Міжнародний досвід та сучасні тенденції розвитку ринку гастрономічного туризму Європейського регіону в умовах COVID-19
Анотація
Сфера туристичного бізнесу виступає одним з найбільш потужних та перспективних галузей розвитку національної економіки держав світу. Так, на сьогоднішній день все більшу популярність отримує сучасний альтернативний напрямок відпочинку – гастрономічний туризм, який виступає спеціалізованим видом туризму та включає в себе ознайомлення з національними кулінарними традиціями країн світу, а також дегустацію страв і напоїв, що є синтезом екології, культури і виробництва. Предметом дослідження в науковій статті є сучасні міжнародні тенденції poзвитку ринку гастрономічного туризму Європейського регіону. Метою статті є оцінка міжнародних тенденцій розвитку ринку гастрономічного туризму та визначення ключових трендів для удосконалення ринку гастрономічного туризму в поточних умовах COVID-19. У даній науковій poбoтi застосовано наступнi метoди дoслiдження: oписoвий, iстopикo-геoгpафiчний, пopiвняльний, статистичний, систематизація та узагальнення, термінологічний аналіз, аналітичний, каpтoгpафiчний. Отримано наступні результати: визначенно сучасні міжнародні тенденції розвитку гастрономічного туризму Європейського регіону, проаналізовано міжнародний досвід формування ринку гастрономічного туризму в провідних країнах Європи, визначено особливості привабливості ринку гастрономічного туризму в європейських країнах-лідерах з гастротуризму, досліджено чинники впливу на розвиток міжнародного ринку гастрономічного туризму. Результати досліджень даної теми можуть бути застосовані в сфері ресторанно-готельного бізнесу та туризму як ідеї для розвитку та нарощування конкурентних переваг у бізнесі, а також представлені для обговорення на семінарах та конференціях з даної сфери діяльності. Висновки: визначено ключові напрямки та основні тренди щодо функціонування, удосконалення та подальшого просування галузі гастротуризму як альтернативного напрямку туризму в поточних умовах COVID-19.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Вишневська Г.Г. Потенціал кулінарних турів у контексті спеціалізованого туризму. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. К., Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2013. Вип. 31. С. 112–118.
Воробьева Э. В. Мировые фестивали. Туризм и отдых. 2007. № 37. С.3.
Гребенюк Г. М., Марценюк Л. В., Задоя В. О., Пікуліна О. В. Трансформація та розвиток підприємств ресторанного бізнесу України в умовах пандемії. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 7. С. 14–19.
Долгієр А.І., Редько В.Є. Сучасні маркетингові канали з просування туристичного продукту. Глобальні тенденції в економіці, фінансах та управлінні: зб. наук. праць Міжнар. наук.-практ. конф. (Одеса, 2 жовт. 2020 р.), Одеса: Східноєвпропейський центр наук. досліджень, 2020. с. 121-123.
Комарніцький І.О. Кулінарний туризм в Україні: стан і перспективи регіонального розвитку в контексті підготовки до ЄВРО 2012. Географія та туризм: наук. зб. ред. кол. Я.Б.Олійник, 2011. Вип. 14. С.101–106.
Корнілова В. В., Корнілова Н. В. Сучасні тенденції розвиту гастрономічного туризму. Ефективна економіка. 2018. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6112 (дата звернення: 25.11.2021).
Кукліна Т. С. Гастрономічний туризм на туристичному ринку України: веб-сайт. URL: http://surl.li/bacwc (дата звернення: 14.11.2021).
Мироненко-Шульган О. М. Малий бізнес в умовах пандемії COVID-19: правове регулювання фінансової підтримки державою. Національна асоціація адвокатів України: веб-сайт. URL: http://surl.li/atyte (дата звернення: 14.11.2021).
Самілик.М., Кубрак.О. Особливості розвитку гастрономічного туризму України в умовах пандемії COVID-19. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. 2021. Серія: Туризм, 4 (1), c. 99–107.
Сливенко В. А., Долгієр А. І., Хрулькова К. А. Шляхи активізації вітчизняного гастротуризму на міжнародному туристичному ринку. Ефективна економіка. 2019. № 5. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7054 (дата звернення: 15.11.2021).
Табенська О. І. Особливості діяльності сфери гостинності в умовах пандемії. Науковий погляд: економіка та управління. 2021. №1 (71). С. 40–45.
Карантин. Як світ рятує туристичну галузь. Укрінформ: веб-сайт. URL: http://surl.li/skbd (дата звернення: 14.11.2021).
Global Report on State of the Industry Food & Beverage Tourism. WFTA: web-site URL: http://surl.li/skbf (дата звернення: 14.11.2021).
The Top 5 Trends Shaping the European Food Industry. Official site of «Plug and play»: web-site URL: http://surl.li/apycv (дата звернення: 08.11.2021).
