Музичний код у романі Паскаля Кіньяра «Всі ранки світу»

  • Анна Анатольевна Мацюк Харківська спеціалізована школа № 99
Ключові слова: П. Кіньяр, інтермедіальність, музичний код, музична теорія, Орфей, «словесна музика»

Анотація

Статтю присвячено аналізу авторської стратегії будування «музичного» тексту в романі П. Кіньяра «Всі ранки світу». В статті розглядаються інтермедіальні зв’язки (музичний код) романа на персонажному, сюжетно-композиційному, проблемно-тематичному, міфопоетичному та ритмічному рівнях. Музикальність літературного тексту є авторською стратегією П. Кіньяра, основні постулати якої розглядаються в музичній теорії «втрат» письменника. Музичний код у романі розкривається за допомогою «музичного інструментарію».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Анна Анатольевна Мацюк, Харківська спеціалізована школа № 99
викладач

Посилання

1. Киньяр П. Секс и страх : эссе / П. Киньяр ; пер. с фр. И. Волевич. – СПб. : Азбука-классика, 2005. – 256 с.

2. Пахсарьян Н. Т. Современный французский роман на путях преодоления эстетического кризиса // Постмодернизм: что же дальше? (художественная литература на рубеже XX–XXI веков / ред. Е. В. Соколова. — Теория и история литературоведения. — М. : ИНИОН РАН, 2006. — С. 8–43

3. Поддубная Р. Н. Музыка “иного мира”: разновидности и динамика мотива / Р. Н. Поддубная // Филология: Сб. науч. трудов / ХНУ им. В.Н. Каразина – Х., 2006. – № 1. – С. 80–111.

4.Тимашков А. Ю. Интермедиальность как авторская стратегия в европейской художественной культуре рубежа XIX–XX веков : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. искусствоведения. – СПб., 2012 [Электронный ресурс] / А. Ю. Тимашков – Режим доступа: http://www.gup.ru/upload/iblock/0e4/TimashkovAY_Avtoreferat.doc

5. Blanckeman B. Les récits indécidables : Jean Echenoz, Hervé Guibert, Pascal Quignard / B. Blanckeman. – Pas de Calais : Presses universitaires du Septentrion, 2000. – 219 p.

6. Cahier Critique de Poésie, n. 10: dossier Pascal Quignard – Marseille : Farrago / cipM, 2005 – 254 p.

7. Fisette J. Faire parler la musique…/ J. Fisette // Protée. — 1997. — Vol. XXV, № 2. — P. 85—96.

8. Lapeyre-Desmaison Ch. Pascal Quignard le solitaire / Ch. Lapeyre-Desmaison. – Paris : Galilée, 2006. – 247 p.

9. Paccaud-Huguet J. Pascal Quignard et l’insistance de la lettre / J. Paccaud-Huguet // Savoirs et clinque – 2005 / 1 (n. 6). – P. 133–139.

10. Pautrot J.-L. «Transmettre ce qui fut oublié»: Villa Amalia et l’exception romanesque de Pascal Quignard / J.-L. Pautrot // Contemporary French and Francophone Studies, 2008. – Vol. 12. – P. 375–383.

11. Quignard P. La leçon de musique / P. Quignard. — Paris : Gallimard, 2012. — 121 p.

12. Quignard P. Le salon du Wurtemberg / P. Quignard. – Paris : Gallimard, 1986. – 432 p.

13. Quignard P. Les ombres errantes / P. Quignard. – Paris : Gallimard, 2002. — 202 p.

14. Quignard P. Tous les matins du monde / P. Quignard. — Paris : Gallimard, 2000. — 107 p.

15. Quignard P. Villa Amalia / P. Quignard. – Paris : Gallimard, 2012. – 300 p.

16. Rabaté D. Mélancolie du roman : la fiction dans l’oeuvre de Pascal Quignard / D. Rabaté // Revue des lettres modernes. — 1998. — Vol. 40, № 2. — P. 29—45.

17. Revue des Sciences Humaines № 260 : Pascal Quignard, figures d’un lettré / Dir. par Bonnefis Philippe et Lyotard Dolorès. – Paris : Galilée, 2000. – 459 p.

18. Sautel. N. Pascal Quignard, la nostalgie du perdu / N. Sautel // La magazine litteraire. – 2002. – № 412. –– P. 98–103.

19. Scher S. P. Notes Toward a Theory of Verbal Music / S. P. Scher // Comparative Literature. — 1970. — Vol. 22, № 2. — P. 147—156.

20. Veinstein A. Emission de radio «Du jour au lendemain» ( 04.09.2009) [Электронный ресурс] / A. Veinstein // Режим доступа : http://www.franceculture.fr/emissions/du-jour-au-lendemain/pascal-quignard-la-barque-silencieuse.

21. Viart D. Les fictions critiques de Pascal Quignard / D. Viart // Etudes francaises. — 2004. — Vol. 40, № 2. — P. 25—37.
Як цитувати
Мацюк, А. А. (1). Музичний код у романі Паскаля Кіньяра «Всі ранки світу». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (74), 308-313. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/6836
Номер
Розділ
Інтертекстуальні та інтермедіальні зв’язки у літературі ХХ–ХХІ ст.