СПЕКУЛЯТИВНИЙ РЕАЛІЗМ ТА ОБ’ЄКТ-ОРІЄНТОВАНА ОНТОЛОГІЯ ЯК ПОСТ-ПОСТМОДЕРНИЙ ТРЕНД
Анотація
В статті обмірковуются пост-постмодерні ознаки спекулятивного реалізму та об’єкт-орієнтованої онтології. Розкриваються постмодерні теми в поточній подієвості. Відповідно, пост-постмодерн розуміється як тренд, в якому постмодерн розвинюється, частково перевершуючи себе. Спекулятивний реалізм і об’єкт-орієнтована онтологія показані як модус спротиву модерному антропоцентризму. Задля здійснення цього в статті введено концепт інвівід, що відображує поточний стан людської істоти. Показано, що саме інвівід запобігає кореляції між реальністю та людським мисленням. Це запобігання та гіпотрофія суб’єкта розглядається як запорука виживання людства в нагальній подієвості, а інвівід – як гіпосуб’єкт. Концепт інвівіда уможливлює показ пост-постмодерних онтології, топології, екології та антропології в контексті спекулятивного реалізму та об’єкт-орієнтованої онтології. Особлива увага приділена оберту онтології на онтикологію та геометрії на топологію. На додаток досліджується, яким чином в цьому контексті постмодерний інтерес до топології обертається пост-постмодерним інтересом до атмосфери, афективного ландшафту, що потребує наструнчення. Атмосферність у цьому випадку завдається дивною, вібруючою матерією як матерією вітальною, пожвавленою та бадьорою, сповненою енергією та життям і водночас тремтячою, пульсуючою. Рухаючись від постмодерної не-евклідової топології особливості топології спеклятивного реалізму та об’єкт-орінтованої філософії вивчаються як пост-постмодерні. Така топологія описує місця, які зливаються з подіями, що там відбуваються; атмосферу дивних вимірів з браком законів перспективи як атмосферу інвівіда. Ця атмосфера, довкілля пластігломератів, індустріальних реліктів і вакцинованих організмів, що склалася через наштовхування не-людських і людських об’єктів і майбутність, що реалізується зараз же, потребує спеціального налаштування в пост-постпостмодерному дусі.
Завантаження
Посилання
Avanessian, A. & Malik, S. (2016). The Speculative Time Complex. In A. Avanessian & S. Malik (Eds.), The Time Complex: Post-Contemporary, (pp. 5–56). Miami, Florida: [NAME].
Allen, M. (2017–2018). The Inner Life of Things: Object-Oriented Architecture, Programming, and Ontology. Scapegoat: Architecture, Landscape, Political Economy, Issue 11: Life (Winter 2017 – Spring 2018), 108–129.
Baudrillard, J. (2009). Why Hasn’t Everything Already Disappeared? (C. Turner, Trans.). London; New York: Seagull Books. (Original work published 2008).
Bennett, J. (2010). Vibrant Matter: A Political Ecology of Things. Durham, London: Duke University Press.
Blake, T. (2013). Speculative Grace: Misleading Title or Postmodern Program? Agent Swarm, July 12. Retrieved from https://terenceblake.wordpress.com/2013/07/12/speculative-grace-misleading-title-or-postmodern-program/.
Boyer, D., & Morton, T. (2016, January). Hyposubject. Cultural Anthropology, 21. Retrieved from https://culanth.org/fieldsights/hyposubjects.
Brassier, R. (2011). Concepts and Objects. In L. Bryant, N. Srnicek & H. Graham Harman (Eds.), The Speculative Turn: Continental Materialism and Realism, (pp. 47–65). Melbourn: re.press.
Brassier, R., Grant, I. H., Harman, G., Meillassoux Q. (2007). Speculative Realism. Collapse, Vol. III, 307–449.
