Біля витоків фентезі: перетворення апулеївського сюжету про Золотого віслюка в ремейку К. С. Льюїса «Поки ми облич не віднайшли»

  • Ольга Вячеславовна Червинская Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Ключові слова: жанрова метаморфність, ремейк, фентезі, Апулей «Метаморфози», К. С. Льюїс «Поки ми облич не віднайшли», діалог культур

Анотація

У статті актуалізується парадигма жанр. Історія літератури засвідчує швидше жанрову метаморфність цілком обмеженої кількості форм, ніж систематичне збагачення яким-небудь черговим жанротворчим досвідом. Це підтверджується активністю такої форми інтертекстуальних перегуків між текстами, як ремейки. Сказане, безсумнівно, стосується і так зв. сучасних фентезі, витоки яких лежать, щонайменше, в античному досвіді й жодним чином не пізніше, позначаючи, головно, один із класичних і старовинних прийомів творчого фантазування. Мова також йде про пов’язаний з «позазнаходженістю» діалог культур в історичному часі (за М. Бахтіним). Сюжет Апулея про Золотого віслюка полемічно інтерпретується К. С. Льюїсом в романі «Поки ми облич не віднайшли» в аспекті язичницької та християнської теодицеї.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ольга Вячеславовна Червинская, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри зарубіжної літератури та теорії літератури

Посилання

1. Апулей Л. Апология, или Речь в защиту самого себя от обвинения в магии; Метаморфозы в XI книгах; Флориды / Люций Апулей ; пер. М. А. Кузмина и С. П. Маркиша. – М. : Изд-во АН СССР, 1956. – 435 с. – (Литературные памятники).

2. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / М. М. Бахтин ; сост. С. Г. Бочаров, примеч. С. С. Аверинцев и С. Г. Бочаров. – М. : Искусство, 1979. – 423 с.

3. Денисенко А. Неизвестный англиканин. Клайв Стейплз Льюис и идея истинного мифа // Богомыслие. – Одесса: Богословская Семинария ЕХБ, 2013. – № 13. – С. 212–229.

4. Жаданова Т. В. Християнське фентезі у творчості К. С. Льюїса : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / Т. В. Жаданова. – Сімферополь, 2010. – 20 с.

5. Лаврина И. А. Категории времени и пространства как художественные характеристики сакрального топоса в фантастическом цикле К. С. Льюиса «Хроники Нарниии» / И. А. Лаврина // Питання літературознавства. – 2011. – Вип. 82. – С. 108–115.

6. Льюис К. С. Пока мы лиц не обрели. Статьи, выступления, интервью : Собр. соч. : в 8 т. Т. 2 / К. С. Льюис ; пер. с англ.: И. Кормильцев и др. – М. : Фонд о. Александра Меня; СПб. : Fazenda Дом надежды, 2004. – 384 с.

7. Набитович І. Й. Фрактали та фрактальні структури у художньому тексті (на прикладі прози Л. Керрола, К. С. Льюїса та Х. Л. Борхеса) / І. Й. Набитович // Вісник Львівського університету. Серія : Іноземні мови. – 2011. – Вип. 18. – С. 42–51.

8. Яремчук В. Особливості міфопоетичної моделі світу в «Хроніках Нарнії» К. С. Льюїса в контексті «християнського романтизму» / В. Яремчук // Сучасні літературознавчі студії. – 2014. – Вип. 11. – С. 604–614.
Опубліковано
2017-12-12
Як цитувати
Червинская, О. В. (2017). Біля витоків фентезі: перетворення апулеївського сюжету про Золотого віслюка в ремейку К. С. Льюїса «Поки ми облич не віднайшли». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (76), 45-49. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/9003
Номер
Розділ
Класична спадщина античності і неоміфологізм сучасної літератури