Сторітелінг у рекламі та брендінгу

  • Алла Бєлова Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3014-326X
Ключові слова: маркетінг, мультимодальний, наратив, реклама, соцмережа, розповідання історій

Анотація

Інформаційно-комунікаційні технології суттєво прискорили різноманітні процеси і тренди у сучасному світі, онлайн комунікаіцю і дигіталізацію контенту тощо. Технологічні інновації переломлюються крізь складні соціальні і демографічні тенденції, що впливають на бізнес, крупні міжнародні компанії включно. Стаття фокусується на лінгвістичному аналізі поточних змін у рекламі та брендингу переважно в індустрії моди. Пандемія COVID-19 з онлайн комунікацією та віддаленою роботою посилила подальшу трансформацию преференцій, смаків, одночасно спріяла популярності соцмереж як ресурса пошуку та поширення інформації, середовища для спілкування та обміну думками. В умовах карантинних заходів під час пандемії COVID-19, бізнес, позбавлений прямого контакту з кліентами, посилив комунікаційну складову і пересунув маркетінг у соціальні мережі. У перенасиченому інформацією світі, на тлі різновекторних трансформацій, що охоплюють технологічні, соціальні, демографічні тренди, ефективною маркетинговою стратегію стає сторітелінг, що пройшов еволюцію від усної епічної традиції до цифровых мультимодальних і мультимедійних технологій. Спираючись на теорії мультимодального аналізу дскурсу та наратології, у статті визначено, як сторітелінг реалізує свій персуазивний потенціал, апелюючи до емоцій і формуючи стійкі зв’язки з клієнтами. В межах маркетінгових стратегій, брендинга компанії, що виробляють продукцію класа люкс, стали створювати мультимодальний наратив – колекцію історій про бренд, засновників, технології. Пандемія прискорила створення мультимодальних відео. Для брендів у галузі моди під час пандемії та різноманітних обмежень такі маркетінгові фільми-шедеври стали засобом демонстрації нових колекцій, замінили традиційні покази колекцій, відкрили перспективу онлайнових показів. Фільми-історії стали частинами своєрідного брендового лукбука.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Adegeest, D.-A. (2020). In a post-pandemic fashion world, the catwalk will reign. FashionUnited. Retrieved from https://fashionunited.uk/news/fashion/in-a-post-pandemic-fashion-world-the-catwalk-will-reign/2020102751590
Agosto, D. E. (2016). Why storytelling matters: unveiling the literacy benefits of storytelling. Children and Libraries 14 (2), 21-26. Retrieved from
https://journals.ala.org/index.php/cal/article/view/5990/7646
Belova, A. D. (2016). ICT, branding, and advertising in airlines videos. Movni i kontseptualni kartyny svitu, 57, 36-40. Retrieved from
http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/host/viking/db/ftp/univ/mikks/mikks_2017_57.pdf
Brooker, B. (2019). How brands tell stories. Retrieved from
https://www.askattest.com/blog/marketing/12-top-storytelling-marketing-examples
Carter, R. (n.d.) Once upon a time… The rise of storytelling in marketing. Brand Fabrick. Retrieved from https://fabrikbrands.com/the-rise-of-storytelling-in-marketing/
Chief Marketer. (n.d.). Storytelling in marketing: the importance of brand narrative. Retrieved from https://www.chiefmarketer.com/gated/storytelling-in-marketing-the-importance-of-brand-narrative/
Crews, B. (1999). Postmodernist narrative: in search of an alternative. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 12, 19-36. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/16359515.pdf
Gotter, A. (2017) Storytelling: the key to effective advertising. Retrieved from https://www.disruptiveadvertising.com/marketing/storytelling-advertising/
Greco, S., & De Cock, B. (2021). Argumentative misalignments in the controversy surrounding fashion sustainability. Journal of Pragmatics, 174, 55-67.
https://doi.org/10.1016/j.pragma.2020.12.019
Herman, D. (2018). Narratology beyond the human: storytelling and animal life. New York, N.Y.: Oxford University Press.
Hernández-Santaolalla, V., & Barrientos-Bueno, M. (Eds.) (2020). Handbook of research on transmedia storytelling, audience engagement, and business strategies. Hershey, PA: IGI Global. Retrieved from https://www.igi-global.com/book/handbook-research-transmedia-storytelling-audience/240166
Holland, O. (2020). Armani holds Milan Fashion Week show in an empty theater because of coronavirus. Retrieved from https://edition.cnn.com/style/article/armani-fashion-week-coronavirus-trnd/index.html
