Анімалістичні мотиви у моді крізь призму англійської мови

  • Алла Бєлова Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3014-326X
Ключові слова: реклама, анімалістичний, категоризація, еволюція систем номінації, дискурс моди, конвенційна номінація, мовний опис, маркетингова стратегія

Анотація

Лексичні одиниці, які фіксують у дискурсі моди анімалістичні мотиви, їхня дистрибуція, контекст, вживання у дискурсі моди становлять інтерес для лінгвістики в аспекті еволюції систем номінації, категоризації, використання англійської як міжнародної мови в індустрії моди, а також в аспекті рекламних та маркетингових стратегій, що є ефективними в онлайн комерції. У сучасному світі мода створює важливу сферу комунікації, породжує мультимодальний дискурс, вишуканий наратив, безмежну кількість статей у періодичних виданнях, постів в соціальних медіа, луків селебритіз та інфлуенсерів, які копіюють з Instagram тисячі фанатів моди. Гламурні модні покази, тижні моди є вишуканими подіями, які широко висвітлюються ЗМІ і створюють помітний фрагмент онлайн ландшафта. Кардинальні зміни у світі моди у 21ому столітті, а саме зсув у бік вигин моди, були викликані екологічними ініціативами та зоозахисним рухом. Хутро та шкіру тварин використовували для виготовлення одягу та взуття століттями у багатьох регіонах світу, але зростання ролі екологічної моди, уявлення про тварин як особистостей спричинили зміни у світогляді людства, внаслідок чого представники фауни перетворюються лише на джерело натхнення для дизайнерів, які імітують забарвлення, силуети тварин у різноманітних колекціях. Онлайн бізнес вимагає не лише візуалізації нових надходжень на вебсайтах модних брендів та магазинів, а й реклами, слоганів, детального мовного опису, в тому числі, яскравих номінацій. Номінації для новотворів дизайнерів є ергонімами, мають індексальні іменники у своєму складі і можуть отримувати асоціативні та емоційні значення, оскільки асоціюються з модельєрами, першими власниками, відомими особистостями, мають власну історію. Список лексем, що пов’язані з анімалістичними мотивами у моді, збільшується останнім часом, оскільки дизайнери пропонують нові патерни для текстилю і нові форми для аксесуарів. Зооморфні аксесуари створюють ефект персоніфікації і призводять до появи нових лексичних одиниць в англійській мові. Характер номінації новинок моди змінюється, оскільки анімалістичні елементи у моді набувають певних асоціацій у дискурсі, отримують інтенсифікатори, детермінанти. Деякі компоненти номінацій вживаються з метою створення гумористичного ефекту. Сучасний дискурс моди дозволяє стверджувати, що номінації для модних колекцій з анімалістичними мотивами виявляють тенденцію до багатокомпонентних, стилістично вишуканих назв, з оказіональними елементами.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Adams, D. (n.d.). Reeeallly?... The Louis Vuitton inspired doggie bag. Bit Rebels. Retrieved 2023, February 19, from https://bitrebels.com/design/doggie-bags/
Ainiala, T. (2016). Names in Society. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 371-381). Oxford: Oxford University Press.
Albright, M. (2009). Read my pins: Stories from a diplomat’s jewel box. Harper Collins e-book.
Aldrin, E. (2016). Names and identity. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 382-394). Oxford: Oxford University Press.
Bergson, H. (2007). L’Évolution créatrice. Paris: PUF collection Quadrige.
A Lasting Reign — Marie Antoinette’s influences on 21st century style (2015, April 30). Retrieved from http://monarchyofstyle.blogspot.com/2015/04/marie-antoinette-today.html
Bochkarev, A. Е. (2011). Epistemological bases of categorization. Cognition, communication, discourse, 3, 6-15. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2011-03-01
Borelli-Persson, L. (2022, February 1). How the tiger – and its stripes – inspired fashion designers. Vogue. Retrieved from https://www.vogue.com/article/how-the-tiger-and-its-stripes-has-inspired-designers
Bossy, A. (2023, January 24). Animals are trending on the spring 2023 haute couture runways. Fashionista. Retrieved from https://fashionista.com/2023/01/animals-trend-spring-2023-haute-couture
Buttolph, A. (2001). The fashion book. London, New York: Phaidon Press.
