Організація громадянського виховання в закладах дошкільної освіти Китаю

  • Чен Чже Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-9596-1020
Ключові слова: Китай, громадянська освіта, дошкільна освіта, імпліцитне виховання, методи

Анотація

Громадянське виховання в системі дошкільної освіти допомагає дітям усвідомити своє місце у світі, розвинути повагу до інших людей та основи відповідальної поведінки, що є запорукою успішної соціалізації в майбутньому. Крім того, громадянське виховання сприяє зміцненню єдності та цілісності суспільства тої чи тої країни, її успіху та процвітанню.
Цінність організації громадянського виховання в провідних країнах світу полягає в тому, що вивчення та запозичення кращих його методик сприяє взаємозбагаченню досвідом та покращенню міжнародних стосунків між державами. Серед таких країн інтерес викликає Китай, де громадянському вихованню наскрізно через всі рівні освіти відводиться значне місце від дитячих садочків до освіти дорослих у неформальному секторі.
У Китаї існує три типи дитячих садочків: приватні, державні та ті, які фінансуються за рахунок коштів населення. Благоустрій останніх залежить від громад та їх територіальної віддаленості від великих міст. У приватних закладах навчання та виховання дітей дошкільного віку здійснюється досить на високому рівні; щоб потрапити на роботу в такі садочки, потенційні вихователі проходять численні вступні бесіди. В інших типах садочків спостерігається нестача педагогічних кадрів.
У всіх типах дитячих садочків громадянська освіта здійснюється на належному рівні. Активно розвивається співпраця з батьками та громадськістю, а також колаборативна освіта. В освітні простори дитячих садочків Китаю впроваджується стратегія «п’ять-в-одному», суть якої полягає в поглибленні обізнаності про колаборативну освіту, посиленні керівництва політикою колаборативної освіти, розширенні методів організації співпраці дошкільників, оптимізації розподілу ресурсів в освіті та вдосконаленні практичних рекомендацій щодо навчання у співпраці.
Громадянське виховання здійснюється через «освіту занурення» та «приховану освіту». Освіта занурення передбачає формування когнітивних здібностей дітей, знань про громаду, її життєдіяльності. Освіта занурення здійснюється через імпліцитне громадянське виховання.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Bashkir, O.I., Zolotukhina, S.T., Bi Yun. (2023). The Role of Emotional Intelligence in the Communication of Participants in the Educational Process of a Higher Education Institution. Pedagogical sciences. № 104. Рр. 22-28. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2023-104-4. [in Ukrainian].
2. Bashkir, O., Fedorenko, V. (2024). Formation of directions of educational work in general secondary education institutions in the 20-30s of the XX century. Novyi Kolehium. №3. Рр.128-132. DOI: 10.34142/nc.2024.3.128. [in Ukrainian].
3. Bashkir, O.I., Zelenska, L.D. (2023). Observance of the principle of natural correspondence according to G. S. Skovoroda in the organization of team interaction of students. Novyi Kolehium. №4. Рр.41-47. DOI: https://doi.org/10.30837/nc.2023.4.41. [in Ukrainian].
4. Vlasenko, O.M. (2019). Content and structure of civic competence of a secondary school graduate. Pedagogy of Formation of Creative Personality in Higher and Secondary Schools. Vol. 62 (1). Рр. 98–98. [in Ukrainian].
5. Zhadan, I.V. (2022). Civic competence: social expectations and realities: a monograph. National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Institute of Social and Political Social and Political Psychology. Kropyvnytskyi. 110 р. URL: https://surl.li/gwlprg. [in Ukrainian].
6. Zhadan, I.V., Diduk, I.A., Pozniak, S.I. (2012) Social learning: mechanisms of development of political attitudes of youth: scientific and methodical manual. Kirovograd: Imex Ltd.. 352 р. [in Ukrainian].
7. Zhadan, I.V., Krasniakova, A.O., Pozniak, S.I., Sknar, O.M. (2019). Mechanisms of civic and national selfidentification: transformations of communication practices : monograph. Kropyvnytskyi: Imex Ltd.192с. URL: https://surl.li/blocru. [in Ukrainian].
8. Zhuravko, T.V. (2021). Pedagogical Ideas of V.O. Sukhomlynskyi in the Formation of Civic Education of Preschoolers. Modern trends and factors of development of pedagogical and psychological sciences: materials of
the international scientific and practical conference (Kyiv, Ukraine, February 5-6, 2021). Kyiv: NGO “Kyiv Scientific Organization of Pedagogy and Psychology”. Vol. 2. Рр. 27-29. URL: https://surl.li/gynxzx. [in Ukrainian].
9. Lushtei, I.I. (2021). Psychological features of the organization of the educational environment in a pandemic. Habitus. Vol. 21. DOI: https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2021.21.12. [in Ukrainian].
10. Malysheva, N. (2021). How to create an educational environment that motivates, activates, retains and develops. Preschool management practice. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/867225. [in Ukrainian].
