Сучасні тенденції розвитку системи професійної підготовки вчителів у Японії

  • Ольга Олександрівна Лученко
Ключові слова: японська система підготовки вчителів, вища освіта, реформа педагогічної освіти, навчальний план, сертифікат вчителя, практика викладання

Анотація

У статті проаналізовано основні принципи підготовки вчителів у Японії та систему їх сертифікації. Висвітлено головні соціальні зміни і їх вплив на сферу вищої освіти. Розглянуто національну політику щодо реформування системи професійної підготовки вчителів. Визначені проблеми педагогічної освіти в Японії та останні зміни, спрямовані на подолання цих труднощів. Досліджено заходи, яких вживає уряд для покращення стандартів якості підготовки вчителів і розвитку їх компетенції: поправки до Закону про сертифікацію педагогічних працівників, пропозиції щодо навчального плану педагогічних університетів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ольга Олександрівна Лученко

Здобувач кафедри «Теорія і методика професійної освіти» Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.

Посилання

1. Озерська О. Ю. Система підготовки вчителя в Японії: Наукова монографія / О. Ю. Озерська. – Харків: Нове слово, 2006. – 219 с.

2. Bando K. Enhancement of university reform and quality change of education: The Current State of University Education Reform in Japan // CDIO Asian Regional Meeting. – Kanazawa, 2014. – 26 p. [Electronic Resource]. ‒ Mode of access: http://www.kanazawa-it.ac.jp/cdio/english/file/slide02_bando.pdf

3. Education at a Glance 2012: OECD Indicators, OECD Publishing, 2012. –568 p. [Electronic Resource]. ‒ Mode of access: http://dx.doi.org/10.1787/eag-2012-en

4. Iwata Y. New courses. Terminology of Teacher Education / Y. Iwata // Creative Curricula & Teaching. Newsletter / Curriculum Center for Teachers. Tokyo Gakugei University. – Tokyo, 2013. – № 13. P. 3

5. Iwata Y. Recent Trends on Teacher Education Reform in Japan // International Conference of Teacher Education. Capital Normal University. – Beijing, 2004. – 11 p. [Electronic Resource]. ‒ Mode of access: http://www.u-gakugei.ac.jp/~currict/about/iwata.info/20041023beijing.pdf

6. Iwata Y. Teacher Education and Neo-liberalism – Japan and Other Countries // 2nd International Conference of Teacher Education. East China Normal University. – Shanghai, 2006. – 10 p. [Electronic Resource]. ‒ Mode of access: http://www.u-gakugei.ac.jp/~currict/about/iwata.info/20061027shanghai.pdf

7. Rao C. The Reform and Development of Teacher Education in China and Japan in an Era of Social Change: Trends and Issues / C. Rao // Transforming Teachers` Work Globally: In Search of a Better Way for Schools and Their Communities / Edited by Eija Kimonen, Raimo Nevalainen. – Rotterdam: Sense Publishers, 2013. – P. 261-298
Опубліковано
2015-06-24
Цитовано
Як цитувати
Лученко, О. О. (2015). Сучасні тенденції розвитку системи професійної підготовки вчителів у Японії. Наукові записки кафедри педагогіки, 1(38), 152-162. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/2759

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)