У пошуках споживача: нові актори соціальної історії 1920-1930-х років

  • Ірина Скубій Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
Ключові слова: споживач, споживання, повсякденне життя, радянське суспільство, дитина, жінка, чоловік.

Анотація

У статті розглянуті особливості дослідження історії радянського споживання в 1920–1930-ті роки. Проаналізовано проблему вивчення споживача як одного з áкторів соціального життя. У межах дослідження застосовано гендерно-віковий підхід, щоб класифікувати споживчі групи. Об’єктом наукового аналізу є діти, чоловіки та жінки, які, попри належність до різних соціальних і професійних груп, були споживачами товарів та послуг. Методологічний потенціал історії споживання дає змогу відкрити нові «обличчя» соціальної історії радянського суспільства.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

В чем красота // Работница. – 1927. – № 37. – C. 15.

Горький М. Рассказы. Очерки. Воспоминания. Пьесы [Электронный ресурс]. – М.: Художественная литература, 1975. – Режим доступа: http://ilibrary.ru/text/491/p.1/index.html.

Гурова О. Ю. Идеология потребления в советском обществе // Социологический журнал. – 2005. – № 4. – С.117–131.

Ильин В. И. Общество потребления: теоретическая модель и российская реальность / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.hse.ru/journals/ wrldross/ vol05_2/ ilyn.pdf.

Кісь О. Українки в ГУЛАГу: вижити значить перемогти. – Львів: Інститут народознавства НАН України, 2017. – 288 c.

Коляструк О. А. Інтелігенція УСРР у 1920-ті роки: повсякденне життя / Відповідальний за випуск В. М. Даниленко. – Х.: Раритети України, 2010. – 386 c.
Кооперация и торговля // Работница. – 1927. – №35. – С. 14.

Лебина Н. Cоветская повседневность: нормы и аномалии. От военного коммунизма к большому стилю / 3-е изд. – М.: Новое литературное обозрение, 2018. – 488 с.

Мовчан О. М. Повсякденне життя робітників УСРР. 1920-ті рр. / НАН України. Інститут історії України. – К.: Інститут історії України, 2011. – 312 с.

Осокина Е. А. За фасадом «сталинского изобилия». Распределение и рынок в снабжении населения в годы индустриализации. 1927–1941, 2-е изд. доп. – М., 2008. – 384 с.

Потребитель хочет знать качество продукции // Харьковский пролетарий. – 1927. – 1 апреля.

Почему растут цены // Харьковский пролетарий. – 1926. – № 2. – 5 февраля.

Скубій І. В. Дефіцит товарів в Харкові в умовах згортання торгівлі в роки непу // Наукові записки історичного факультету Запорізького національного університету. – 2015. – Вип. 42. – С. 54–59.

Скубій І. В. Матеріальний світ дитинства та дитячі товари в радянському споживанні в 1920–1930-ті роки // Україна в ХХ столітті: культура, ідеологія, політика. – 2017. – Вип. 22. – С. 152–163.

Скубій І. В. Чоловічі споживчі потреби в міському просторі радянської України в 1920–1930-ті роки // Схід. – 2018. – № 1 (153). – С. 79–83.

Снижайте цены, торгуйте дешевле // Харьковский пролетарий. – 1927. – 3 апреля.

Харківська округа: стат. щорічник 1928–29 року. –– Х.: ЦСУ, Харківське окружне статистичне бюро, 1929. – 320 c., табл. ІІІ–ХІХ.

Целлариус В. Потребительская кооперация на Украине в 1922 году // Українська кооперація. – 1923. – № 1–2. – С. 64.

Baudrillard J. The Consumer Society. Myths & Structures. – L., Thousand Oaks, N. Y., Delhi: SAGE Publications, 1998. – 208 p.

Buchbinder D. Studying masculinities. – London-New York: Routhledge, 2013. – 202 p.

Cook D. T. Children’s consumption in history // The history of consumption. Ed. by Frank Trentmann. – New York: Oxford University Press, 2012. – P. 585–600.

Hessler J. Social History of Soviet Trade. Trade Policy, Retail Practices, and Consumption, 1917–1953. – Princeton: Princeton University Press, 2004. – 384 p.

Fitzpatrick Sh. Things under Socialism: the Soviet experience / Sh. Fitzpatrick // The History of Consumption. Ed. by Frank Trentmann. – Oxford: Oxford University Press, 2012. – P. 451–466.

Fitzpatrick Sh. Tear of the Masks: identity and imposture in twentieth-century Russia. – Princeton: Princeton University Press, 2005. – 352 p.
Опубліковано
2019-03-02
Як цитувати
Скубій, І. (2019). У пошуках споживача: нові актори соціальної історії 1920-1930-х років. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія України. Українознавство: історичні та філософські науки», 27, 64-70. https://doi.org/10.26565/2227-6505-2018-27-08
Розділ
УРБАНІСТИЧНІ СТУДІЇ