Сторітелінг у рекламі та брендінгу
Анотація
Інформаційно-комунікаційні технології суттєво прискорили різноманітні процеси і тренди у сучасному світі, онлайн комунікаіцю і дигіталізацію контенту тощо. Технологічні інновації переломлюються крізь складні соціальні і демографічні тенденції, що впливають на бізнес, крупні міжнародні компанії включно. Стаття фокусується на лінгвістичному аналізі поточних змін у рекламі та брендингу переважно в індустрії моди. Пандемія COVID-19 з онлайн комунікацією та віддаленою роботою посилила подальшу трансформацию преференцій, смаків, одночасно спріяла популярності соцмереж як ресурса пошуку та поширення інформації, середовища для спілкування та обміну думками. В умовах карантинних заходів під час пандемії COVID-19, бізнес, позбавлений прямого контакту з кліентами, посилив комунікаційну складову і пересунув маркетінг у соціальні мережі. У перенасиченому інформацією світі, на тлі різновекторних трансформацій, що охоплюють технологічні, соціальні, демографічні тренди, ефективною маркетинговою стратегію стає сторітелінг, що пройшов еволюцію від усної епічної традиції до цифровых мультимодальних і мультимедійних технологій. Спираючись на теорії мультимодального аналізу дскурсу та наратології, у статті визначено, як сторітелінг реалізує свій персуазивний потенціал, апелюючи до емоцій і формуючи стійкі зв’язки з клієнтами. В межах маркетінгових стратегій, брендинга компанії, що виробляють продукцію класа люкс, стали створювати мультимодальний наратив – колекцію історій про бренд, засновників, технології. Пандемія прискорила створення мультимодальних відео. Для брендів у галузі моди під час пандемії та різноманітних обмежень такі маркетінгові фільми-шедеври стали засобом демонстрації нових колекцій, замінили традиційні покази колекцій, відкрили перспективу онлайнових показів. Фільми-історії стали частинами своєрідного брендового лукбука.
Завантаження
Посилання
Agosto, D. E. (2016). Why storytelling matters: unveiling the literacy benefits of storytelling. Children and Libraries 14 (2), 21-26. Retrieved from
https://journals.ala.org/index.php/cal/article/view/5990/7646
Belova, A. D. (2016). ICT, branding, and advertising in airlines videos. Movni i kontseptualni kartyny svitu, 57, 36-40. Retrieved from
http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/host/viking/db/ftp/univ/mikks/mikks_2017_57.pdf
Brooker, B. (2019). How brands tell stories. Retrieved from
https://www.askattest.com/blog/marketing/12-top-storytelling-marketing-examples
Carter, R. (n.d.) Once upon a time… The rise of storytelling in marketing. Brand Fabrick. Retrieved from https://fabrikbrands.com/the-rise-of-storytelling-in-marketing/
Chief Marketer. (n.d.). Storytelling in marketing: the importance of brand narrative. Retrieved from https://www.chiefmarketer.com/gated/storytelling-in-marketing-the-importance-of-brand-narrative/
Crews, B. (1999). Postmodernist narrative: in search of an alternative. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 12, 19-36. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/16359515.pdf
Gotter, A. (2017) Storytelling: the key to effective advertising. Retrieved from https://www.disruptiveadvertising.com/marketing/storytelling-advertising/
Greco, S., & De Cock, B. (2021). Argumentative misalignments in the controversy surrounding fashion sustainability. Journal of Pragmatics, 174, 55-67.
https://doi.org/10.1016/j.pragma.2020.12.019
Herman, D. (2018). Narratology beyond the human: storytelling and animal life. New York, N.Y.: Oxford University Press.
Hernández-Santaolalla, V., & Barrientos-Bueno, M. (Eds.) (2020). Handbook of research on transmedia storytelling, audience engagement, and business strategies. Hershey, PA: IGI Global. Retrieved from https://www.igi-global.com/book/handbook-research-transmedia-storytelling-audience/240166
Holland, O. (2020). Armani holds Milan Fashion Week show in an empty theater because of coronavirus. Retrieved from https://edition.cnn.com/style/article/armani-fashion-week-coronavirus-trnd/index.html
Jewitt, C. (Ed.) (2009). The Routledge handbook of multimodal analysis. London: Routledge.
