Мультимодальне порівняння в інтернет-мемах на платформі X у контексті президентських виборів у США 2024 року
Анотація
У статті досліджується те, як конструюються мультимодальні порівняння в інтернет-мемах на платформі X, які присвячені виборам президента США 2024 року. Спираючись на здобутки когнітивної лінгвістики, мультимодальне порівняння визначається як порівняння, в якому джерельний і цільовий домени подаються в різних модусах. Проаналізовано чотири репрезентативні меми, які породжують порівняння, що спонукають зіставляти джерельний та цільовий домени, втілені вербальним та візуальним модусами. Мультимодальні порівняння мають формат X є як Y та поділяються на порівняння вузького та широкого діапазону. Приклади порівнянь вузького діапазону зазвичай поєднують емоційно насичені зображення з підрядними часу та умови, спонукаючи глядачів проектувати конкретні емоційні або фізичні стани на абстрактний досвід. Ґрунтуючись на метонімії НАСЛІДОК ЗАМІСТЬ ПРИЧИНИ, ці порівняння проєктують яскраві, чітко окреслені атрибути на цільовий домен. Натомість порівняння широкого діапазону зазвичай використовують конструкції з be like, залучаючи складніші та динамічніші мапування. Наприклад, один із мемів висміює поразку Камали Гарріс на виборах, порівнюючи траєкторію її кампанії з хаотичним рухом несправного візка для покупок. Інший критикує пріоритети демократів через порівняння їх із самотньою особою, що святкує прийняття незначного закону на тлі зруйнованого міста. Такі приклади спираються на фреймову метонімію й метафору для створення сатиричної політичної критики. У всіх випадках гумор виникає з інконгруентності між несумісними концептуальними структурами, тоді як порівняння функціонує і як когнітивний механізм, і як комунікаційна стратегія. Отримані результати свідчать, що, попри те що порівняння часто залишається в тіні метафори у когнітивно-лінгвістичних студіях, мультимодальне порівняння має значний риторичний потенціал завдяки творчому використанню семіотичних можливостей вербального та візуального модусів з метою створення образних зв’язків між різними концептуальними доменами.
Завантаження
Посилання
Benammar, S. (2024). The pragmatic effects of figurative language in social media (Doctoral dissertation, Université de Haute Alsace-Mulhouse). Retrieved from: https://theses.hal.science/tel-04829829v1
Bondarenko, I. (2024). The Stories-We-Survive-By: A cognitive case study of Ukrainian war memes. ILCEA, (53). https://doi.org/10.4000/ilcea.19721 (in Ukrainian)
Cukor-Avila, P. (2002). She Say, She Go, She Be Like: Verbs of quotation over time in African American vernacular English. American Speech, 77(1), 3–31. https://doi.org/10.1215/00031283-77-1-3
Dancygier, B., & Sweetser, E. (2014). Figurative language. England, Cambridge: Cambridge University Press.
Dancygier, B., & Vandelanotte, L. (2017). Internet memes as multimodal constructions. Cognitive Linguistics, (28), 565–598. https://doi.org/10.1515/cog-2017-0074
Dancygier, B., & Vandelanotte, L. (2025). Embodiment and simulated interaction in online stance expression. Frontiers in Psychology, 15, 1479825. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1479825
Derœux, I., & Romain, M. (2024, November 7). 2024 US elections: Abortion rights guaranteed in 7 of the 10 states that held referendums. Le Monde. Retrieved from https://www.lemonde.fr/en/les-decodeurs/article/2024/11/07/2024-us-elections-abortion-rights-guaranteed-in-7-of-the-10-states-that-held-referendums_6731959_8.html
Dawkins, R. (1976). The selfish gene. England, Oxford: Oxford University Press.
ElShami, T. H. S., Shuaibi, J. A., & Zibin, A. (2023). The function of metaphor modality in memes on Jordanian Facebook pages. Sage Open, 13(1). https://doi.org/10.1177/21582440231154848
Huntington, H. E. (2016). Pepper spray cop and the American dream: Using synecdoche and metaphor to unlock internet memes’ visual political rhetoric. Communication Studies, 67(1), 77–93.
Israel, M., Harding J. R., & Tobin V. (2004). On simile. In M. Achard & S. Kemmer (Eds.), Language, culture and mind (pp. 123–135). Stanford, CA: CSLI Publications.
Kamisar, B. (2022, September 9). VP Harris attacks 'activist court,' says the loss of rights post-Roe has led to ‘suffering’. NBC news. Retrieved from https://www.nbcnews.com/meet-the-press/meetthepressblog/vp-harris-attacks-activist-court-says-loss-rights-post-roe-led-sufferi-rcna47072
Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A practical introduction. Oxford: Oxford University Press.