Jewitt, C. (Ed.) (2009). The Routledge handbook of multimodal analysis. London: Routledge.
Jewitt, C., Bezemer, J., & O’Halloran, K. (2016). Introducing Multimodality. London, New York: Routledge.
Kang, J.-A., Sookyeong, H., & Hubbard, G. T. (2020). The role of storytelling in advertising: consumer emotion, narrative engagement level, and word-of-mouth intention. Journal of Consumer Behaviour, 19(1), 47-56. https://doi.org/10.1002/cb.1793
Karataieva, M. V. (2014). Semiotyka virtualnoi komunikatsii [Semiotics of virtual communication]. Unpublished doctoral dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Kovalenko, O. P. (2018). Lingvopragmatyka i lingvosemiotyka anhliiskoho virtualnoho korporatyvnoho dyskursu [Lingvopragmatics and lingvosemiotics of English virtual business discourse]. Unpublished candidate dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Kress, G. (2010). Multimodality: a social semiotic approach to contemporary communication. London: Routledge.
Kress, G., & Leeuwen, Th. van. (2001). Multimodal discourse: the modes and media of contemporary communication. Oxford: Oxford University Press.
Krysanova, T., & Shevchenko, I. (2021). Conceptual Blending in Multimodal Construction of Negative Emotions in Film. Text-Image-Music: Crossing the Borders. Intermedial Conversations on the Poetics of Verbal, Visual and Musical Texts. In Honour of Prof. Elzbieta Chrzanowska-Kluczewska. Series: Text – Meaning – Context: Cracow Studies in English Language, Literature and Culture. Vol.19 / Andrzej Pawelec, Aeddan Shaw and Grzegorz Szpila (Eds.). Peter Lang, 2021. 357–371. Retrieved from https://www.peterlang.com/search?q1=krysanova%2C+shevchenko&searchBtn=
Ledin, P., & Machin, D. (2020). Replacing actual political activism with ethical shopping: the case of Oatly. Discourse Context Media, 34. https://doi.org/10.1016/j.dcm.2019.100344
Matera, A. (2020). Etro staged a socially distanced fashion show during quarantine. Bustle. Retrieved from https://www.bustle.com/style/etro-fashion-show-coronavirus-social-distancing
McKee, R., & Gerace, T. (2018). Story-driven marketing in the post-advertising world. New York, NY: Twelve.
Shevchenko, I. (2019). Enactive meaning-making in the discourse of theatre and film. Cognition, communication, discourse, 19, 15-19. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-01
Stapleton, K., & Wilson, J. (2017). Telling the story: meaning making in a community narrative. Journnal of Pragmatics, 108, 60-80. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2016.11.003
The Frameworks. (2018). The power of storytelling in marketing and advertising. Retrieved from https://medium.com/@TheFrameworks/the-power-of-storytelling-in-marketing-and-advertising-c93bda62c8e0
Torop, P. (2019). The textual issues of meaning-making in theatre and film: a semiotic introduction. Cognition, communication, discourse, 19, 20-28. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2019-19-02
Tsyliuryk, T. V. (2020). “Concealing” and “revealing” as multimodal strategies in the British and German public service advertising (PSA). Science and Education a New Dimension. Philology, 8(70), 49-53. https://doi.org/10.31174/SEND-Ph2020-235VIII70-12
University of Toronto School of Continuing Studies. (2021). Multimedia Storytelling & Content Marketing. (n.d.). Retrieved from https://learn.utoronto.ca/programs-courses/certificates/multimedia-storytelling-content-marketing
Vasyliuk O. V. (2019). Lingvistychni chynnyky formuvannia servisnoi kultury (na materiali suchasnoi anhliiskoi movy) [The linguistic side of service culture formation (on Modern English examples)]. Unpublished candidate dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Waites, C. (2020). Why storytelling is important for marketing in 2020. Retrieved from https://www.honchosearch.com/blog/digital-content/why-storytelling-important-marketing-2020/
Yefimenko V. A. (2018). Zhanrovi transformatsii ta multymodalnist suchasnykh kazkovykh naratyviv (na materiali anhliiskoi movy [Genre transformations and multimodality of modern fairy tale narratives (on English examples). Unpublished doctoral dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
Опубліковано
2021-08-02
Як цитувати
Бєлова, А. (2021). Сторітелінг у рекламі та брендінгу. Когніція, комунікація, дискурс, (22), 13-26. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2021-22-01