Jewitt, C., Bezemer, J., & O’Halloran, K. (2016). Introducing Multimodality. London, New York: Routledge.
Kang, J.-A., Sookyeong, H., & Hubbard, G. T. (2020). The role of storytelling in advertising: consumer emotion, narrative engagement level, and word-of-mouth intention. Journal of Consumer Behaviour, 19(1), 47-56. https://doi.org/10.1002/cb.1793
Karataieva, M. V. (2014). Semiotyka virtualnoi komunikatsii [Semiotics of virtual communication]. Unpublished doctoral dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Kovalenko, O. P. (2018). Lingvopragmatyka i lingvosemiotyka anhliiskoho virtualnoho korporatyvnoho dyskursu [Lingvopragmatics and lingvosemiotics of English virtual business discourse]. Unpublished candidate dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Kress, G. (2010). Multimodality: a social semiotic approach to contemporary communication. London: Routledge.
Kress, G., & Leeuwen, Th. van. (2001). Multimodal discourse: the modes and media of contemporary communication. Oxford: Oxford University Press.
Krysanova, T., & Shevchenko, I. (2021). Conceptual Blending in Multimodal Construction of Negative Emotions in Film. Text-Image-Music: Crossing the Borders. Intermedial Conversations on the Poetics of Verbal, Visual and Musical Texts. In Honour of Prof. Elzbieta Chrzanowska-Kluczewska. Series: Text – Meaning – Context: Cracow Studies in English Language, Literature and Culture. Vol.19 / Andrzej Pawelec, Aeddan Shaw and Grzegorz Szpila (Eds.). Peter Lang, 2021. 357–371. Retrieved from https://www.peterlang.com/search?q1=krysanova%2C+shevchenko&searchBtn=
Ledin, P., & Machin, D. (2020). Replacing actual political activism with ethical shopping: the case of Oatly. Discourse Context Media, 34. https://doi.org/10.1016/j.dcm.2019.100344
Matera, A. (2020). Etro staged a socially distanced fashion show during quarantine. Bustle. Retrieved from https://www.bustle.com/style/etro-fashion-show-coronavirus-social-distancing
McKee, R., & Gerace, T. (2018). Story-driven marketing in the post-advertising world. New York, NY: Twelve.
Shevchenko, I. (2019). Enactive meaning-making in the discourse of theatre and film. Cognition, communication, discourse, 19, 15-19. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-01
Stapleton, K., & Wilson, J. (2017). Telling the story: meaning making in a community narrative. Journnal of Pragmatics, 108, 60-80. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2016.11.003
The Frameworks. (2018). The power of storytelling in marketing and advertising. Retrieved from https://medium.com/@TheFrameworks/the-power-of-storytelling-in-marketing-and-advertising-c93bda62c8e0
Torop, P. (2019). The textual issues of meaning-making in theatre and film: a semiotic introduction. Cognition, communication, discourse, 19, 20-28. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-02
Tsyliuryk, T. V. (2020). “Concealing” and “revealing” as multimodal strategies in the British and German public service advertising (PSA). Science and Education a New Dimension. Philology, 8(70), 49-53. https://doi.org/10.31174/SEND-Ph2020-235VIII70-12
University of Toronto School of Continuing Studies. (2021). Multimedia Storytelling & Content Marketing. (n.d.). Retrieved from https://learn.utoronto.ca/programs-courses/certificates/multimedia-storytelling-content-marketing
Vasyliuk O. V. (2019). Lingvistychni chynnyky formuvannia servisnoi kultury (na materiali suchasnoi anhliiskoi movy) [The linguistic side of service culture formation (on Modern English examples)]. Unpublished candidate dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Waites, C. (2020). Why storytelling is important for marketing in 2020. Retrieved from https://www.honchosearch.com/blog/digital-content/why-storytelling-important-marketing-2020/
Yefimenko V. A. (2018). Zhanrovi transformatsii ta multymodalnist suchasnykh kazkovykh naratyviv (na materiali anhliiskoi movy [Genre transformations and multimodality of modern fairy tale narratives (on English examples). Unpublished doctoral dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Авторське право (c) 2021 Бєлова Алла Дмитрівна
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial Non-Derivs License (CC BY-NC-ND), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).