Вплив наочних засобів навчання на розвиток зв’язного мовлення старших дошкільників
Анотація
У статті розглянута проблема розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників через викори-стання наочних засобів навчання. Визначено, що ефективним методом розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників є наочне моделювання. За допомогою цього методу у дітей даної категорії формуються логічність, послідовність викладення власної думки, розвивається словниковий запас, синтаксичний і лексико-граматичний лад мови, звуко-складовий аналіз і синтез, що сприяє грамот-ному мовленнєвому висловлюванню. Висвітлено хід проведення експериментальної методики з розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами наочності. Доведено її ефективність.
Завантаження
Посилання
/Посилання
REFERENCES
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (2012). [The basic component of preschool education] / naukovyi kerivnyk: A. M. Bohush. Kyiv: Vydavnytstvo. [in Ukrainian].
Ribtsun, Yu. (2013). V. Korektsiina robota z rozvytku movlennia ditei piatoho roku zhyttia iz fonetyko-fonematychnym nedorozvytkom movlennia [Correctional work on the development of children’s speech in the ifth year of life with phonetic and phonemic undeveloped speech]. Kyiv : Kafedra. [in Ukrainian].
Trofymenko, L. I. (2007). Korektsiine navchannia z rozvytku movlennia ditei serdnoho doshkilnoho viku iz ZNM [Correctional training on the development of speech for children of cardiac preschool age with ZNM]: prohramno-metodychnyi kompleks / za red. Ye. F. Sobotovych. Kyiv : Aktualna osvita. [in Ukrainian].
Rubinshteyn, S. L. (1989). Osnovyi obschey psihologii [Basics of General Psychology]. Moskva: Pedagogika. [in Russian].
Razvitie rechi detey doshkolnogo vozrasta: posobie dlya vospitateley detskogo sada (2008). [The development of speech of children of preschool age: a manual for kindergarten teachers] / pod red. F. A. Sohina. Moskva. [in Russian].
Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy (1999). [New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language] / red. V. Yeremenko, O. Slipushko. Kyiv. [in Ukrainian]
Grinyaeva, Yu. V., Deynichenko, L. B. (2016). Puti formirovaniya naglyadno-shematicheskogo myishleniya detey v ramkah obrazovatelnogo protsessa doshkolnyih uchrezhdeniy. Gumanitarnyie nauchnyie issledovaniya [Ways of forming visual-schematic thinking of children in the framework of the educational process of preschool institutions. Humanitarian scienti ic research]: sb. nauch. tr. Moskva. № 1. URL: http://human.snauka.
ru/2016/01/13667.5. [in Russian].
Zhuykova, T. P. (2012). Harakteristika metoda modelirovaniya v formirovanii prostranstvennyih predstavleniy u detey starshego doshkolnogo vozrasta. Aktualnyie zadachi pedagogiki [Characterization of the modeling method in the formation of spatial representations in children of senior preschool age. Actual problems of pedagogy]: sb. nauch. tr. Chita : Molodoy uchenyiy. рр. 41–44. [in Russian].
Haustova, S. S. (2012). Modelirovanie, kak osnova razvitiya svyaznoy rechi detey doshkolnogo. Teoriya i praktika obrazovaniya v sovremennom mire [Modeling, as the basis for the development of coherent speech of preschool children. Theory and practice of education in the modern world]: sb. nauch. tr. Sankt-Peterburg.: Renome. pp. 132–134. [in Russian].
Vyigotskiy, L. S. (2011). Myishlenie i rech [Thinking and speech]: monogra iya. Moskva: AST. [in Russian].
Gluhov, V. P. (2006). Formirovanie svyaznoy rechi detey doshkolnogo vozrasta s obschim rechevyim nedorazvitiem [Formation of coherent speech of children of preschool age with general speech underdevelopment: studies. allowance]: ucheb. posobie. Moskva : ARKTI. [in Russian].
Nyshcheva, N. V. (2007) Svit pryrody. Tvaryny. Seriia demonstratsiinykh kartynok iz metodychnymy rekomendatsiiamy dlia navchannia doshkilniat rozpovidanniu [The World of Nature. Animals. A series of demonstration pictures with methodological recommendations for teaching preschoolers to the story] / khud. S. Artiushenko, O. Kapustina, T. Petrova. SPb.: Detstvo-Press. [in Ukrainian].
Nyshcheva, N. V. (2015). Konspekty zaniat kompensuiuchoi napravlenosti DNZ dlia ditei s tiazhkymy porushenniamy movy vid 6 do 7 rokiv [Concepts take compensatory orientation of the DNR for children with severe speech disorders from 6 to 7 years]. SPb.: Detstvo-Press. [in Ukrainian].
Базовии компонент дошкільноı̈освіти / науковии керівник: А. М. Богуш. Киı̈в: Видавництво. 2012. 26с.
Рібцун Ю. В. Корекціина робота з розвитку мовлення дітеи п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення. Киı̈в : Кафедра. 2013. 284 с.
Трофименко Л. І. Корекціине навчання з розвитку мовлення дітеи серднього дошкільного віку із ЗНМ: програмно-методичнии комплекс / за ред. Є. Ф. Соботович. Киı̈в : Актуальна освіта. 2007. 120 с.
Рубинштеин С. Л. Основы общеи психологии. Москва: Педагогика. 1989. Т.1. 468 с.
Развитие речи детеи дошкольного возраста: пособие для воспитателеи детского сада / под ред. Ф. А. Сохина. Москва. 2008. 223 с.
Новии тлумачнии словник украı̈нськоı̈мови / ред. В. Єременко, О. Сліпушко. Киı̈в. 1999. Т. 2. 133 с.
Гриняева Ю. В., Деи ниченко Л. Б. Пути формирования наглядно-схематического мышления детеи в рамках образовательного процесса дошкольных учреждении. Гуманитарные научные исследования: сб.
науч. тр. Москва. 2016. № 1. URL: http://human.snauka.ru/2016/01/13667.5 (дата обращения: 17.11.2018).
Жуикова Т. П. Характеристика метода моделирования в формировании пространственных представлении у детеи старшего дошкольного возраста. Актуальные задачи педагогики: сб. науч. тр. Чита : Молодои ученыи. 2012. С. 41–44.
Хаустова С. С. Моделирование, как основа развития связнои речи детеи дошкольного. Теория и практика образования в современном мире: сб. науч. тр. Санкт-Петербург.: Реноме. 2012. С. 132–134.
Выготскии Л. С. Мышление и речь : монография. Москва: АСТ. 2011. 640 с.
Глухов В. П. Формирование связнои речи детеи дошкольного возраста с общим речевым недоразвитием: учеб. пособие. Москва : АРКТИ, 2006. 144 с.
Нищева Н. В. Світ природи. Тварини. Серія демонстраційних картинок із методичними рекомендаціями для навчання дошкільнят розповіданню / худ. С. Артюшенко, О. Капустіна, Т. Петрова. СПб.: Детство-
Пресс. 2007. 23 с.
Нищева Н. В. Конспекти занять компенсуючоı̈направленості ДНЗ для дітеи с тяжкими порушеннями мови від 6 до 7 років. СПб.: Детство-Пресс. 2015. 448 с.