Організація навчання за методом співробітництва / суперництва на заняттях з іноземної мови

  • L. Zadorozhnya старший викладач кафедри мовної підготовки 2 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0001-6607-3550
Ключові слова: диференційоване навчання, іноземна мова, методики навчання, організація навчання іноземної мови, співпраця / суперництво

Анотація

Стаття присвячена опису організації навчання іноземної мови за методом суперництва / співробітництва. Виявлено можливості практичного застосування таких методів, як співробітництво й суперництво, і їхній вплив на навчальний процес. Актуальність зазначеної проблеми обумовлена потребою в пошуку нових шляхів, способів, прийомів, методів ефективного навчання іноземних студентів, необхідністю розробки оптимальних технологій процесу навчання іноземної мови за допомогою задіяння стратегій співробітництва й суперництва; відсутністю фундаментальних теоретичних досліджень і практичних розробок щодо застосування співробітництва й суперництва в навчанні іноземної мови. Розглянуто приклади проведення найцікавіших для студентів  інтерактивних   ігор.  Зазначено різні  способи  організації  роботи

в малих групах. Найбільш ефективними є такі форми парної і групової роботи: внутрішні (зовнішні) кола; мозковий штурм; читання зигзагом; обмін думками; парні інтерв’ю. Зроблено висновок про комплексне використання в навчальному процесі методу суперництва і співробітництва. Для успішного формування вмінь усного професійного спілкування потрібно систематично використовувати весь арсенал засобів і прийомів, що реалізують стратегії співробітництва й суперництва. Описано вплив представлених методів на навчальний процес, який полягає у стимулюванні особистісної інтелектуальної активності, розвитку пізнавальних процесів, у формуванні компетенцій,  якими повинен володіти майбутній фахівець.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Averyanova, S.V. (2013). Kommunikativnye strategii pri obuchenii ustnomu delovomu obshcheniyu na zanyatiyah po inostrannomu yazyku v vysshej shkole [Communicative strategies in teaching foreign language oral business communication in higher school]. Rossijskij vneshneekonomicheskij vestnik [Russian Foreign Economic Bulletin]. 3, pp. 80−86. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/ kommunikativnye-strategii-pri-obuchenii-ustnomu-delovomuobscheniyu-na-zanyatiyah-po-inostrannomu-yazyku-v-vysshey-shkole [Accessed 03 March 2021] [in Russian].

Mackhonashvili, N.K. (2008). Ob effektivnosti igrovyh zadanij na prakticheskih zanyatiyah po inostrannym yazykam v obshchej sisteme professionalnoj podgotovki bakalavrov (iz opyta raboty so studentami, izuchayushchimi russkij yazyk v Akademii fizicheskogo vospitaniya i sporta Gruzii) [On the efficiency of play assignments during practical classes of foreign languages in the general system of bachelors’ professional preparation (based on the experience of working with students who studied Russian at the Academy of physical training and sports of Georgia)]. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/ob-effektivnosti-igrovyh-zadaniy-na-prakticheskih-zanyatiyahpo-inostrannym-yazykam-v-obschey-sisteme-profescionalnoy-podgotovki [Accessed 10 March 2021] [in Russian].

Kormilina, N.V. and Shugaeva, N.Yu. (Eds.). (2019). Sovremennye metody i tekhnologii prepodavaniya inostrannyh yazykov [Modern methods and technologies for teaching foreign languages]. Cheboksary: Chuvash State Pedagogical University [in Russian].

Lynch, J., Modgil, C. and Modgil S. (2006). Cultural Diversity and the Schools: Vol. 2: Prejudice, Polemic Or Progress? Routledge [in English].

Tomlinson, C.A. (2001). Differentiate Instruction in Mixed-Ability Classrooms. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development [in English].

Опубліковано
2021-06-07
Як цитувати
Zadorozhnya, L. (2021). Організація навчання за методом співробітництва / суперництва на заняттях з іноземної мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (38), 100-110. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-38-07