Заняття з іноземної мови у закладі вищої освіти як чинник формування лідерської компетенції у студентів
Анотація
У статті розглянуто питання особливостей формування лідерської компетенції під час викладання іноземної мови у закладі вищої освіти. Актуальність заявленої у статті проблеми зумовлена необхідністю підготовки нової генерації фахівців-лідерів, які будуть володіти іноземною мовою на високому рівні та будуть готовими до ефективної діяльності в умовах мінливого й динамічного зовнішнього середовища. Метою дослідження визначено вивчення специфіки формування лідерської компетенції у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти. Обʼєктом цієї роботи є процес викладання іноземної мови у закладі вищої освіти, предметом виступає необхідність розвитку лідерської компетенції студентів. Особливу увагу приділено аналізу поняття «лідерська компетенція». Основу методологічного підходу в цьому дослідженні складає якісне поєднання теоретичних методів, зокрема аналіз, синтез, інтерпретацію, узагальнення та абстрагування було використано для визначення теоретичних підходів до пояснення поняття «лідерська компетенція» та розкриття змісту цього поняття, а порівняльно-історичний, проблемно-порівняльний та структурний методи застосовано для аналізу специфіки процесу формування лідерської компетенції за допомогою активних методів навчання у процесі викладання іноземної мови у закладі вищої освіти. Основними результатами, які були отримані в межах цієї наукової роботи, варто вважати обґрунтування ефективності використання активних методів навчання іноземної мови для формування лідерської компетенції у студентів закладів вищої освіти. Результати, а також сформульовані на їхній основі висновки, становлять практичну цінність для викладачів іноземної мови у закладах фахової передвищої та вищої освіти, вчителів, методистів, а також інших педагогічних працівників, які займаються вивченням проблеми студентського лідерства та формування лідерської компетенції у молодого покоління на сучасному етапі.
Завантаження
Посилання
Volkivska, D.A. (2014). The modern approaches to the leadership definition. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. 115, pp. 45–47 [in Ukrainian].
Yeromenko, I. (2022). Metadisciplinary method in teaching a foreign language at a higher education institution. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Philology. 1, pp. 18–23. DOI: https://doi.org/10.32689/maup.philol.2022.1.3 [in Ukrainian].
Kuziv, M. (2018). Role plays on employment after foreign language as method of studies of foreign communication. Scientific Notes of Ostroh Academy National University: Philology Series. 1 (25), pp. 196–197 [in Ukrainian].
Lebid, N. (2016). Rozvytok liderskyx kompetencij vykladachiv u systemi pidvyshhennya kvalifikaciyi (na dosvidi Kyyivskogo universytetu imeni Borysa Grinchenka) [Development of leadership competencies of teachers in the system of professional development (on the experience of Kyiv University named after Borys Grinchenko)]. Universities and leadership. 3, pp. 45–57 [in Ukrainian].
Lishtaba, L.V. (2016). Features of formation of the key leadership competencies in managers of the health care sector. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences. 20, part 1, pp. 119–121 [in Ukrainian].
Muxina, K.A., Denysenko, Ya.A., Shtuchenko, I.Ye. (2019). Psychological principles of formation of studentsʼ leadership qualities. Psychological tools for developing the leadership potential of modern youth: theory and practice: materials of the scientific and practical conference, October 17, 2019. Kharkiv: National Technical University “Kharkiv Polytechnical Institute”, pp. 21–22 [in Ukrainian].
Reyda, O.A., Ivlyeva, K.S. (2021). Keys-metod yak odyn iz nayefektyvnishykh zasobiv aktyvizatsiyi vykladannya inozemnoyi movy [The case method as one of the most effective means of revitalizing foreign language teaching]. Aktualni problemy osvitno-vykhovnoho protsesu v umovakh karantyn obmezhen ta dystan navchannia [Actual problems of the educational process in the contracts of a long-distance]. Pp. 89–91. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/11452 [Accessed 1 March 2023] [in Ukrainian].
Rybalko, L.M. (2019). Formation of leadership competence in future specialists of physical therapy, occupational therapy. Modern education: methodology, theory, practice. Dnipro: Aktsent, pp. 193–195 [in Ukrainian].
Khmyzova, O.V. (2012). Aktualizatsiya liderskoho potentsialu studentskoyi molodi u protsesi vyvchennya inozemnykh mov za profesiynym spryamuvannyam [Actualization of the leadership potential of student youth in the process of learning foreign languages in a professional direction]. Actual problems of psechology. Vol. 6 (8), pp. 215–223 Available at: http://appsychology.org.ua/data/jrn/v6/i8/23.pdf [Accessed 1 March 2023] [in Ukrainian].
Tsepko, T. (2018). Application of interactive technologies in teaching English. Youth & market. 12 (167), pp. 116–120. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155568 [in Ukrainian].
Shlikhtenko, Yu. (2022). Pedagogical aspects of formation of leadership competence of future teachers of foreign languages. Young Scientist. 4.1 (104.1), pp. 72–75. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-104.1-18 [in Ukrainian].
Shtelmakh, O.V. (2013). The method of projects in foreign languageʼs teaching of students of unphilological specialities during extracurricular work. Pedagogic science: theory, history, innovation technology. 6 (32), pp. 289–298. URL: http://library.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/04/PN_6_32_2013.pdf#page=289 [Accessed 1 March 2023] [in Ukrainian].
Abbas, A. (2013). Integrating the English language teaching and learning process with soft skills. International Conference on Education and Language (ICEL). Indonesia: Bandar Lampung University. Vol. 2, pp. 356–371.
Dirani, Khalil, M., et al. (2020). Leadership competencies and the essential role of human resource development in times of crisis: a response to Covid-19 pandemic. Human Resource Development International. 23.4, pp. 380–394. DOI:10.1080/13678868.2020.1780078.
Lucas Stephen, E. (1995). The Art of Public Speaking. McGraw-Hill. Pp. 270–276.
Mathews, J.A. (2013). Greening of Development Strategies. Seoul Journal of Economics. Vol. 26, no. 2, pp. 147–172.
Morpurgo, M.T. (2015). Beyond Competency: the Role of Professional Accounting in Education in the Development of Meta-competencies. Doctorʼs thesis. Athabasca University.