11. Mkrtichian, O.A. (2020). Research on the problem of training future educators in foreign theory and practice. Pedagogical sciences. №. 92. Рр. 61-67. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-92-10. [in Ukrainian].
12. Mkrtichian, O.A. (2022). Project activities in music classes in preschool education institutions. Scientific notes of the pedagogical department. Vol. 50. С. 81–87. DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-07.
[in Ukrainian].
13. Piddiachyi, V.M. (2019). Psychological Conditions of Formation of Future Teachers’ Civic Competence. Adult Education: Theory, Experience, Prospects. Vol. 1(15). Рр.98–107. DOI: https://doi.org/10.35387/od.1(15).2019.98-107. [in Ukrainian].
14. Pozniak, S.I. (2019). Communicative Practices of Social Interaction as an Indicator of Student’s Civic Competence. Research in social and political psychology. Vol. 43 (46). С. 7–37. URL: https://doi.org/10.33120/ssj.vi43(46).21. [in Ukrainian].
15. Sidorkina, M.Yu. (2019). Civic competence in the context of the concept of social interest. Theory and practice of modern psychology. № 6. URL: https://lib.iitta.gov.ua/719463/1/36.pdf. [in Ukrainian].
16. Kharkivska, A.A., Kharkivska, O.K. (2022). Features of civic education of preschool children in the context of digitalization. Bulletin of Science and Education. №5 (5). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2022-5(5)-464-474. [in Ukrainian].
17. 吕利, 王其红, 徐雪. 基于协同学理论的家-园-区协同教育困境及其策略探析 [Study of the dilemma of joint education “home-park-district” and its strategies based on synergistic theory]. Journal of Shaanxi Preschool
Normal University. 2020. Vol. 1. URL: http://surl.li/gmkuuv. [in Chinese].
18. 闵琪冯孟爽.【人之初课堂】基于幼儿认知规律的浸入式学前阶段公民道德教育路径 [Ways of civic and moral education of preschool children based on cognitive laws]. 2020. URL: http://surl.li/fwlqnf. [in Chinese].
19. Bashkir, O.І., Chykharina, K.І. (2024). The role of social-emotional learning in preparing the intellectual elite of the nation. Pedagogical sciences: Collection of scientific papers. № 108. Рр.12-19. DOI https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2024-108-2
20. Bronfenbrenner, U. (2020) Developmental science in the 21st century: Emerging questions, theoretical models, research designs and empirical findings [Electronic resource]. Social Development. Is. 9(1). Р. 115–125. URL: https://doi.org/10.1111/1467-9507.00114
21. Chinese Preschool Education Research Association (1999). The collection of important government documents of the People’s Republic of China on early education. Beijing: Beijing. Normal University Press.
22. Garcіa, V.V., Tapіa, J.M., Lоpez, I.Q., Gonzalez, A.D. (2021). The preschool level and its approach to science through the training field of exploration and understanding of the natural and social world. Revista conrado. №17. Рр. 434-445. URL: https://surl.li/emksid
23. Gyurova, V. (2023). Fairy tales in the education on children’s rights. Pedagogika-pedagogy. Vol. 95. Issue 1. Рр.50-56. DOI: https://doi.org/10.53656/ped2023-1.04
24. Markus, B. (2021). Democratic Citizenship in Flux. Transcript-Verlag. DOI: https://doi.org/10.14361/9783839449493- 001.
25. Naumenko, N., Kozlov, A., Palevych, S., Denysenko, A., Tverdokhlib, T., Bashkir, O. (2024). Advancing the Career Development for Future Primary School Teachers in Ukraine: New Neuropedagogical Challenges. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala 16. № 4. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/16.4
26. Osterberg-Kaufmann, N., Stark, T., Mohamad-Klotzbach, C. (2020). Challenges in conceptualizing and measuring meanings and understandings of democracy [Electronic resource]. Zeitschrift für Vergleichende Politikwissenschaft. № 14. Рр. 299–320. DOI: https://doi.org/10.1007/s12286- 020-00470-5
27. Siraj, I. (2020). Operationalizing Bronfenbrenner’s PPCT Model in Researching Human Development: Commentary on Xia, Li, and Tudge. Human Development. Is. 64. Р. 21–25. DOI: https://doi.org/10.1159/000508341
28. Vong, K.I., Vong, S.K., Liu, Q.M., Cheng, D.P. (2023). An exploratory study on normative cohesiveness of high-quality preschool teacher education in urban north-western China. International journal of early years education. Vol. 31 (4). Рр. 924-940. DOI: https://doi.org/10.1080/09669760.2021.1977613
29. Yakimenko, S., Filimonova, T., Shcherbak, I., Syladii, I., Sopivnyk, I., Ishchenko, L. (2021). Preparing of Future Specialists for Civic Education of Preschool Children. Revista romaneasca pentru educatie multidimensionala. Vol. 13 (1). Pp. 298-323. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.1/374
30. Zhang, Q. (2020). Research on Financial Support for Preschool Education. Іnternational conference on education technology and information system. Рр.348-353. URL: https://surl.li/mvitt
Опубліковано
2024-12-31
Цитовано
Як цитувати
Чже, Ч. (2024). Організація громадянського виховання в закладах дошкільної освіти Китаю. Наукові записки кафедри педагогіки, (55), 73-81. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2024-55-07