Google doodles як мультимодальний сторітелінг
Анотація
Стаття присвячена вивченню зростаючої мультимодальності онлайн комунікації на прикладі тематичних малюнків для логотипу Google, відомих як Google Doodle. Google Doodles цікаві з точки зору мультимодальної комунікації, семіотичного ландшафту, кодування та декодування інформації, смислотворення, візуального сторітелінгу та візуальної комунікації в глобалізованому світі, який залишається багатомовним, полікультурним, багаторасовим, поліетнічним і схильним до конфліктів. Незважаючи на проблеми аберантного декодування, описані Умберто Еко, візуальна комунікація виявляється економічним та ефективним засобом інформування глобальної аудиторії. Google Doodles еволюціонували від простих графічних елементів, доданих до словесного логотипу Google, до складних образів з багатошаровим історичним та культурним тлом, анімаційних, інтерактивних, з гіперпосиланнями, зі штучним інтелектом, до відео, пазлів та різноманітних ігор. Doodles удосконалювалися паралельно з технологіями візуального дизайну та цифрової мультимодальності. Корпорація Google повністю використовувала шанс реалізувати та продемонструвати потенціал цифрового дизайну в сучасній комунікації. Інформуючи користувачів про історичні події та відомих особистостей, Google Doodles синтезували яскраві інформаційно-розважальні стратегії навчання, розваги, гейміфікації. Кожен Google Doodle мав інформувати, навчати, дивувати, викликати WOW-ефект, відзначаючи якусь видатну особистість чи подію. Кожен Doodle є результатом ретельного дослідження проблеми, витонченого візуального та цифрового дизайну, неповторної уяви та творчого підходу команди дизайнерів, художників та інженерів, що дає змогу втиснути складну історію у картинку чи коротке відео. У статті зроблено висновок, що сучасні Google Doodles стають унікальними зразками мультимодального сторітелінгу, демонструють тенденцію до мультимодального, семіотичного, когнітивного ускладнення. Вони пропонують величезну розвагу аудиторії, відсилаючи користувачів до подальших пошуків, до пошуку дивовижних історій, до виявлення інтригуючих деталей та розширення горизонтів знань. Підтримуючи змагання серед школярів Doodle 4 Google, корпорація Google стимулює розвиток навичок мультимодальних форм створення та вираження смислів, що є ключовим видом письменності і відкриває нові перспективи для молоді в епоху цифрової культури.
Завантаження
Посилання
Al-Heeti, A. (2020, August 27). Google Doodle celebrates French writer Alexandre Dumas. I. Retrieved from https://www.cnet.com/news/google-doodle-celebrates-french-writer-alexandre-dumas.
Blasch, L. (2021). Indexing authenticity in visual political (social media) communication: a metapragmatics-based analysis of two visual registers of the authentic. Multimodal Communication, 10(1), 37–53. https://doi.org/10.1515/mc-2020-0019
Cohn, N., Taylor, R., & Pederson, K. (2017). A picture is worth more words over time: Multimodality and narrative structure across eight decades of American superhero Comics. Multimodal Communication, 6 (1) 19–37. https://doi.org/10.1515/mc-2017-0003
Diamantopoulou, S., Paschou, S., & Papaioannou, G. (2020, August 17). Experiencing the digital museum at the time of the pandemic: The ethics of multimodal communication with the visitors. PanMeMic. Retrieved from https://panmemic.hypotheses.org/778.
Dictionary by Merriam-Webster: America’s most-trusted online dictionary. (n.d.). Retrieved September 9, 2021, from https://www.merriam-webster.com.
Genosko, G. (n.d.). Communication and cultural studies. Lecture 5. Umberto Eco’s model of communication. Cyber Semiotic Institute. Retrieved September 9, 2021, from http://projects.chass.utoronto.ca/semiotics/cyber/geo5.html.
Google. (n.d.). Doodle for Google. Retrieved September 9, 2021, from https://doodles.google.com/d4g.
Grant, D. (2020, July 31). Pandemic pushes museums deeper into digital age. The Wall Street Journal. Retrieved from https://www.wsj.com/articles/pandemic-pushes-museums-further-into-digital-age-11596196801.
Hultén, B. (2015). Sensory marketing. Theoretical and empirical grounds. Routledge: New York, NY.
Ings, S. (2021, February, 3). How the pandemic is revolutionising art galleries and museums. NewScientist. Retrieved from https://www.newscientist.com/article/mg24933202-100-how-the-pandemic-is-revolutionising-art-galleries-and-museums/.
Interreg Europe. (2020, June 6). Digital technologies and museums: post-pandemic experiences. Retrieved from https://www.interregeurope.eu/policylearning/news/9060/digital-technologies-and-museums-post-pandemic-experiences.
Karataieva, M. V. (2014). Semiotyka virtualnoi komunikatsii [Semiotics of virtual communication]. Unpublished Ph.D. dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
King, E., Smith, P.M., Wilson, P.F., & Williams, M.A. (2021). Digital Responses of UK Museum Exhibitions to the COVID-19 Crisis, March–June 2020. Curator: The Museum Journal, 64(3), 487–504. https://doi.org/10.1111/cura.12413.
Kress, G. (2010). Multimodality: A Social Semiotic Approach to Contemporary Communication. London: Routledge.
Kress, G. & Leeuwen, Th. van. (2001). Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication. Oxford, UK: Oxford University Press.
Kress, G. & Leeuwen, Th. van. (2006). Reading Images. The Grammar of Visual Design. London: Routledge.
