Проблема дегуманізації культури у кіносценарії Л. Лунца «Восстание вещей»
Ключові слова:
дегуманізація, утопія/антиутопія, машинний апокаліпсис, кінематограф
Анотація
У статті проаналізовано інтертекстуальну складову кіносценарію Л. Лунца «Восстание вещей» і виявлено специфіку втілення Лунцем проблеми дегуманізації культури у співставленні з символістами, футуристами, авторами 1920-х рр., наближеними до кола «Серапіонових братів» (Є. Замятін), а також з деякими кіноконтекстами (Ф. Ланг, Дзиґа Вєртов). Простежено логіку реінтерпретації Лунцем мотивів «машинного порядку» й «урбаністичного апокаліпсису», виявлено специфіку переосмислення сюжету «повстання речей», а також проблеми «нової людини», актуалізованої у радянському ідеологічному просторі 1920-х рр.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
1. Белый Андрей. Собр. соч. Арабески. Книга статей. Луг зеленый. Книга статей. – М.: Республика; Дмитрий Сечин, 2012.
2. Блок А. А. Собр. соч.: В 8-ми т. – Т. 5. – М.-Л.: Гос. изд-во худ. лит., 1962.
3. Вертов Дзига. Статьи. Дневники. Замыслы. – М.: Искусство, 1966.
4. Замятин Е. И. Избранные произведения. Повести, рассказы, сказки, роман, пьесы. – М.: Советский писатель, 1989.
5. Лунц Л. «Обезьяны идут!» Собрание произведений. – СПб.: Инапресс, 2003.
6. Маяковский В. В. Полное собр. соч.: В 13-ти т. – Т. 1. – М.: Гос. изд-во худ. лит., 1955.
7. Платонов А. П. Усомнившийся Макар: Рассказы 1920-х годов; Стихотворения. – М.: Время, 2011.
8. «Серапионовы братья» в зеркалах переписки. – М.: Аграф, 2004.
9. Цивьян Ю. Г. К происхождению некоторых мотивов «Петербурга» Андрея Белого // Учен. зап. Тартуского ун-та. Вып. 664. Семиотика города и городской культуры. Петербург. Труды по знаковым системам. Т. XVIII. – Тарту: Тартуский гос. ун-тет, 1984. - С. 106–116.
2. Блок А. А. Собр. соч.: В 8-ми т. – Т. 5. – М.-Л.: Гос. изд-во худ. лит., 1962.
3. Вертов Дзига. Статьи. Дневники. Замыслы. – М.: Искусство, 1966.
4. Замятин Е. И. Избранные произведения. Повести, рассказы, сказки, роман, пьесы. – М.: Советский писатель, 1989.
5. Лунц Л. «Обезьяны идут!» Собрание произведений. – СПб.: Инапресс, 2003.
6. Маяковский В. В. Полное собр. соч.: В 13-ти т. – Т. 1. – М.: Гос. изд-во худ. лит., 1955.
7. Платонов А. П. Усомнившийся Макар: Рассказы 1920-х годов; Стихотворения. – М.: Время, 2011.
8. «Серапионовы братья» в зеркалах переписки. – М.: Аграф, 2004.
9. Цивьян Ю. Г. К происхождению некоторых мотивов «Петербурга» Андрея Белого // Учен. зап. Тартуского ун-та. Вып. 664. Семиотика города и городской культуры. Петербург. Труды по знаковым системам. Т. XVIII. – Тарту: Тартуский гос. ун-тет, 1984. - С. 106–116.
Як цитувати
Пахарева, Т. А. (1). Проблема дегуманізації культури у кіносценарії Л. Лунца «Восстание вещей». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (74), 290-295. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/6832
Номер
Розділ
Інтертекстуальні та інтермедіальні зв’язки у літературі ХХ–ХХІ ст.