НОВА ЩИРІСТЬ В ПОСТ-ПОСТМОДЕРНОМУ МИСТЕЦТВІ

  • Наталія Загурська Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0001-5142-8064
Ключові слова: Нова Щирість, іронія, постіронія, постмодерн, пост-постмодерн

Анотація

В статті досліджується питання Нової Щирості в пост-постмодерному контексті, насамперед в пост-постмодерній культурі, в першу чергу літературі. В дослідженні розглядається пост-постмодерна Нова Щирість у порівнянні з постмодерною апатією, надлишковою інтелектуалізацією та цитацією тощо. В такому випадку Нова Щирість тісно пов’язана з пост-постмодерними оригінальністю, автентичністю, чесністю, правдивістю, відвертістю та серйозністю. Постмодерний іронічний еклектизм як різновид деконструкції розвивається в реконструктивну пост-постмодерну не- та метафікційну щирість. Отже, Нова Щирість як чутливість постає як загальною культурною атмосферою, так і певним різновидом філософії з її особливими естетикою, етикою, онтологією, тощо. Приміром, категорія краси реалізується в пост-постмодерній естетиці у зв’язку з більш щирими чутливістю та чуйністю до мистецтва та природи. В статті вивчаються відмінності між Новою Щирістю та постіронією й Нова Щирість опиняється не стільки іронічною, скільки юморною. Дослідження Новою Щирості відбувається головним чином на матеріалі пост-постмодерної літератури, яка найкращим чином сполучує концептуалізацію та перцептуалізацію. Однак, в її найбільш актуальних проявах, Нова Щирість постає на перетині теорії, літератури, кіно, року, мережевого та мем-арту тощо. В усіх випадках тяжіння до просторічної культури дає змогу передати приватний досвід. В такому контексті пост-постмодерне мистецтво стає більш щирим ніж постмодерне. Грубі жарти та буденна діяльність, травматичні або банальні вносять вклад у досягнення більшого ступеню інтимності та любові ніж надто прямолінійна толерантність. Чинником цього є постіронічне припущення, що іронія іронізує над самою собою й стає самореференційною та в наслідок терапевтичною й радісною. Таким чином, Нова Щирість тяжіє до взаємозв’язку серйозності та постіронічних гумору, глибини та поверхні. У висновках статті підкреслюється значення Нової Щирості для постмодерної естетики та етики. З її допомогою можливість насиченого персонального висловлювання та доступу до Реального, втрачена в постмодерних умовах, з’являється знову, оновлена та збагачена.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталія Загурська , Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Загурська Наталія Віталіївна

доктор філософських наук

професор кафедри теоретичної і практичної філософії імені професора Й. Б. Шада

Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна.

майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

Посилання

Bolaño, J. (2017). Overcoming Postmodernism. David Foster Wallace and a new Writing of Honesty. U.S. Studies Online: Forum for New Writing, 10 July. Retrieved from https://usso.uk/overcoming-postmodernism/
Collins, J. (1993). Genericity in the Nineties: Eclectic Irony and the New Sincerity. In Collins J., Radner H., and Preacher A. (Eds.), Film Theory Goes to the Movies, (pp. 242–263). New York: Routledge.
Collins, M. (2010). Post-irony is real, and so what? The Georgetown Voice, March 4. Retrieved from https://georgetownvoice.com/2010/03/04/post-irony-is-real-and-so-what/
Danielewski, Mark Z. (2000). House of Leaves. New York: Pantheon Books, Random House.
Deleuze, G. (1991). Coldness and Cruelty. New York: Zone Books.
Diakoulakis, Ch. (2010). “Quote unquote love... a type of scotopia”: David Foster Wallace’s Brief Interviews with Hideous Men. In D. Hering (Ed.), Consider David Foster Wallace: Critical Essays, (pp. 147–155). Austin: SSMG.
Duncan, A. (2018). Post-Ironic Humour. Lacanian Review Online. September, 2nd. Retrieved from https://www.thelacanianreviews.com/post-ironic-humour/
Dore, F. (2013) The Rock Novel and Jonathan Lethem’s The Fortress of Solitude. nonsite.org, Issue #8: The Music Issue, January 20. Retrieved from https://nonsite.org/the-rock-novel-and-jonathan-lethems-the-fortress-of-solitude/#foot_20-4928
Hoffmann, L. (2016). Postirony: The Nonfictional Literature of David Foster Wallace and Dave Eggers. Bielefeld: transcript Verlag.
Kelly, A. (2010). David Foster Wallace and the New Sincerity in American Fiction In D. Hering (Ed.), Consider David Foster Wallace: Critical Essays, (pp. 131–146). Austin: SSMG.
Konstantinou, L. (2017). Four Faces of Postirony. In R. Van den Akker, Α. Gibbons, T. Vermeulen (Eds.). Metamodernism: Historicity, Affect, and Depth after Postmodernism, (pp. 87–102). Lanham: Rowman & Littlefield.
McLaughlin, R. L. (2012.) Post-postmodernism. In J. Bray, A. Gibbons and B. McHale (Eds.), The Routledge Companion to Experimental Literature, (pp. 212–223). London and New York, NY: Routledge.
Nixon, Ch. R. (2013). The work of David Foster Wallace and post-postmodernism [Unpublished doctoral dissertation]. The University of Leeds. Retrieved from https://etheses.whiterose.ac.uk/6873/1/DFW%20and%20post-postmodernism.pdf
Pokalchuk, Yu. (1995). Postmodernist Novel in French Literature, or Neoclassicism of Frédéric Tristan’s Works. Universe, 7, 158–161.
Scarry, E. (1999). On Beauty and Being Just. Princeton, Oxford: Princeton University Press.
Timmer, N. (2010). Do You Feel It Too? The Post-Postmodern Syndrome in American Fiction at the Turn of the Millennium. Amsterdam, New York: Rodopi.
Tristan, F. (2000). Les égarés. Paris: Fayard. Kindle edition.
Wallace, D. F. (2005). Consider the Lobster and Other Essays. New York, Boston:
Little, Brown and Company.
Žižek, S. (2012). Less than nothing: Hegel and the shadow of dialectical materialism. London: Verso.
Zupancic, A. (2003). On Love as Comedy. Journal for Politics, Gender and Culture. Vol. II, 1, Summer, 61–80.
Опубліковано
2022-11-25
Цитовано
Як цитувати
Загурська , Н. (2022). НОВА ЩИРІСТЬ В ПОСТ-ПОСТМОДЕРНОМУ МИСТЕЦТВІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (66), 19-26. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2022-66-2
Номер
Розділ
Статті