Педагогічні системи у творі Амелі Нотомб «Словник імен власних»
Анотація
У творі «Словник імен власних» 2002 р. бельгійська франкофонна письменнця А. Нотомб осмислює соціальні системи, втілює ідею руйнівного впливу виховання на психіку дитини і підлітка. У теорії літератури виокремлено жанр – роман-виховання, який розбудовується психологічними і соціальними наративами навколо проблеми формування особистості. Концептуально жанр твору «Словник імен власних» формується на засадах повісті та новели із рисами роману-виховання, що на ідейному рівні трансформуються в антивиховні методи, які стали загальноприйнятими і розповсюдженими.
Створюючи художній образ обраної дитини, А. Нотомб розкриває педагогічні системи: дошкільних дитсадків, школи, балетної освіти як злочинні заклади, в яких працюють антигуманні фахівці, що застосовують антипедагогічні методи виховання, які спрямовані за знищення волі, радості, і навіть здоровʼя майбутнього покоління. Авторка руйнує «міф» про адекватну педагогічну систему сучасності, яка сформувалася у «родині», «школі», «мистецьких дитячих закладах», спростовує жорсткі методи виховання сильної успішної особистості, які калічать психіку індивіда, роблять його хворим. На рівні підтексту письменниця намічує гуманістичну перспективу – домінуючою тенденцією у вихованні має бути любов до окремої конкретної людини із урахуванням психологічних нюансів її характеру.
Завантаження
Посилання
Бадью, А. (2014). Століття [пер. з франц. А. Рєпа]. Львів : Кальварія : Ніка-Центр.
Баррі, П. (2008). Вступ до теорії: літературознавство та культурологія [пер. з англ. Погинайко О.]. К.: Смолоскип.
Бєлявська, М. Ю.(2012). Інтерпретація класичних образів у сучасній літературі (на матеріалі творів Амелі Нотомб). Вісник львівського університету. Серія: Іноземні мови. – Львів.– вип. 20. – Ч . 1. – С. 41–46.
Кулагина, О. А. (2012). Языковое портретирование «чужого» как способ передачи этнокультурного диссонанса во французском языке. Автореферат диссертации. М. Режим доступу: http://www.dissercat.com/content/yazykovoe-portretirovanie-chuzhogo-kak-sposob-peredachi-etnokulturnogo-dissonansa-vo-frantsu
Макаревич, О. В. (2010). Бинарные категории мышления как основа философского мировосприятия в литературных сказках Амели Нотомб и Мишеля Турнье. Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского, № 4-2. Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/binarnye-kategorii-myshleniya-kak-osnova-filosofskogo-mirovospriyatiya-v-literaturnyh-skazkah-ameli-notomb-i-mishelya-turnie
Нотомб, А. (2008). Словарь имён собственных [пер. с франц. И. Волевич]. М.: Иностранка.
Шалагінов, Б. Б. (2015). Опилки і лабіринт: Книга естетичних фрагментів. К. : Вид. Дім «Києво-Могилянська академія».
Amanieux, L. (2009). Le récit siamois. Identité et personnage dans l’oeuvre d’Amélie Nothomb. Paris : Editions Albin Michel.
Revial, G. (2012). Masque de l’écriture, écriture du masque Amélie Nothomb et le courant post-humain [position de thèse] Paris, Sorbonne. Режим доступу: http://www.paris-sorbonne.fr/IMG/pdf/Position_de_these_REVIAL.pdf
Marois, L. (2011). Le double mythique : la figure d’Eurydice dans «Mercure» d’Amélie Nothomb. Режим доступу: http://pendientedemigracion.ucm.es/info/amaltea/revista/num3/marois.pdf