Forming continual motivation for learning a foreign language by the cadets of higher military establishments

  • Т. О. Брик
  • Н. В. Лєбошина
Keywords: motivation factors, formation of a positive motivation, cognitive interest

Abstract

The authors consider the factors forming the cadets’ positive motivation in higher military establishments in the process of foreign language teaching. Motivation efficiency of the problem teaching methods to stimulate the prospective officers’ intellectual activity is grounded. The potential of communicative games which provide the combination of motivation and speaking practice is described.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бородіна Г.І. Використання проблемних завдань для формування мовної компетенції у навчанні англійської мови студентів немовних спеціальностей/ Г.І. Бородіна// Іноземні мови. – Київ: Ленвіт, 2011. - №1. – с. 36-39.

Бородіна Г.І. Опорні сигнали з англійської граматики/ Г.І. Бородіна. – Харків: Міськдрук, 2010. – 27с.

Бородина А.И. Приемы проблемного обучения в профессионально ориентированном учебнике для інтенсивного обучения чтению на иностранном языке/ А.И. Бородина // Сб. науч. трудов МГЛУ. – Вып. 499. – М., 2000. – с. 43-51.

Бородіна Г.І. Щодо проблеми формування стійкої мотивації до вивчення іноземної мови у студентів інженерних спеціальностей/ Г.І. Бородіна//Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Між предметні зв’язки. – Харків: вид-во ХНУ, 2013. - №22. – с. 59-67.

Дубинина Г.К. Учебно-методическое обеспечение базового курса подготовки бакалавров по английскому языку/ Г.К. Дубинина//Вестник МГЛУ. – Вып. 12 (646). – М., 2011. – с.37-42.
Published
2017-09-22
Cited
How to Cite
Брик, Т. О., & Лєбошина, Н. В. (2017). Forming continual motivation for learning a foreign language by the cadets of higher military establishments. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (39), 25-29. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9239
Section
Статті