Croft, W.A., & Cruse, D.A. (2004). Cognitive linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Dali Universe. (2018, September 25). Dalí’s fascination with the rhinoceros. Retrieved from https://www.thedaliuniverse.com/en/news-dalis-fascination-the-rhinoceros
Espada, M. (2023). Why cats dominated the 2023 Met Gala Red Carpet. Time. Retrieved from https://time.com/6276254/met-gala-2023-cats/
Farameh, P. (2008). Luxury for cats. New York: teNeues.
Fasel, M. (2019, n.d.). Monica Bellucci revived an iconic jewelry look. The Adventurine. Retrieved March 1, 2023, from from https://theadventurine.com/culture/celebrity/monica-bellucci-revived-an-iconic-jewelry-look/
Faverie. (2022, July 28). Animal print: Types, patterns, tips and outfit ideas. Retrieved from https://www.faverie.com/magazine/animal-print/
Friedman, V. (2023, January 25). Controversy in the Wild Kingdom of Couture. Fake fur at Schiaparelli, a menagerie at Chanel and an ode to Josephine Baker at Dior. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2023/01/25/style/paris-haute-couture-fashion-week-lion-dress.html
Gonzalez, T. (2023, March 1). I exclusively wore animal-shaped bags to fashion week. I’ve never been so popular. Harpers Bazaar. Retrieved from https://www.harpersbazaar.com/fashion/street-style/a43008927/new-york-fashion-week-2023-editor-experience-animal-bags/
Hines, S. (2022, August 2). Animal print is back! Here are our top picks from the high street. YOU magazine. Retrieved from https://www.you.co.uk/animal-print-fashion-trend/
Hooykaas, M.J.D., Aalders, A.K., Schilthuizen, M., & Smeets, I. (2022). Animals in fashion: Portrayal of animal biodiversity on children’s clothing. Society and Animals, 1(aop), 1-26. https://doi.org/10.1163/15685306-bja10109
Hoyesarte. (2012, October 3). Jean Paul Gaultier. The path to the stars. Retrieved from https://www.hoyesarte.com/sin-categoria/jean-paul-gaultier-en-la-fundacion-mapfre_101673/
James, D. (2023, February 18). How Isamaya Ffrench turned Dion Lee’s FW 2023 snake skin pattern into a reptilian third eye. Elle. Retrieved from https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/a42951896/ismayah-french-dion-lee/
Jana, R. (2020, January 22). Jean Paul Gaultier’s most talked about catwalk moments of all time. British Vogue. Retrieved from https://www.vogue.co.uk/fashion/article/jean-paul-gaultier-greatest-catwalk-moments
Kessler, A. (2023). Cats were on the prowl at the met gala. British Vogue. Retrieved from https://www.vogue.co.uk/article/choupette-tributes-met-gala-2023
Kirkpatrick, E. (2016, May 24). 15 Celebrities guilty of using their pets as fashion accessories. People. Retrieved from https://people.com/style/celebrities-using-pets-as-fashion-accessories/
Kratofil, C. (2021, June 30). Luxury fashion brands that are anti-fur. People. Retrieved from https://people.com/style/fur-free-luxury-fashion-brands/
Langendonck, W. van, & Velde, M, van de (2016). Names and grammar. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 17-38). Oxford: Oxford University Press.
Lankarani, N. (2017, December 17). In France, Jean Paul Gaultier styles the euro. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2017/12/05/fashion/monnaie-de-paris-jean-paul-gaultier-euro-coins.html
Larouci, S. (2021, January 10). Once there was a tiger. Animals in fashion photography. Vogue Italia. Retrieved from https://www.vogue.it/en/article/tiger-exotic-animals-fashion-photography
Leibring, K. (2016). Animal names. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 615-627). Oxford: Oxford University Press.
Léglise, I., & Migge, B. (2006). Toward a comprehensive description of language varieties: Language-naming practices, ideologies, and linguistic practices. Language in Society, 35(3), 313-339.
