Роль викладача у подоланні страху говоріння у студентів на заняттях з іноземної мови
Ключові слова:
подолання страху говоріння, інтерактивні види діяльності, формування мовленнєвих компетенцій у студентів, навички публічних виступів, процес спілкування, акт комунікації
Анотація
Стаття присвячена аналізу ролі викладача у подоланні страху говоріння у студентів на заняттях з іноземної мови на немовних факультетах. В статті розглядаються найбільш оптимальні інтерактивні види діяльності, які сприяють процесу подолання страху. Особлива увага приділяється факторам, які позитивно впливають на формування мовленнєвих компетенцій у студентів та створюють емоційно-комфортну атмосферу в аудиторії.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Божок О. О. Емоційна культура студентів як ціннісна складова становлення їх особистості / О. О. Божок // Вісник Чернігівського держ. пед. ун-ту імені Т.Г.Шевченка. Серія: Психологічні науки : [зб. наук. праць у 2-х т.]. – Чернігів : ЧДПУ, 2005. – Т. 1, Вип. 31. – С. 36–40. 2. Додонов Б. І. Емоція як цінність / Б. І. Додонов. – Ростов н/Д. : Фенікс, 2002. – 79 с.
Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И. А. Зимняя. – М. : Просвещение, 1985. – 160 с.
Изард К. Психология эмоций / К. Изард; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 2008. – 464 с. – (Серия «Мастера психологии»).
Китайгородская Г. А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам / Г. А. Китайгородская. – М. : МГУ, 1986. – 176 с.
Коломинский Я. Л. Культурно-психологические аспекты межличностного педагогического взаимодействия / Я. Л. Коломинский // Психология образования сегодня: теория и практика : междунар. науч.-практ. конф.; 2003 г. : тезисы докл. ; [под ред. С. И. Коптевой, А. П. Лобанова, Н. В. Дроздовой]. – Минск, 2003. – С. 12–15.
Красовская Н. А. Применение ролевой игры / Н. А. Красовская, Г. М. Тер-Саакянц // Методика интенсивного обучения иностранным языкам. – К. : Рад. шк., 1988 – С. 194–208.
Лепеха В. С. К проблеме понимания эмоций подростками с лёгкой степенью умственной отсталости / В. С. Лепеха // Психология XXI века : междунар. науч.-практ. конф. студ. и аспирантов, 22–24 апреля 2005 г. : тезисы докл. – СПб. : С.-Петерб. ун-т, 2005. – С. 173–175. 9. Томан І. Мистецтво говорити / І. Томан; [пер. з чес.].– [2-е вид.]. – К. : Політвидав України, 1989. – 293 с.
Шубин Э. П. Основные принципы методики обучения иностранным языкам / Э. П. Шубин. – М. : Успедгиз, 1963. – 192 с.
Allen M. Coping with the needs of presentation / M. Allen, N. Burrell, J. Bourhis // Handbook of communication competence; [Gert Rickheit, Hans Strohner, Moutonde Gruyter]. – Berlin, New York, 2008. – P. 342–358
Atkinson D. “Humanistic” approaches in the adult classroom: an effective reaction / D. Atkinson // ELT Journal. – 1989. – Vol. 43/4. – P. 268.
Breakey L. K. Fear of public speaking – the role of the SLP / L. K. Breakey // Seminars in speech and language. – 2005 – Vol. 26, – P. 107–117.
Burleson B. R. Effects of cognitive complexity on the perceived importance of communication skills in friends / B. R. Burleson, W. Samter // Communication Research. – 1990. – Vol. 17. – P. 165– 182.]
De Vito J. A. Teaching as relational development / J. A. De Vito // Communicating in collage classroom. – San Francisco: Jossey-Bass, 1986. – P.5.
DU Jingna Application of Humanism Theory in the Teaching Approach ISSN 1927–0232 [Print] // Higher Education of Social Science. – 2012. – Vol. 3, No. 1. – Р. 32–36
Graham, E. E. The association between the relational teaching approach and teacher job satisfaction / E. E. Graham, R. West, K. A. Shaller // Communication Reports. – 1992. – Vol. 5. – P. 11–22.
Human Dynamics in Psychology and Education: Selected Readings / D. E. Hamachek. – [3 edition]. – Allyn& Bacon, 1977. – 344 p.
Kelly L. Treating communication anxiety. Implications of the communibiological paradigm / L. Kelly, J. A. Keaten // Communication Education. – 2000. – Vol. 49. – P. 45–47.
Khatib M. Humanistic Education: Concerns, Implications and Applications / M. Khatib, S. N. Sarem, H. Hamidi // Journal of Language Teaching and Research. – January 2013. – Vol. 4, No. 1. – P. 45–51.
