ФІЛОСОФСЬКА ПРОБЛЕМАТИКА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ ЕРІКА-ЕММАНЮЕЛЯ ШМІТТА

  • Olha VASILIEVA Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-3654-7879
Ключові слова: сучасна франкомовна драматургія, Дідро, п’єса «Гість», Ерік-Емманюель Шмітт, Просвітництво

Анотація

Статтю присвячено вивченню драматургії сучасного франкомовного автора Еріка-Емманюеля Шмітта. Зроблено поглиблений аналіз проблематики п’єс французького митця, розглянуто роль його творчості у контексті літературного процесу XX-XXI століття та простежено шлях формування його філософської думки. У статті для дослідження заявленої проблематики застосовувалися порівняльно-типологічний, порівняльно-історичний та структурний методи, що дало змогу зіставити драматичні твори Еріка-Емманюеля Шмітта з іншими літературними феноменами, виокремити його творчі надбання на літературній ниві епохи постмодернізму та докладно дослідити особливості організації сюжетів, художніх образів та їх систем у творах цього автора: для більш детального аналізу взято п’єсу «Гість». Відзначено, що визначальним фактором у формуванні філософських світоглядних тенденцій Еріка-Емманюеля Шмітта стало написання дисертації про Дені Дідро та знайомство з іншими відомими митцями епохи Просвітництва. Під час роботи над своїм науковим дослідженням, письменник не міг оминути вивчення тогочасних тенденцій у філософії та літературі, зокрема драматургії. Ідеї та переконання митців доби Посвітництва мали неабиякий вплив на формування філософської думки Шмітта: він надихався їхньою вірою в можливості людського пізнання, розглядав людину не тільки як чутливу, але і як розумну істоту; як і просвітителі, французький письменник звертається до різноманітних релігійних тем та метафізичного способу мислення. Автор переконаний, що філософія - навколо кожної людини: її не треба ховати за пафосними фразами і складними текстами, вона повинна жити в вигляді казок, п'єс, діалогів. Філософ повинен вміти змішувати смішне з серйозним, тому  Шмітт взяв на себе відповідальність говорити з людьми просто про складне і відноситься до цього завдання як до місії. Простежуючи власний стиль автора, зроблено висновок, що загалом, духовний розвиток Шмітта відбувався переважно під впливом мислителів епохи Просвітництва, тому в його творчості використано принципи та прийоми, притаманні творчості просвітителів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Blinnikov M. V. (1999) Velyki filisofy: slovnyk-dovidnyk [Great philosophers: a dictionary - a reference book]. P. 135-136.

Kireeva N. V. (2004) Postmodernism u zarubijniy literaturі [Postmodernism in foreign literature]. Educational complex for students of philology. 200 р.

Kovaliv Y. I. (2007) Literaturoznavcha enciklopediya u dvoh tomah [Literary encyclopedia in two volumes]. Encyclopedia in 2 vol. 246 p.

Mankovska N. B. (1998) Postmodernism. Kulturologiya. XX stolitya [Postmodernism. Culturology. XX century]. Vol.2. P. 130-132.

Schmitt Eric-Emmanuel (2007) Théâtre: La Nuit desValognes, Le Visiteur, Le Bâillon, L'Ecole du diable [Theater: The night in the Valognes, The Visitor, The Bâillon, The Devil's School].

Опубліковано
2020-11-08
Як цитувати
VASILIEVA, O. (2020). ФІЛОСОФСЬКА ПРОБЛЕМАТИКА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ ЕРІКА-ЕММАНЮЕЛЯ ШМІТТА. Accents and Paradoxes of Modern Philology, 1(5), 68-80. https://doi.org/10.26565/2521-6481-2020-5-04