Педагогічні системи у творі Амелі Нотомб «Словник імен власних»

  • Svitlana Kryvoruchko V. N. Karazin Kharkiv National University
Ключові слова: А. Нотомб, жанр, художній образ, ідея, педагогіка, система

Анотація

У творі «Словник імен власних» 2002 р. бельгійська франкофонна письменнця А. Нотомб осмислює соціальні системи, втілює ідею руйнівного впливу виховання на психіку дитини і підлітка. У теорії літератури виокремлено жанр – роман-виховання, який розбудовується психологічними і соціальними наративами навколо проблеми формування особистості. Концептуально жанр твору «Словник імен власних» формується на засадах повісті та новели із рисами роману-виховання, що на ідейному рівні трансформуються в антивиховні методи, які стали загальноприйнятими і розповсюдженими.

Створюючи художній образ обраної дитини, А. Нотомб розкриває педагогічні системи: дошкільних дитсадків, школи, балетної освіти як злочинні заклади, в яких працюють антигуманні фахівці, що застосовують антипедагогічні методи виховання, які спрямовані за знищення волі, радості, і навіть здоровʼя майбутнього покоління. Авторка руйнує «міф» про адекватну педагогічну систему сучасності, яка сформувалася у «родині», «школі», «мистецьких дитячих закладах», спростовує жорсткі методи виховання сильної успішної особистості, які калічать психіку індивіда, роблять його хворим. На рівні підтексту письменниця намічує гуманістичну перспективу – домінуючою тенденцією у вихованні має бути любов до окремої конкретної людини із урахуванням психологічних нюансів її характеру.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Svitlana Kryvoruchko, V. N. Karazin Kharkiv National University
Doctor of Philology, Associate Professor, Head of the Department of Romance Philology and Translation of the School of Foreign Languages, V. N. Karazin Kharkiv National University

Посилання

Бадью, А. (2014). Століття [пер. з франц. А. Рєпа]. Львів : Кальварія : Ніка-Центр.

Баррі, П. (2008). Вступ до теорії: літературознавство та культурологія [пер. з англ. Погинайко О.]. К.: Смолоскип.

Бєлявська, М. Ю.(2012). Інтерпретація класичних образів у сучасній літературі (на матеріалі творів Амелі Нотомб). Вісник львівського університету. Серія: Іноземні мови. – Львів.– вип. 20. – Ч . 1. – С. 41–46.

Кулагина, О. А. (2012). Языковое портретирование «чужого» как способ передачи этнокультурного диссонанса во французском языке. Автореферат диссертации. М. Режим доступу: http://www.dissercat.com/content/yazykovoe-portretirovanie-chuzhogo-kak-sposob-peredachi-etnokulturnogo-dissonansa-vo-frantsu

Макаревич, О. В. (2010). Бинарные категории мышления как основа философского мировосприятия в литературных сказках Амели Нотомб и Мишеля Турнье. Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского, № 4-2. Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/binarnye-kategorii-myshleniya-kak-osnova-filosofskogo-mirovospriyatiya-v-literaturnyh-skazkah-ameli-notomb-i-mishelya-turnie

Нотомб, А. (2008). Словарь имён собственных [пер. с франц. И. Волевич]. М.: Иностранка.

Шалагінов, Б. Б. (2015). Опилки і лабіринт: Книга естетичних фрагментів. К. : Вид. Дім «Києво-Могилянська академія».

Amanieux, L. (2009). Le récit siamois. Identité et personnage dans l’oeuvre d’Amélie Nothomb. Paris : Editions Albin Michel.

Revial, G. (2012). Masque de l’écriture, écriture du masque Amélie Nothomb et le courant post-humain [position de thèse] Paris, Sorbonne. Режим доступу: http://www.paris-sorbonne.fr/IMG/pdf/Position_de_these_REVIAL.pdf

Marois, L. (2011). Le double mythique : la figure d’Eurydice dans «Mercure» d’Amélie Nothomb. Режим доступу: http://pendientedemigracion.ucm.es/info/amaltea/revista/num3/marois.pdf

Опубліковано
2017-02-13
Як цитувати
Kryvoruchko, S. (2017). Педагогічні системи у творі Амелі Нотомб «Словник імен власних». Accents and Paradoxes of Modern Philology, 1(1), 22-31. https://doi.org/10.26565/2521-6481-2017-1-3