Особливості впливу соціокультурних факторів на розвиток транснаціональних компаній як сучасноїформи міжнародного бізнесу

Ключові слова: соціокультурні фактори, форми міжнародного бізнесу, транснаціональні корпорації,

Анотація

В роботі розглянуті питання впливу соціокультурних факторів на формування стратегії управління людськими ресурсами в транснаціональних корпораціях. Зазначені конкурентні переваги міжнародного бізнесу та досліджено його форми, відзначено, що найбільш ефективною формою є транснаціональні компанії.

На матеріалах вітчизняних та закордонних досліджень доведено, що транснаціональні компанії стикаються з низкою проблем, пов’язаних з впливом соціокультурних факторів, які проявляються в особистісній та внутрішньогруповій взаємодії персоналу. Зазначається, що існують деякі розбіжності щодо ціннісних орієнтацій між середньостатистичними європейськими показниками та середньостатистичними українськими.

Автором доведено, що для формування оптимальної стратегії управління персоналом у філіях ТНК можна використовувати парадигму ціннісних орієнтацій трудової діяльності на основі шістьох параметрів вимірювання національних культур вченого Герда Хофстеде та стратегію дивергенції щодо управління людськими ресурсами.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Білорус О. Г. Глобальна корпоративна система : монографія / О. Г. Білорус, О. В. Зернецька, В. А. Вергун, О. В. Гаврилюк, Ю. М. Мацейко; ред.: О. Г. Білорус; Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана, НАН України, Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин, Міжнар. ін-т глобалістики. – К., 2011. – 408 c.

Вергун В. А. Міжнародний бізнес : підручник / В. А. Вергун, А. І. Кредісов, С. М. Березовенко, І. Є. Голубій, В. П. Мазуренко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. – К., 2007. – 500 c.

Довгаль О. А. Протекціонізм і лібералізм у процесі глобалізації світової економіки (питання теорії і методології) : монографія / О. А. Довгаль; Нар. укр. акад. – Х. : Вид-во НУА, 2004. – 320 с.

Кукурудза І. Міжнародна економіка : матеріали до лекцій та семінарів / І. І. Кукурудза – Черкаси: Ред.-вид. відділ Черкаського державного університету, 2000. – 184 с.

Магун В. Жизненные ценности населения : сравнениеУкраины с другими европейскими странами / В. Магун, М. Руднев: под. ред. В. Головахи, М. Макеева. // Украинское общество в европейском пространстве – К. : Суспільство, 2007. – 246 с.

Приятельчук А. О. Структура філософії економіки / А. О. Приятельчук // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2012. – Вип. 48. – С. 70-78. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2012_48_9.

Сидоров В. И. Единство традиций и инноваций в системе трудовой мотивации трансформационной экономики / В. И. Сидоров, Т. В. Тарасенко, Т. Е. Шедякова. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2009. – 336 с.

Соколова М. И. Управление человеческими ресурсами /М. И. Соколова, А. Г. Дементьєва – М : Проспект, 2005. – 385 с.

Тромпенаарс Ф. Национально-культурные различия в контексте глобального бизнеса / Ф. Тромпенаарс, Ч. Хемпден-Тернер : пер. сангл. Е.П. Самсонова – Мн. : ООО «Попурри», 2004. – 528с.

Hofstede G. Culture’s Consequences, International Differencesin Work-Related Values.BeverlyHill :Sage, 2001.– 459 p.

Morrison A. M. Leadership Divercity as Strategy. San Francisco :Jossey-Bass, 1992 – 318 p.
Цитовано
Як цитувати
Pankova, I. (1). Особливості впливу соціокультурних факторів на розвиток транснаціональних компаній як сучасноїформи міжнародного бізнесу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (5), 100-103. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/6624