29-31.
Yevtukh, M., Luzik, E., Dybkova, L., & Dybkova, L. (2010). Innovative methods of assessment of educational achievements. Monograph. KNEU, Kyiv.
Zaichenko I. (2008) Pedagogy. Textbook for students of higher pedagogical educational institutions, 2nd edition. "Education of Ukraine", "KNT", Kyiv.
Nazarenko T., Shilina, N. (2021). Testing as a means of controlling students' knowledge during distance learning: materials All-Ukrainian Scientific Method Conf., Kyiv, May 20.
Order of the Ministry of Education and Science dated 13.07.2021 № 813 “On approval of methodological recommendations for assessing the learning outcomes of students in grades 1-4 of general secondary education institutions”.
Nalyvaiko O., Kutsyna K. (2021) Distance learning: a form of future learning or the need for a modern educational process: Materials of the International Scientific-Methodical Conference, Kharkiv, May 20-21.
Nalyvaiko, O., Kalistova, O., & Poliakov, D. (2020). Compliance academic integrity learning achievements of educational applicants in the process of distance learning. Educological Discourse, 31(4), 143–162. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.10
Pavlenko, O., Sharov, S., Moskalyova, L., Sharova, T., Kovalenko, A. (2019). Implementation of distance learning by means of the Moodle platform in the process of training future philologists. Engineering and educational technologies, 7 (3), 106-121.
Sobolev S. (2014). Rating system for assessing knowledge: general principles and choice of parameters. Engineering journal: science and innovations, 1 (25), 4.
Shvedova, Y. (2021). Pedagogical Interaction in the «Teacher-Student» Diad in Online Learning Conditions. Educological Discourse, 33(3), 111–129. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.38
Abaturov, A. и Nikulina, A. (2021) Ensuring control of students' knowledge in distance learning. In: Abstracts of the III International Scientific and Practical Conference (Lisbon, February 2 – 5, 2021). International Science Group, Lisbon, Portugal, С. 146-151. ISBN 978-1-63684-354-4
Belaya, V. (2018). The Use of e-Learning in Vocational Education and Training (VET): Systematization of Existing Theoretical Approaches. Journal of Education and Learning, 7(5), 92-101.
Bardus, I., Herasymenko, Y., Nalyvaiko, O., Rozumna, T., Vaseiko, Y., & Pozdniakova, V. (2021). Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421
Denysova, L., Shynkaruk, O., & Usychenko, V. (2018). Cloud technologies in distance learning of specialists in physical culture and sports. Journal of Physical Education and Sport, 18, 469-472.
Ismaili, Y. (2021), "Evaluation of students’ attitude toward distance learning during the pandemic (Covid-19): a case study of ELTE university", On the Horizon, 29(1), 17-30. https://doi.org/10.1108/OTH-09-2020-0032
Nakagawa, Y., Sripian, P., Sugaya, M. (2021) Evaluation of Distance Learning Effects on Concentration and Relaxed States by EEG and HRV. In: Nazir S., Ahram T.Z., Karwowski W. (eds) Advances in Human Factors in Training, Education, and Learning Sciences. AHFE 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 269. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_37
Nalyvaiko, О., Vakulenko, А., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 47, 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09
Schieman, S., & Plickert, G. (2008). How knowledge is power: Education and the sense of control. Social forces, 87(1), 153-183.
Болкунов И. Дистанционные образовательные технологии: проблемы учебного контроля. Проблемы современного педагогического образования. 2018. (58-1). С. 33-36.
Головко С. Особливості та перспективи розбудови нормативно-правового забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання в Україні. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право. 2018. № 4 (49). С. 64-73
Гордієнко Л. П. Методи контролю оцінки знань при дистанційній формі навчання: матеріали І Всеукр. наук.-прак. конф, м. Київ, 16 черв. 2020 р. Київ, 2020. С. 29-31.
Євтух М., Лузік Е., Дибкова Л., Дибкова Л. Інноваційні методи оцінювання навчальних досягнень. Монографія. КНЕУ, Київ, 2010.
Зайченко І. Педагогіка. Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, 2-е вид. Київ, «Освіта України», «КНТ», 2008. 528 с.
Назаренко Т., Шиліна Н. Тестування як засіб контролю знань студентів під час дистанційного навчання: матеріали всеукр. наук.-метод. конф., м. Київ, 20 трав. 2021 р. С. 88-93.
Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти».
Наливайко О., Куцина К. Дистанційне навчання: форма навчання майбутнього чи необхідність сучасного учбового процесу: матеріали міжнар. наук.-метод. конф., м. Харків, 20-21 трав. 2021 р. Харків, 2021. С. 121-125. https://doi.org/10.5281/zenodo.5112294
Наливайко О., Калістова О., Поляков Д. Дотримання академічної доброчесності навчальних досягнень здобувачів освіти в процесі дистанційного навчання. Освітологічний дискурс. 2020. 31(4) С. 143–162. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.10
Павленко О., Шаров С., Москальова Л., Шарова Т., Коваленко А. Реалізація дистанційної форми навчання засобами платформи Moodle у процесі підготовки майбутніх філологів. Інженерні та освітні технології. 2019. 7(3). С. 106-121. URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/7813
Соболев С. Рейтинговая система оценки знаний: общие принципы и выбор параметров. Инженерный журнал: наука и инновации. 2014. 1 (25), 4.
Шведова Я. Педагогічна взаємодія у діаді «викладач-студент» в умовах онлайн навчання. Освітологічний дискурс. 2021. 33(3). С. 111–129. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.38
Abaturov A., Nikulina A. Ensuring control of students' knowledge in distance learning. In: Abstracts of the III International Scientific and Practical Conference (Lisbon, February 2 – 5, 2021). International Science Group, Lisbon, Portugal, pp. 146-151
Belaya V. The Use of e-Learning in Vocational Education and Training (VET): Systematization of Existing Theoretical Approaches. Journal of Education and Learning. 2018. 7(5), pp. 92-101.
Bardus, I., Herasymenko, Y., Nalyvaiko, O., Rozumna, T., Vaseiko, Y., & Pozdniakova, V. Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2021 13(2). pp. 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421
Denysova L., Shynkaruk O., & Usychenko V.. Cloud technologies in distance learning of specialists in physical culture and sports. Journal of Physical Education and Sport. 2018. 18, 469-472.
Ismaili Y. Evaluation of students’ attitude toward distance learning during the pandemic (Covid-19): a case study of ELTE university, On the Horizon. 2021. Vol. 29 No. 1, pp. 17-30. https://doi.org/10.1108/OTH-09-2020-0032
Nakagawa Y., Sripian P., Sugaya M. Evaluation of Distance Learning Effects on Concentration and Relaxed States by EEG and HRV. In: Nazir S., Ahram T.Z., Karwowski W. (eds) Advances in Human Factors in Training, Education, and Learning Sciences. AHFE 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 269. Springer, Cham. 2021 https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_37
Nalyvaiko О., Vakulenko А., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47). pp. 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09
Schieman S., & Plickert G. How knowledge is power: Education and the sense of control. Social forces. 2008. 87(1), 153-183.