Використання мови викладання на початковому етапі навчання китайської мови: тематичне дослідження Інституту Конфуція у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна

  • Xiao Chenyang викладач китайської мови в Інституті Конфуція Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 6) https://orcid.org/0000-0003-2692-5397
Ключові слова: навчання китайської мови, середовище навчання, Україна

Анотація

У центрі дослідження цієї статті – аналіз практичного досвіду викладання китайської мови як іноземної в умовах позамовного середовища, який дозволяє зробити певні висновки про те, що використання мови-посередника дуже важливе і є необхідним складником процесу навчання китайської мови як іноземної, особливо в навчанні інофонів за межами Китаю. У статті звертається увага на те, що викладачі китайської мови як іноземної на різному рівні володіють мовою-посередником. Автор наводить факти недостатнього володіння російською мовою значної кількості викладачів китайської мови як іноземної, що працюють в російськомовній аудиторії, й окремі факти недостатнього володіння англійською мовою-посередником. Дослідник відзначає, що проблема мови-посередника особливо актуальна на початковому етапі навчання в умовах навчального простору України, а саме, в мережі Інститутів Конфуція та Інституту Конфуція університету В. Н. Каразіна, зокрема. У статті названо переваги використання мови-посередника, серед яких економія часу, підвищення якості навчання, сприяння формуванню білінгвізму у слухачів тощо. У статті також наводяться приклади використання інших мов-посередників, здебільшого європейських.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Ch’en, Hsiachin. (2013). Ch’ient’an ling ch’itian tuiwai hanyüchiaohsüehchung meichiehyüte shihyung [On the Use of Medium of instruction in the Teaching of Chinese as a Foreign Language in the Beginning]. Hsientai yüwen. Hsüehshutsungho pan [Modern Language. Academic Comprehensive Edition], 03, pp. 84–85 [in Chinese].

Krashen, S.D. (1982). Principles and practice in second language learning and acquisition. Oxford: Pergamon, p. 21 [in English].

Lü, Shuhsiang. (1992). T’ungkuo tuipi yenchiu yüfa [Through comparative study of grammar]. Yüyen chiaohsüeh yü yenchiu [Language Teaching and Research], 02, p. 4 [in Chinese].

Wang, Hanwei. (2007). Tuiwai hanyüchiaots’ai chung te meichiehyü went’i shihshuo [The problem of medium of instruction in Chinese textbooks for foreigners is appropriate]. Shihchiehhanyüchiaohsüeh [World Chinese Teaching], 02, pp. 111–117 [in Chinese].

Chang, Wanchüan. (2016). Tuiwai hanyü k’ot’ang chiaohsüehchung meichiehyü shihyung ch’ingk’uang tiaoch’a yenchfiu – iLanchoulikung tahsüeh tuiwai hanyük’ot’ang chiaohsüeh weili [Study on the Use of Medium of Instruction in the Teaching of Chinese as a Foreign Language – Taking Lanzhou University of Technology as an Example of Teaching Chinese as a Foreign Language]. Lanzhou University, p. 3 [in Chinese].

Опубліковано
2019-05-30
Як цитувати
Chenyang, X. (2019). Використання мови викладання на початковому етапі навчання китайської мови: тематичне дослідження Інституту Конфуція у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (34), 195-204. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-14