Bratton, B. H. (2016). On Speculative Design. In A. Avanessian & S. Malik (Eds.), The Time Complex: Post-Contemporary, (pp. 57–88). Miami, Florida: [NAME]. Retrieved from http://dismagazine.com/discussion/81971/on-speculative-design-benjamin-h-bratton/
Brown, B. (2015). Other Things. Chicago and London: The University of Chicago Press.
Bryant, Levi R. (2008). Difference and Givenness: Deleuze’s Transcendental Empiricism and the Ontology of Immanence. Evanston, IL: Northwestern University Press.
Bryant, Levi R. (2011). The Democracy of Objects. Ann Arbor: Open Humanities Press.
Bryant, L., Srnicek, N. & Harman, G. (2011). Towards a Speculative Philosophy. In L. Bryant, N. Srnicek & H. Graham Harman (Eds.), The Speculative Turn: Continental Materialism and Realism, (pp. 1–18). Melbourn: re.press.
Cogdell, Ch. (2018). Toward a Living Architecture? Complexism and Biology in Generative Design. Minneapolis, London: University of Minnesota Press.
Crouzet, L. (2020). Mount of Things: An Expedition in Object-Oriented Ontology Architecture. Vancouver: The University of British Columbia, Canada.
Dubey, M. (2011). Post-postmodern realism? Twentieth Century Literature, vol. 57, issue 3–4 (Fall–Winter), 364–371.
Hosford, C. (2011). Faking Jazz Together [Recorded by Connan Mockasin]. On Forever Dolphin Love [CD]. Paris: Because Music; London: Phantasy Sound.
Lyotard, J.-F. (1991). The Inhuman: Reflections on Time. (G. Bennington & R. Bowlby, trans.). Stanford, CA: Stanford University Press. (Original work published 2008).
Moran, T. & Miller, M. (2016) Post Rock. Retrieved from https://taubmancollege.umich.edu/research/research-through-making/2016/post-rock
Morton, T. (2018). Being Ecological. Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
Morton, T. (2013). Hyperobjects. Philosophy and Ecology after the End of the World. Minneapolis, London: University of Minnesota Press.
Negarestani, R. (2018). The Inhuman (a quick read). Toy philosophy, April 8. Retrieved from https://toyphilosophy.com/2018/04/08/the-inhuman-a-quick-read/
Niemoczynski, L. (2017). Speculative Realism: An Epitome. Leeds: Kismet Press.
Pell, R. W. in conversation with Kutil E. & Turpin E. (2015). PostNatural Histories. In H. Davis & E. Turpin E. (Eds.), Art in the Anthropocene (Encounters Among Aesthetics, Politics, Environments and Epistemologies), (pp. 299–316). London: Open Humanities Press.
Srnicek, N. & Williams, A. (2015). Inventing the future: postcapitalism and a world without work. London: Verso.
Thacker, E. (2011). In the Dust of This Planet. Winchester, Washington: Zer0 Books.
Thacker, E. (2015). Tentacles Longer Than Night. Winchester, Washington: Zer0 Books.
Trigg, D. (2022). Introduction: Atmospheres of shared emotion. In D. Trigg (Ed.) Atmospheres and Shared Emotions. Ambiances (Atmospheres and Sensory Experiences of Spaces), (pp. 1–14). London: Routledge. DOI: 10.4324/9781003131298-1
Trigg, D. (2014). The Thing: A Phenomenology of Horror. UK: Zero Books, 2014.
Woodard, B. & Marhulets D. (2019, June 22). Brilliant Darkness. Philosophy and Art at the Edge of the Human # 4. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=hnOh_NccF8c&ab_channel=DamianMarhulets
Žižek, S. & Woodard, B. (2011). Interview. In L. Bryant, N. Srnicek & H. Graham Harman (Eds.), The Speculative Turn: Continental Materialism and Realism, (pp. 406–415). Melbourn: re.press.
Авторське право (c) 2024 Наталія Загурська
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).