MacSweeney, E. (Ed.). (2012). Vogue. The editor’s eye. New York: Abrams
Makmanee, T. (2013, October 16). 100 Examples of animal-inspired footwear. From savage safari sneakers to animal print oxfords. Retrieved from https://www.trendhunter.com/slideshow/animalinspired-footwear
Miller, J. (2016). Jewel. A celebration of earth’s treasures. London: Dorling Kindersley Limited.
Montgomery, J. (2023, February 3). 6 Vogue-approved ways to wear leopard print in 2023. British Vogue. Retrieved from https://www.vogue.co.uk/fashion/article/how-to-wear-leopard-print
NStixx, M. (2023, February 10). Collina Strada’s fw23 beauty took glam on a “zoomorphic” fantasy ride. Retrieved from https://hypebae.com/2023/2/collina-strada-new-york-fashion-week-hair-makeup-isamaya-ffrench
Nyström, S. (2016). Names and meaning. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 39-51). Oxford: Oxford University Press.
Oparina, O. I. (2018). Irony in Ch. Darwin’s works: a complex approach. Cognition, Communication, Discourse, (10), 69-85. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2015-10-05
Pauly, A. (2023). Sans fur and skin, fashion’s animal attraction evolves. Retrieved from https://www.highsnobiety.com/p/animal-fashion-trend-fall-2023/
Radley London. (2023, February 13). Animal prints used in fashion: A guide to different animal prints. Retrieved from https://www.radleylondon.com/radley-stories/style-notes/animal-print-fashion
Seeling, Ch. (1999). Das Jahrhundert der Designer 1900 – 1999. Potsdam: Ullmann Publishing.
Setiawan, B. L. (2011, July 7). Birds! Jean Paul Gaultier Couture: Plume-Filled Show + Menswear. Retrieved from https://www.racked.com/2011/7/7/7758977/birds-jean-paul-gaultier-couture-plumefilled-show-menswear
Shevchenko, I.S. (2017). Evolutional mechanisms of cognitive semantics. Cognition, communication, discourse, 13, 132-141. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/cognitiondiscourse/article/view/8635
Simmonds, B. (2021). Pets AREN’T fashion accessories or toys! Retrieved from https://ecolookbook.com/pets-arent-fashion-accessories-or-toys/
Singapore, E. (2022, September 14). Trending: See-through shapes, androgynous tailoring and animal prints are fall’s best statements. Elle. Retrieved from https://elle.com.sg/2022/09/14/trending-see-through-shapes-androgynous-tailoring-and-animal-prints-are-falls-best-statements/
Siti, F.A. (2022, August 5). Who runs the world? Pets! The finery report. Retrieved from https://tfr.news/articles/2022/8/2/who-runs-the-world-pets
Sjöblom, P. (2016). Commercial Names. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 453-464). Oxford: Oxford University Press.
Smitherman, G. (1991). ‘What is Africa to me?’ Language, ideology, and ‘African American’. American Speech, 66, 115-32.
Stefani, E. de (2016). Names and discourse. In C. Hough (Ed.), The Oxford Handbook of Names and Naming (pp. 52-66). Oxford: Oxford University Press.
Sunio, P. (2022, n.d.). Flora, fauna, and fashion. Elevate everyday looks with fashion accessories inspired by nature, the tropics, and the wild. Retrieved February 20, 2023, from https://fameplus.com/touchpoint/flora-fauna-and-fashion
Ungerer, F., & Schmid H.-J. (1996). An introduction to cognitive linguistics. London: Longman.
Vernose, V. (2020, May 28). How feathers became fashinable. CR Fashion Book. Retrieved from https://crfashionbook.com/fashion-a32629144-feather-trend-fashion-history-carnival/
Volandes, S. (2020). Jewels that made history. 100 Stories, myths, & legends. New York: Rizzoli International Publication.
Weber, C. (2007). Queen of fashion: What Marie Antoinette wore to the revolution. New York: Picador.
Опубліковано
2023-08-31
Як цитувати
Бєлова, А. (2023). Анімалістичні мотиви у моді крізь призму англійської мови. Когніція, комунікація, дискурс, (26), 24-40. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2023-26-02