Lopes P. N. Emotional intelligence and social interaction / [P. N. Lopes, M. A. Brackett, J. B. Nezlek., et al.] // Personality and Social Psychology Bulletin. – 2004. – № 30. – P. 1018–1034. Stevick E. Humanism in Language Teaching / E. Stevick. – Oxford : Oxford University Press, 1990. – 162 p.
Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И. А. Зимняя. – М. : Просвещение, 1985. – 160 с.
Изард К. Психология эмоций / К. Изард; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 2008. – 464 с. – (Серия «Мастера психологии»).
Китайгородская Г. А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам / Г. А. Китайгородская. – М. : МГУ, 1986. – 176 с.
Коломинский Я. Л. Культурно-психологические аспекты межличностного педагогического взаимодействия / Я. Л. Коломинский // Психология образования сегодня: теория и практика : междунар. науч.-практ. конф.; 2003 г. : тезисы докл. ; [под ред. С. И. Коптевой, А. П. Лобанова, Н. В. Дроздовой]. – Минск, 2003. – С. 12–15.
Красовская Н. А. Применение ролевой игры / Н. А. Красовская, Г. М. Тер-Саакянц // Методика интенсивного обучения иностранным языкам. – К. : Рад. шк., 1988 – С. 194–208.
Лепеха В. С. К проблеме понимания эмоций подростками с лёгкой степенью умственной отсталости / В. С. Лепеха // Психология XXI века : междунар. науч.-практ. конф. студ. и аспирантов, 22–24 апреля 2005 г. : тезисы докл. – СПб. : С.-Петерб. ун-т, 2005. – С. 173–175. 9. Томан І. Мистецтво говорити / І. Томан; [пер. з чес.].– [2-е вид.]. – К. : Політвидав України, 1989. – 293 с.
Шубин Э. П. Основные принципы методики обучения иностранным языкам / Э. П. Шубин. – М. : Успедгиз, 1963. – 192 с.
Allen M. Coping with the needs of presentation / M. Allen, N. Burrell, J. Bourhis // Handbook of communication competence; [Gert Rickheit, Hans Strohner, Moutonde Gruyter]. – Berlin, New York, 2008. – P. 342–358
Atkinson D. “Humanistic” approaches in the adult classroom: an effective reaction / D. Atkinson // ELT Journal. – 1989. – Vol. 43/4. – P. 268.
Breakey L. K. Fear of public speaking – the role of the SLP / L. K. Breakey // Seminars in speech and language. – 2005 – Vol. 26, – P. 107–117.
Burleson B. R. Effects of cognitive complexity on the perceived importance of communication skills in friends / B. R. Burleson, W. Samter // Communication Research. – 1990. – Vol. 17. – P. 165– 182.]
De Vito J. A. Teaching as relational development / J. A. De Vito // Communicating in collage classroom. – San Francisco: Jossey-Bass, 1986. – P.5.
DU Jingna Application of Humanism Theory in the Teaching Approach ISSN 1927–0232 [Print] // Higher Education of Social Science. – 2012. – Vol. 3, No. 1. – Р. 32–36
Graham, E. E. The association between the relational teaching approach and teacher job satisfaction / E. E. Graham, R. West, K. A. Shaller // Communication Reports. – 1992. – Vol. 5. – P. 11–22.
Human Dynamics in Psychology and Education: Selected Readings / D. E. Hamachek. – [3 edition]. – Allyn& Bacon, 1977. – 344 p.
Kelly L. Treating communication anxiety. Implications of the communibiological paradigm / L. Kelly, J. A. Keaten // Communication Education. – 2000. – Vol. 49. – P. 45–47.
Khatib M. Humanistic Education: Concerns, Implications and Applications / M. Khatib, S. N. Sarem, H. Hamidi // Journal of Language Teaching and Research. – January 2013. – Vol. 4, No. 1. – P. 45–51.
Lopes P. N. Emotional intelligence and social interaction / [P. N. Lopes, M. A. Brackett, J. B. Nezlek., et al.] // Personality and Social Psychology Bulletin. – 2004. – № 30. – P. 1018–1034. Stevick E. Humanism in Language Teaching / E. Stevick. – Oxford : Oxford University Press, 1990. – 162 p.
Опубліковано
2017-09-22
Цитовано
Як цитувати
Лєшньова, Н. О., Павлова, Л. В., & Сергеєва, О. А. (2017). Роль викладача у подоланні страху говоріння у студентів на заняттях з іноземної мови. Наукові записки кафедри педагогіки, (39), 129-135. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9257
Номер
Розділ
Статті