«Античний код» у симфоніях Андрія Бєлого

  • Людмила Викторовна Гармаш Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды
Ключові слова: неоміфологічний, аполлонічний, діонісийський, античний міф

Анотація

 Стаття присвячена проблемі рецепції античної міфології. Антимонія аполлонічноого і діонісійського філософських концептів визначена в якості організуючого принципу неоміфологічної системи ранньої прози Андрія Бєлого. На початку XX століття у творчості Бєлого провідним був діонісійський концепт, що було обумовлено романтичним пафосом руйнування, який в цілому був притаманний «епосі двох воєн і трьох революцій». Автор прийшов до висновку, що в творчості Андрія Бєлого античний міф підпорядкований євангельській міфології і включений у більш широку парадигму міфопоетичних уявлень письменника про боротьбу космосу і хаосу за Душу світу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Людмила Викторовна Гармаш, Харьковский национальный педагогический университет имени Г. С. Сковороды

доктор филологических наук, доцент, профессор кафедры мировой литературы

Посилання

1. Белый А. Петербург : Роман в восьми частях с прологом и эпилогом / Андрей Белый ; [отв. ред. Д. Лихачев ; сост., стат., примеч., Л. К. Долгополова ; примеч. С. С. Гречишкина, А. В. Лаврова]. – СПб. : Наука, 2004. – 599 с.

2. Белый А. Символизм как миропонимание / Андрей Белый. – М. : Республика, 1994. – 528 с.

3. Белый А. Симфонии / Андрей Белый ; [вступ. ст., сост., подгот. текста и примеч. А. В. Лаврова]. – Л. : Худож. лит., 1991. – 526 с.

4. Бердяев Н. А. Смысл творчества. Опыт оправдания человека / Н. А. Бердяев // Режим доступа : http://krotov.info/library/02_b/berdyaev/1914_sense.html.

5. Гармаш Л. В. Образ Софии в ранней прозе Андрея Белого / Л. В. Гармаш // Русская филология. Укр. вестник. – Харьков, 2002. – № 1–2(21). – С. 29–31.

6. Гармаш Л. В. Образ Христа в симфониях А. Белого / Л. В. Гармаш // Русская филология. Укр. вестник. - Харьков, 2001. – №4 (20). – С. 87–91.

7. Долгополов Л. Андрей Белый и его роман “Петербург” / Л. Долгополов. – Л.: Сов. писатель, 1988. – 416 с.

8. Лавров А. В. У истоков творчества Андрея Белого («Симфонии») / А. В. Лавров // Белый А. Симфонии. – Л. : Худож. лит., 1991. – 526 с. Режим доступа : http://rvb.ru/belyi/symph_intro.htm.

9. Лавров А.В. Мифотворчество аргонавтов / А. В. Лавров // Миф – Фольклор – Литература. – Л. : Наука, 1978. – С. 137–170.

10. Лосев А. Ф. Очерки античного символизма и мифологии / А. Ф. Лосев. – М. : Мысль, 1993. – 959 с. Режим доступа : http://psylib.org.ua/books/lose000/txt003.htm#8

11. Мелетинский Е. М. Мифологическое мышление. Категории мифов / Е. М. Мелетинский // Мелетинский Е. М. От мифа к литературе. – М. : РГГУ, 2000. – С. 24–31.

12. Мелетинский Е. М. О литературных архетипах / Е. М. Мелетинский. – М. : РГГУ, 1994. – 136 с.

13. Минц З. Г. О некоторых «неомифологических» текстах в творчестве русских символистов / З. Г. Минц // Минц З. Г. Блок и русский символизм : Избранные труды : в 3 кн. – СПб. : Искусство – СПб, 2004. – Кн. 3 : Поэтика русского символизма. – С. 59–96. Режим доступа : http://www.ruthenia.ru/mints/papers/neomifologich.html

14. Ницше Ф. Сочинения : в 2 т. / Ф. Ницше ; [сост., ред., вступ. стат. и прим. К. А. Свасьяна]. - М. : Мысль, 1996. – Т. 1. – 829 с.

15. Хмельницкая Т. Литературное рождение Андрея Белого. Вторая Драматическая Симфония / Т. Хмельницкая // Андрей Белый. Проблемы творчества: Статьи. Воспоминания. Публикации. – М. : Сов. писатель, 1988. – С. 103–130.
Опубліковано
2017-12-12
Як цитувати
Гармаш, Л. В. (2017). «Античний код» у симфоніях Андрія Бєлого. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (76), 13-16. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/8995
Номер
Розділ
Класична спадщина античності і неоміфологізм сучасної літератури