Дослідження впливу дисперсного складу дизельних твердих частинок на ефективність їх нормування та нейтралізації сажовими фільтрами

  • А. П. Полив'янчук Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
Ключові слова: дизельний двигун, гальмівний стенд, вихлопні гази, тверді частинки, концентрація, масовий викид, сажовий фільтр, ефективність

Анотація

Мета. Підвищення ефективності контролю дизельних твердих частинок при дослідженні роботи сажових фільтрів за рахунок врахування їх дисперсного складу. Методи. Аналіз і синтез інформації, математичне моделювання, статистична обробка даних, розрахунковий експеримент. Результати. Проаналізовано: структуру, дисперсний склад і кількісні характеристики твердих частинок. Розроблено методику комплексної оцінки ефективності роботи сажового фільтру за показниками лічильної, поверхневої та масової концентрації частинок. Проведено комплексний аналіз ефективності роботи сажового фільтру вантажного автомобіля. Висновки. Обґрунтовано необхідність врахування дисперсного складу дизельних твердих частинок при аналізі їх властивостей, нормуванні та оцінюванні ефективності нейтралізації сажовими фільтрами. Встановлено, що при високій ефективності зниження сумарної маси твердих частинок в сажовому фільтрі кількість, площа поверхні і маса дрібнодисперсних частинок з розмірами 20 ... 40 нм суттєво зростають.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

А. П. Полив'янчук, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

Doctor of Technical Sciences, Prof.

Посилання

. Поливянчук А., Щепак Е., Титова Е. Исследование степени токсичности вредных веществ, выбросы которых нормируются европейскими экологическими стандартами. Вестник Национального технического университета „ХПИ”. 2007. №2. С. 112-115.

Mayer A. Curtailing emissions of diesel engines in tunnel sites . MTZ: Motortech. 2014. №2. 13p.

Burtscher H. Literature Study on Tailpipe Particulate Emission Measurement for Diesel Engines . GRPE . Fachhochschule Aargau, University of Applied Science. 2001. 45 р.

Dvulit Z., Bojko O. Towards sustainable transport in Ukraine: main obstacles and directions of development. ECONTECHMOD. 2014. Vol. 3, №2. Р. 7-14.

Batluk V., Romantsov E., Klymets V. The problem of highly effective cleaning of air from dust. ECONTECHMOD. 2013. Vol. 2, №2. Р. 17-25.

Звонов В., Корнилов Г., Козлов А., Симонова Е. Оценка и контроль выбросов дисперсных частиц с отработавшими газами дизелей. М.: Издательство Прима-Пресс. 2005. 312 с.

Polivyanchuk A., Parsadanov I., Holkina E. Creation and experimental studies of the dynamic measuring concentrations of particulates in the exhaust gases of diesel engines . TEKA. Commission of motorization and energetics in agriculture. 2015. Vol. 15, №2. P. 15–24.

Kittelson D., Megan A., Watts W. Review of diesel particulate matter sampling methods: Final Report. University of Minnesota, Minneapolis, MN. 1999. 63р.

Mundt D.J., Nauss K.H., Gohen A.J., Greenbaum D.S. Diesel emission and lung cancer: epidemiology and quantitative risk assessment: A special report of the Institute Diesel Epidemiology Expert Panel . Health Effect Institute. 2013. 74р.

Dawson D.S., Alexeeff G.V., Budroe J.D., Campelman S.V. For the proposed identification of diesel exhaust as toxic air contaminant. Part B: Health risk assessment for diesel exhaust. Office of Environmental Health Hazard Assessment, Air Toxicology and Epidemiology Section. 1998. 442р.

Draper W.M., Phillips J.А., Zeller H.W. Impact of barium fuel additive on the mutagenicity and polycyclic aromatic hydrocarbon content of diesel exhaust particulate emissions. SAE Technical Papers. 1988. №881651, 19р.

Shore P.R., Tesh J.M., Bootman J.С. Application of short-term bioassays to the assessment of engine exhaust emissions. SAE Technical Papers. 1987. №870627. 16р.

Nauss, K. Diesel exhaust: a critical analysis of emission exposure and health effects .Summary of HEI special report. 1997. 6р.

Поливянчук А.П., Львов С.А. Определение регрессионных зависимостей для оценки содержания твер-дых частиц в отработавших газах дизеля. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. Даля. 2013. № 17 (206). С. 99-104.

Bahadur R. Impact of California’s air pollution laws on black carbon and their implications for direct radiative forcing. Atmospheric Environment. 2011. №45. Р. 1162-1167.

Scoltock J. Diesel Particulate Filter: PSA Peugeot Citroën was the first to bring in particulate filters to help make diesels cleaner. Automotive Engineer. 2014. Vol. 1, №4. Р. 4-7.

Поливянчук А.П., Парсаданов И.В., Рыкова И.В. Определение и анализ уровней выбросов твердых частиц с отработавшими газами автомобильного дизеля на установившихся режимах работы. Двигатели внутреннего сгорания. 2009. №1. С. 92-96.

Поливянчук А.П. Повышение точности гравиметрического метода измерений удельного выброса твердых частиц с отработавшими газами дизеля. Двигатели внутреннего сгорания. 2010. №2. С. 110-113.

Поливянчук А.П. Оценка неопределенности результатов измерений выбросов твердых частиц в ходе экологических испытаний дизелей. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. 2012. №5 (176). С. 121-128.

. Стенцель Й. Метрологія та технологічні вимірювання в хімічній промисловості, аналітичні прилади та методи контролю. Луганськ: Видавництво СНУ ім. В. Даля. 2001. 269 с.

Опубліковано
2017-12-28
Як цитувати
Полив’янчук, А. П. (2017). Дослідження впливу дисперсного складу дизельних твердих частинок на ефективність їх нормування та нейтралізації сажовими фільтрами. Людина та довкілля. Проблеми неоекології, (3-4(28), 152-160. https://doi.org/10.26565/1992-4224-2017-28-16
Розділ
Антропогенний вплив на природне середовище

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)