Kövecses, Z., & Radden, G. (1998). Metonymy: Developing a cognitive linguistic view. Cognitive Linguistics, 9(1), 37–77.
Krysanova, T. (2024). Meaning-making in Trump’s anti-Biden political campaign commercials: Multimodal perspective. In R. Butler (Ed.), Political discourse analysis: Legitimisation strategies in crisis and conflict (pp. 123–144). Edinburgh: Edinburgh University Press. https://doi.org/10.1515/9781399523202-011
Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago & London: The University of Chicago Press.
Leech, G. N. (1969). A linguistic guide to English poetry. London & New York: Longman.
Lou, A. (2017). Multimodal simile: The “When” meme in social media discourse. English Text Construction, 10(1), 106–131. https://doi.org/10.1075/etc.10.1.06lou
Lou, A. (2021). Multimodal similes: Toward a cognitive understanding of similative meaning. (Dissertation, the University of British Columbia, Vancouver, Canada). Retrieved from https://open.library.ubc.ca/collections/ubctheses/24/items/1.0401789
Mahasneh, A. A., & Bashayreh, H. (2021). A semiotic translation of memes: Trump’s visit to Saudi Arabia as a case study. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10(4), 32–42. https://doi.org/10.36941/ajis-2021-0096
Martynyuk, A., & Meleshchenko, O. (2022). Socio-pragmatic potential of (verbo)-visual metaphtonymy in internet memes featuring Donald Trump. Metaphor and the Social World, 12(1), 69–91. https://doi.org/10.1075/msw.20010.mar
Meleshchenko, O. (2024) Multimodal metaphtonymy in internet memes: A response to Donald Trump’s mug shot on X (formerly Twitter) as a case study. Cognition. Communication. Discourse, (28), 78–90. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2024-28-05
Merriam-Webster Dictionary. (n.d.). Retrieved from https://www.merriam-webster.com/
Moder, C. (2008). It’s like making a soup: Metaphors and similes in spoken news discourse. In A. Tyler, Y. Kim, & M. Takada (Eds.), Language in the context of use: Discourse and cognitive approaches to language (pp. 301–320). Berlin: Mouton de Gruyter.
Ngan, N. P., & Dung, D. T. X. (2025). Decoding the multimodal metaphors of Internet memes: A case study of the 2024 ASEAN Cup Final. Forum for Linguistic Studies, 7(5), 514–523. https://doi.org/10.30564/fls.v7i5.9208
Piata, A. (2016). When metaphor becomes a joke: Metaphor journeys from political ads to internet memes. Journal of Pragmatics, 106, 39–56. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2016.10.003
Ross, A. S., & Rivers, D. J. (2018). Internet memes as polyvocal political participation. In D. Schill & J. A. Hendricks (Eds.), The presidency and the social media: Discourse, disruption, and digital democracy in the 2016 presidential election (pp. 285–308). New York & London: Routledge.
Ruiz de Mendoza Ibanez, F. J. (2023). How like-simile relates to metaphor: An exploration of analytical parameters. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. The journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava, 8(1), 110–128. https://doi.org/10.34135/lartis.23.8.1.08
Scott, K. (2021). Memes as multimodal metaphors: a relevance theory analysis. Pragmatics and Cognition, 28(2), 277–298. https://doi.org/10.1075/pc.21010.sco
Shevchenko, I. (2022). American social media on the Russia-Ukraine war: A multimodal analysis. Cognition, communication, discourse, 25, 65–79. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2022-25-05
Shifman, L. (2014). Memes in digital culture. Cambridge, MA: The MIT Press.
Younes, A. S., & Altakhaineh, A. R. M. (2022). Metaphors and metonymies used in memes to depict COVID-19 in Jordanian social media websites. Ampersand (Oxford), 9(100087). https://doi.org/10.1016/j.amper.2022.100087
Sources for illustrations
Figure 1. Coach Cam [@coachcamx]. (2024, November 22). When you tried to be unburdened by what has been … Only to realize you were the burden all along [X post]. X. Retrieved from https://x.com/coachcamx/status/1860031233453097073
Figure 2. Gunther Eagleman [@GuntherEagleman]. (2024, December 6). If the last four years was a picture [X post]. X. Retrieved from https://x.com/GuntherEagleman/status/1865053963592307141
Figure 3. Planet Of Memes [@PlanetOfMemes]. (2024, December 8). Wheels on a shopping cart be like [X post]. X. Retrieved from https://x.com/PlanetOfMemes/status/1865567400386507218
Figure 4. Declaration of Memes [@Liberty Cappy]. (2024, November 25). Democrats be like ‘at least we have abortion’ [X post]. X. Retrieved from https://x.com/LibertyCappy/status/1861148710727479757
Авторське право (c) 2025 Ольга Мелещенко, Олена Радченко

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).