Нейромережі на службі освіти: виклики нової доби трансформації навчання

Ключові слова: нейромережі, чати, штучний інтелект, освіта, персоналізація навчання, шляхи розвитку нейромереж

Анотація

Стаття присвячена актуальній темі використання нейромереж та чатботів в освіті. В ній аналізуються різні функції нейромереж, такі як персоналізація навчання, автоматизація перевірки завдань, створення адаптивних навчальних матеріалів, а також можливості чатботів для підтримки та мотивації здобувачів.
У роботі наголошується на важливості використання штучного інтелекту (ШІ) в освіті, відзначаючи його потенціал для підвищення якості навчання, доступності та ефективності. Автори наводять плюси та мінуси впровадження чатботів та нейромереж у освітній процес, посилаючись на результати опитування та інтерв’ю з учасниками навчального процесу (студентами та викладачами).
Методологія включала теоретичний аналіз стану розробки проблеми, використовували такі наукометричні бази та репозиторії наукових текстів як: Researchgate, GoogleScholar та Scopus. В емпіричній частині дослідження брали участь викладачі (факультету психології та факультету іноземних мов) та студенти (факультету психології та факультету іноземних мов) Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Дані збирали за допомогою гугл-форми та інтерв’ю з учасниками навчального процесу. Практичний аспект дослідження передбачав використання двох анкет, створених за допомогою Google Forms. Один із них розрахований на студентів, а інший – на викладачів Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна та інших вищих навчальних закладів. Обидві анкети складалися з 12 і 11 відкритих і закритих питань відповідно. Також респондентам-педагогам було задано 7 відкритих запитань, два з яких мали загальноорганізаційний характер.
Результати дослідження підтверджують важливість та сучасність використання ШІ як у роботі викладачів, так і у навчанні студентів.мотивації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Ahmed, A. A. A., & Ganapathy, A. (2021). Creation of automated content with embedded artificial intelligence: a study on learning management system for educational entrepreneurship. Academy of Entrepreneurship Journal, 27(3), 1-10.
2. AlAfnan, M. A., Dishari, S., Jovic, M., & Lomidze, K. (2023). Chatgpt as an educational tool: Opportunities, challenges, and recommendations for communication, business writing, and composition courses. Journal of Artificial Intelligence and Technology, 3(2), 60-68.
3. Borenstein, J., & Howard, A. (2021). Emerging challenges in AI and the need for AI ethics education. AI and Ethics, 1, 61-65.
4. Chan, C. K. Y., & Tsi, L. H. (2023). The AI Revolution in Education: Will AI Replace or Assist Teachers in Higher Education? arXiv preprint arXiv:2305.01185.
5. Cotton, D. R., Cotton, P. A., & Shipway, J. R. (2023). Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International, 1-12.
6. Dai, W., Lin, J., Jin, H., Li, T., Tsai, Y. S., Gašević, D., & Chen, G. (2023, July). Can large language models provide feedback to students? A case study on ChatGPT. In 2023 IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT) (pp. 323-325). IEEE.
7. Divekar, R. R., Drozdal, J., Zhou, Y., Song, Z., Allen, D., Rouhani, R., ... & Su, H. (2018, June). Interaction challenges in AI equipped environments built to teach foreign languages through dialogue and task-completion. In Proceedings of the 2018 Designing Interactive Systems Conference (pp. 597-609).
8. Google Trends. Google Trends. Available online: https://www.google.com/trends (accessed on 08 March 2024).
9. Griol, D., Molina, J. M., & Callejas, Z. (2017). Incorporating android conversational agents in m‐learning apps. Expert systems, 34(4), e12156.
10. Hwang, G. J., & Chang, C. Y. (2023). A review of opportunities and challenges of chatbots in education. Interactive Learning Environments, 31(7), 4099-4112.
11. Junining, E., Alif, S., & Setiarini, N. (2020). Automatic speech recognition in computer-assisted language learning for individual learning in speaking. JEES (Journal of English Educators Society), 5(2), 219-223.
12. Kaklauskas, A. (2015). Student progress assessment with the help of an intelligent pupil analysis system. Biometric and Intelligent Decision Making Support, 81, 175-193.
13. Kamalov, F., Santandreu Calonge, D., & Gurrib, I. (2023). New era of artificial intelligence in education: Towards a sustainable multifaceted revolution. Sustainability, 15(16), 12451.