Krysanova, T. (2019). Constructing negative emotions in cinematic discourse: a cognitivepragmatic perspective. Cognition, Communication, Discourse, 19, 55–77. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-04
Maagaard, C. (2018). Picturing Scripts: A Combined Narrative, Social Semiotic and Cognitive Approach to Visual Narrativity. Multimodal Communication, 7(2). https://doi.org/10.1515/mc-2017-0019
Matwick, K. Multimodal legitimation strategies on tv cooking shows. Multimodal Communication, 5(2). https://doi.org/10.1515/mc-2016-0020.
Miles, Frank (2018, April 2). Google snubbed Easter with no doodle for 18th year in a row. Fox News. Retrieved from https://www.foxnews.com/tech/google-snubbed-easter-with-no-doodle-for-18th-year-in-a-row-christians-say
Morris, S. (2020, August 28). Was Alexandre Dumas black? Google Doodle celebrates author who was grandson of slave. Newsweek. Retrieved from https://www.newsweek.com/was-alexandre-dumas-black-google-doodle-celebrates-author-grandson-slave-1528243
Moschini, I., & Sindoni, M.G. (Eds.). (2021a). Mediation and multimodal meaning making in digital environments. London: Routledge.
Moschini, I., & Sindoni, M.G. (Eds.). (2021b). Multimodal Literacies Across Digital Learning Contexts. London: Routledge.
Museum of Arts and Design. (2013). The Art of Scent. Retrieved September 9, 2021, from http://madmuseum.org/exhibition/art-scent.
Museum Villa Rot. (2015, May 10). There’s Something in the Air!—Scent is Art. Retrieved from https://www.villa-rot.de/en/archive-tour/scent-in-art-2.
Palmer, A. (2016, February 23). Can Smell be a Work of Art? Smithsonian Magazine. Retrieved from http://www.smithsonianmag.com/smithsonian-institution/can-you-smell-work-art-180958189.
Panetta A. (2021, May 8). A world of art at our fingertips: How COVID-19 accelerated the digitization of culture. CBC News. Retrieved from https://www.cbc.ca/news/entertainment/digitization-culture-pandemic-1.6015861
Popa, E.O. (2016, October 18). We have yet to see the “visual argument”. Multimodal Communication, 5(2). https://doi.org/10.1515/mc-2016-0016
Puzzanghera, J. (2007, October 9). Tweaks send Google critics into orbit. Los Angeles Times. Retrieved from https://www.latimes.com/entertainment/la-fi-google9oct09-story.html
Quenqua, D. (2015, April 7). Art for the Knowing Nose. The New York Times. Retrieved from: https://www.nytimes.com/2015/04/07/science/art-for-the-knowing-nose.html
Shah S. (2021, July 23). Today’s Google doodle is an anime-infused sports game. The biggest interactive doodle ever celebrates the start of the Olympics. Endgadget. Retrieved from https://www.engadget.com/google-doodle-olympics-sports-game-115650463.html
Shevchenko, I. (2019). Enactive meaning-making in the discourse of theatre and film. Cognition, communication, discourse, 19, 15–19. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-01
Shockman, E. (Writer) & Minoff, A. (Producer). (2016, June 26). Here are the people who make Google Doodles. The World. Retrieved from https://theworld.org/stories/2016-06-26/here-are-people-who-make-google-doodles
Sommerville, E. (2020, August 28). Alexandre Dumas: How a Google Doodle is commemorating the Count of Monte Cristo author today. i. Retrieved from
SPARK Movement. (n.d.). Doodle Us! Retrieved September 9, 2021, from http://www.sparkmovement.org/doodleus.
Stöckl, H., Caple, H., & Pflaeging, J. (Eds.). (2020). Shifts towards image-centricity in contemporary multimodal practices. London: Routledge.
The Guardian. (n.d.). Meet the people behind the Google Doodles. Retrieved September 9, 2021, from https://www.theguardian.com/technology/2014/apr/12/meet-people-behind-google-doodles-logo.
The Sun. (2020, August 28). ‘Tongue like a windmill’ Who was Alexandre Dumas? Google Doodle celebrates the French author. Retrieved from https://www.thesun.co.uk/news/12519409/who-alexandre-dumas-google-doodle.
Torop, P. (2019) The textual issues of meaning-making in theatre and film: A semiotic introduction. Cognition, communication, discourse, 19, 20–28. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-02
University College London. (2019). ‘Gestures—in the past, present, and future’: A museum exhibition based on multimodal research. Retrieved September 9, 2021, from https://www.ucl.ac.uk/ioe/events/2019/jun/gestures-past-present-and-future-museum-exhibition-based-multimodal-research.
Verbeek, C. (2021, January 15). What Can The Scents Of The Past Tell Us About Our History? National Public Radio. Retrieved from https://www.npr.org/2021/01/15/956933669/caro-verbeek-what-can-the-scents-of-the-past-tell-us-about-our-history.
Wikipedia. (n.d.). Google Doodle. Retrieved September 9, 2021, from https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Doodle.
Yefimenko, V.A. (2018). Zhanrovi transformatsii ta multymodalnist suchasnykh kazkovykh naratyviv (na materiali anhliiskoi movy [Genre transformations and multimodality of modern fairy tale narratives (on English examples). Unpublished Ph.D. dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Zentz, L. (2016). Koike, D.A. and Blyth, C.S.: Dialogue in multilingual and multimodal communities. Multimodal Communication, 5(1), 75–77. https://doi.org/10.1515/mc-2016-0014
Авторське право (c) 2021 Бєлова Алла Дмитрівна
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial Non-Derivs License (CC BY-NC-ND), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).