Вербальні та невербальні методи активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти в процесі вивчення іноземних мов
Анотація
У статті розглядається аналіз використання вербальних та невербальних методів у процесі вивчення іноземних мов. Актуальність цього дослідження полягає в тому, що вивчення іноземних мов у сучасному світі стає передовим та прогресивним, тому виникає нагальна потреба в ознайомленні та вивченні ефективності методів активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. У статті виділено такі поняття, як «вербальні методи», «невербальні методи», «інтерактивні технології навчання іноземних мов», «метод мовчання», «метод 25-го кадру» і «метод Шехтера», а також було розглянуто особливості різноманітних технологій та їх результативність. Наведена стаття висвітлює результати опитування серед студентів факультету іноземних мов Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. При проходженні опитування здобувачам освіти потрібно було відповісти на дванадцять запитань, які стосувалися актуальності використання наведених у статті методів та їхнього ставлення до них. Студенти поділилися власним досвідом та виразили свою думку щодо доцільності їх використання в майбутньому у своїй професійній діяльності. Спираючись на результати опитування, автори дослідження виділили найважливіші питання щодо застосування інтерактивних технологій у процесі вивчення іноземних мов.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Zhernovnykova, O. A., Peretiaha, L. Y., Kovtun, A. V., Korduban, M. V., Nalyvaiko, O. O., & Nalyvaiko, N. A. (2020). Tekhnolohiia formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy heimifikatsii [The technology of prospective teachers’ digital competence formation by means of gamification]. Information Technologies and Learning Tools, 75(1), 170-185. https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3036 (in Ukrainian)
Piz, A. (2000) Yazy`k telodvizhenij: kak chitat` my`sli drugikh po ikh zhestam [Body language. How to read the thoughts of others by their gestures]. St. Petersburg: Gutenberg Publishing House (in Russion)
Khmilʹ, F. (2004). Dilove spilkuvannya : navch. posib. [Business communication: textbook]. Kyiv: Akademvydav. (in Ukrainian)
Shekhter, I. Yu. (2005). Zhivoj yazik [Live language]. Moscow: Rector (in Russion).
Ї
Eriksson, Rigmor & Annesofi, Jakobsson (2001). Språk för livet idébok i språkdidaktik. Stockholm: Liber AB. (in Swedish)
Gattegno, C. (1963). Teaching foreign languages in schools: The silent way. New York: Educational Solutions World Inc. (in English)
Nalyvaiko, O., Vakulenko, A., & Zemlin, U. (2020). The use of the mobile application “Drops” in the process of learning foreign languages. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational e-Environment of Modern University”, (8), 107-120. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.10 (in English)
Oxford Advanced Learner’s Dictionary (2011). Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Oxford University Press, New 8th Edition. (in English)
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. New York, NY: Cambridge University Press. (in English)
Richards, J. C. (2013). Curriculum Approaches in Language Teaching: Forward, Central,and Backward Design. RELC Journal, 44(1), 5-33. (in English)
Tornberg, U. (2000). Om språkundervisning i mellanrummet – om talet om "kommunikation" och "kultur" i kursplaner och läromedel från 1962 till 2000.Uppsala: Uppsala universitet. (in Swedish)
Vicary, J. M. (1951). How psychiatric methods can be applied to market research. Printers’ Ink, 235(6), 39-48. (in English)
Жерновникова О. А., Перетяга Л. Є., Ковтун А. В., Кордубан М. В., Наливайко О. О., Наливайко Н. А.. Технологія формування цифрової компетентності майбутніх учителів засобами гейміфікації. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. 75(1). C. 170-185. https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3036
Пиз А. Язык телодвижений: как читать мысли других по их жестам. Санкт-Петербург : Изд. дом Гутенберг, 2000. 185 с.
Хміль. Ф. Ділове спілкування : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2004. 280 с.
Шехтер И. Ю. Живой язык. Москва : Ректор, 2005. 240 с.
Eriksson R. & Annesofi J. Språk för livet idébok i språkdidaktik. Stockholm: Liber AB. 2001.
Gattegno C. Teaching foreign languages in schools: The silent way. New York : Educational Solutions World Inc. 1963. 192 p.
Nalyvaiko O., Vakulenko A., & Zemlin U. The use of the Mobile Application «DROPS» in the Process of Learning Foreign Languages. Electronic Scientific Professional Journal «Open Educational E-Environment Of Modern University». 2020. (8). pp. 107-120. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.10
Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford University Press, New 8th Edition, 2011.
Richards J. C., & Rodgers T. S. Approaches and methods in language teaching. New York, NY : Cambridge University Press. 2001.
Richards J. C. Curriculum Approaches in Language Teaching: Forward, Central,and Backward Design. RELC Journal. 2013. 44(1) pp. 5-33
Tornberg U. Om språkundervisning i mellanrummet - om talet om "kommunikation" och "kultur" i kursplaner och läromedel från 1962 till 2000. Uppsala: Uppsala universitet. 2000.
Vicary J. M. How psychiatric methods can be applied to market research. Printers’ Ink. 1951. 235(6). pp.39-48