14. Khanh, Q. V., Chehri, A., Quy, N. M., Han, N. D., & Ban, N. T. (2023). Innovative Trends in the 6G Era: A Comprehensive Survey of Architecture, Applications, Technologies, and Challenges. IEEE Access.
15. Kreydun, N., Nalyvaiko, O., Ivanenko, L., Zotova, L., Nevoienna, O., Iavorovska, L., Kharchenko, A., & Sevostianov, P. (2022). The Quality of Education in the Conditions of Forced Distance Learning Caused by COVID-19. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(4), 423-448. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/649
16. Lodge, J. M., Thompson, K., & Corrin, L. (2023). Mapping out a research agenda for generative artificial intelligence in tertiary education. Australasian Journal of Educational Technology, 39(1), 1-8.
17. Lv, D. (2023, November). Research on International Chinese Education Informatization based on artificial intelligence Technology. In 2023 8th International Conference on Modern Management and Education Technology (MMET 2023) (pp. 367-373). Atlantis Press.
18. Malmström, H., Stöhr, C., & Ou, A. W. (2023). Chatbots and other AI for learning: A survey of use and views among university students in Sweden. Chalmers Studies in Communication and Learning in Higher Education, 1(10.17196).
19. Nalyvaiko, O. & Maliutina, A. (2021). Use of chat bots in the educational process of a higher education institution. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (48), 117-122. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-48-14
20. Nalyvaiko, O. O. (2023). Prospects of using neural networks in higher education of Ukraine. Information Technologies and Learning Tools, 97(5), 1-17. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5322
21. Nguyen, A., Ngo, H. N., Hong, Y., Dang, B., & Nguyen, B. P. T. (2023). Ethical principles for artificial intelligence in education. Education and Information Technologies, 28(4), 4221-4241.
22. Nicolescu, L., & Tudorache, M. T. (2022). Human-computer interaction in customer service: the experience with AI chatbots—a systematic literature review. Electronics, 11(10), 1579.
23. Nwana, H. S. (1990). Intelligent tutoring systems: an overview. Artificial Intelligence Review, 4(4), 251-277.
24. Okonkwo, C. W., & Ade-Ibijola, A. (2021). Chatbots applications in education: A systematic review. Computers and Education: Artificial Intelligence, 2, 100033.
25. Pérez, J., Cerezo, E., Serón, F. J., & Rodríguez, L. F. (2016). A cognitive-affective architecture for ECAs. Biologically Inspired Cognitive Architectures, 18, 33-40.
26. Schiff, D. (2022). Education for AI, not AI for education: The role of education and ethics in national AI policy strategies. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 32(3), 527-563.
27. Stokel-Walker, C. (2022). AI bot ChatGPT writes smart essays-should academics worry?. Nature.
28. Terzopoulos, G., & Satratzemi, M. (2019, September). Voice assistants and artificial intelligence in education. In Proceedings of the 9th Balkan Conference on Informatics (pp. 1-6).
29. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2021). Recommendations on the Ethics of Artificial Intelligence. Available online: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380455 (accessed on 10 March 2024).
30. Villegas-Ch, W., Arias-Navarrete, A., & Palacios-Pacheco, X. (2020). Proposal of an Architecture for the Integration of a Chatbot with Artificial Intelligence in a Smart Campus for the Improvement of Learning. Sustainability, 12(4), 1500.
31. Wahle, J. P., Ruas, T., Foltýnek, T., Meuschke, N., & Gipp, B. (2022, February). Identifying machine-paraphrased plagiarism. In International Conference on Information (pp. 393-413). Cham: Springer International Publishing.
32. Winkler, R. & Söllner, M. (2018). Unleashing the Potential of Chatbots in Education: A State-Of-The-Art Analysis. In: Academy of Management Annual Meeting (AOM). Chicago, USA.
33. Zhang S. (2022). The Cognitive Transformation of Japanese Language Education by Artificial Intelligence Technology in the Wireless Network Environment. Computational intelligence and neuroscience, 2022, 7886369. https://doi.org/10.1155/2022/7886369
Опубліковано
2024-08-26
Цитовано
Як цитувати
Олексій Олексійович Наливайко, Катерина Малиш, Яна Приходько, & Софія Чабан. (2024). Нейромережі на службі освіти: виклики нової доби трансформації навчання. Наукові записки кафедри педагогіки, (54). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24253

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)