The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. Official site of «UNWTO»: web-site URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_TTCR_2019.pdf (дата звернення: 05.11.2021).
Travel Trends in 2021: What to Expect from the Future of Travel After COVID-19. Official site of «Smart travel»: web-site URL: http://surl.li/arlpi (дата звернення: 15.11.2021).
The World Food Travel Association: web-site. URL: https://worldfoodtravel.org/what-is-food-tourism/. (дата звернення: 09.11.2021).
World tourism Barameter. Official site of «UNWTO»: web-site URL: http://surl.li/vino (дата звернення: 08.11.2021).
Vishnevskaya, G.G. (2013). Potentsial kulinarnykh turiv u konteksti spetsializovanoho turyzmu. [Potential of culinary tours in the context of specialized tourism]. Actual problems of history, theory and practice of art culture, vol. 31, pp. 112-118.
Vorobyeva, E. V. (2007). Myrovye festyvaly. [World Festivals]. Tourism and rest, vol. 31, pp. 3–4.
Hrebeniuk.H., Martseniuk.L., Zadoya.V. and Pikulina.O. (2021). Transformatsiia ta rozvytok pidpryiemstv restorannoho biznesu Ukrainy v umovakh pandemii. [Transformation and development of restaurant business enterprises of Ukraine during the pandemic]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 7, pp. 14–19.
Dolhiier A.I., Redko V.Ye. (2020). Suchasni marketynhovi kanaly z prosuvannia turystychnoho produktu. [Modern marketing channels for the promotion of tourist products]. Global trends in economics, finance and management: vol. 6, pp. 121-123.
Komarinitsky, I.O. (2011. Kulinarnyi turyzm v Ukraini: stan i perspektyvy rehionalnoho rozvytku v konteksti pidhotovky do YeVRO 2012. [Culinary tourism in Ukraine: the state and prospects of regional development in the context of preparation for EURO 2012], Geography and tourism, vol. 14, pp. 101-106.
Kornilova, V. V. and Kornilova, N. V. (2018). Suchasni tendentsii rozvytu hastronomichnoho turyzmu. [The modern trends of gastronomic tourism development]. Effective economy, vol. 2, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6112 (Accessed 25 Nov 2021).
Kuklina, T. S. (2013). Hastronomichnyi turyzm na turystychnomu rynku Ukrainy. [Gastronomic tourism in the tourist market of Ukraine], Modern directions of theoretical and applied researches, available at: http://www.sworld.com.ua/konfer30/682.pdf. (Accessed 13 March 2013).
Myronenko-Shulhan O. M. (2021). Malyi biznes v umovakh pandemii COVID-19: pravove rehuliuvannia finansovoi pidtrymky derzhavoiu. [Small business in the context of the COVID-19 pandemic: legal regulation of financial support by the state]. Available at: http://surl.li/atyte (Accessed 14 November 2021).
С Samilyk.M., Kubrak.O. (2021). Osoblyvosti rozvytku hastronomichnoho turyzmu Ukrainy v umovakh pandemii COVID-19. [Features of development of gastronomic tourism of Ukraine in the conditions of pandemic COVID-19]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. vol. Tourism, 4 , no. 1, pp. 99–107.
Slivenko, V. A., A. I. Dolghier and Khrulkova, K. A. (2019). Shliakhy aktyvizatsii vitchyznianoho hastroturyzmu na mizhnarodnomu turystychnomu rynku. [Ways of activation of domestic gastroturizm on the international tourist market]. Effective economy, vol. 5, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7054 (Accessed 15 Nov 2021).
Tabenska O. I. (2021). Osoblyvosti diialnosti sfery hostynnosti v umovakh pandemii. [Features of the hospitality industry in a pandemic]. Scientific view: economics and management. vol. 71, no. 1, pp. 40–45.
Karantyn. Yak svit riatuie turystychnu haluz. [Quarantine. How the world saves the tourism industry] Available at: http://surl.li/skbd (Accessed 14 November 2021). [in Ukrainian]
Global Report on State of the Industry Food & Beverage Tourism. WFTA: web-site URL: http://surl.li/skbf (Accessed 14 November 2021).
The Top 5 Trends Shaping the European Food Industry. Official site of «Plug and play»: web-site URL: http://surl.li/apycv (Accessed 8 November 2021).
The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019. Official site of «UNWTO»: web-site URL: https://www3.weforum.org/docs/WEF_TTCR_2019.pdf (Accessed 5 November 2021).
Travel Trends in 2021: What to Expect from the Future of Travel After COVID-19. Official site of «Smart travel»: web-site URL: http://surl.li/arlpi (Accessed 15 November 2021).
The World Food Travel Association: web-site. URL: https://worldfoodtravel.org/what-is-food-tourism/. (дата звернення: 09.11.2021).
World tourism Barameter. Official site of «UNWTO»: web-site URL: http://surl.li/vino (Accessed 8 November 2021).
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).