Розвиток компетенцій учителів у сфері менеджменту освіти: виклики та перспективи

  • Юрій Віталійович Ямполь Кам'янець-Поділський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-1749-859X
Ключові слова: менеджмент освіти, підвищення якості освіти, навчання педагогів

Анотація

У статті розглянуто методи формування знань та навичок учителів щодо менеджменту якості освіти, такі як навчання, практичні інструменти та ресурси. Також висвітлені виклики, з якими стикаються вчителі у процесі вдосконалення своєї компетентності, та перспективи підвищення якості освіти через їхню участь у менеджменті якості.
У статті розглядається важливість формування компетенцій учителів у сфері менеджменту якості освіти в контексті сучасної загальної середньої освіти. У світлі постійної прагнення до підвищення якості освіти, ключовим стає розвиток вчителів як професіоналів, здатних ефективно управляти навчальними процесами та покращувати їх якість.
Цільова аудиторія даної статті - педагогічні працівники, адміністрація шкіл, а також дослідники в галузі освіти, які зацікавлені у покращенні професійної компетентності вчителів та удосконаленні якості освітнього процесу.
Висвітлення проблеми включає у себе аналіз того, чому багато вчителів не мають достатніх знань та навичок у сфері менеджменту якості. Це може бути пов’язано зі змінними вимогами до освіти, нестачею підходящих навчальних ресурсів, а також недостатньою увагою до цієї проблеми в системі підвищення кваліфікації вчителів.
Автор статті розглядає різноманітні підходи до формування компетенцій учителів, включаючи тренінги, семінари, онлайн-курси та практичні роботи. Вони також аналізують важливість впровадження системи постійного професійного розвитку для підтримки вчителів у їхній постійній прагненні до удосконалення.
У статті висвітлюються також перешкоди, з якими стикаються вчителі при намаганні покращити свої навички у менеджменті якості, включаючи нестачу часу, ресурсів та підтримки зі сторони адміністрації.
Також проаналізовано опитування на десять запитань, які спрямовані на отримання інформації про різні аспекти компетентності вчителів у сфері менеджменту якості освіти, що дозволяє зробити об’єктивну оцінку їхніх знань та навичок.
Стаття вказує на перспективи підвищення якості освіти через активну участь вчителів у менеджменті якості. Автор робить висновок, що інвестування у формування таких компетенцій може сприяти досягненню кращих результатів навчання та забезпечити стале покращення якості освіти.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Ямполь Ю. В., Косенюк Г. В., Жукова Г. В., & Булгакова Т. М. Розвиток комунікаційного простору закладу освіти: світовий досвід розвитку професійного спілкування в умовах цифровізації освітнього процесу. Академічні візії, 2023. 18. (електронне наукове фахове видання України категорії Б).
2. Chen Y., He, H., & Yang, Y. Effects of social support on professional identity of secondary vocational students major in preschool nursery teacher program: a chain mediating model of psychological adjustment and school belonging. Sustainability. 2023. 15, 5134. https://doi.org/10.3390/su15065134.
3. Gani S. Proactive personality, job crafting and work engagement: progenitors of work performance. Rev. Contemp, Sci. Acad. Stud., 2022. 2, 7. https://doi.org/10.55454/rcsas.2.9.2022.007.
4. Huang X., Sun M., & Wang D. Work harder and smarter: the critical role of teachers’ job crafting in promoting teaching for creativity. Teach. Teach. Educ., 2022. 116, 103758. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103758.
5. Karkouti I.M., Abu-Shawish R.K., & Romanowski M.H. Teachers’ understandings of the social and professional support needed to implement change in Qatar. Heliyon, 2022. 8, e08818. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e08818.
6. Melnyk N., Maksymchuk B., Gurevych R., Kalenskyi A., Dovbnya, S., Groshovenko O., & Filonenko L. The establishment and development of professional training for preschool teachers in Western European countries. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2021. 13(1), 208-233. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100365.
7. Mitra M., Dopson S., & Hoff T. Making do by getting real: psychological contract violations and proactive career agency among medical professionals. Health Care Manag. Rev., 2023. 48, 32–41. https://doi.org/10.1097/HMR.0000000000000347.
8. Qoyyimah U., Singh P., Exley, B., Doherty C., & Agustiawan Y. Professional identity and imagined student identity of EIL teachers in Islamic schools. J. Lang. Ident. Educ., 2023. 22, 121–136. https://doi.org/10.1080/15348458.2020.1833726.
9. Shkerina T. A., et al. Teacher’s professional competence: new challenges, realities and prospects. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences. 2020. https://doi.org/10.15405/epsbs.2020.10.03.118
10. Sun B., Zhu F., Lin S., Sun J., Wu Y., & Xiao W. How is professional identity associated with teacher career satisfaction? A cross-sectional design to test the multiple mediating roles of psychological empowerment and work engagement. Int. J. Environ. Res. Publ. Health, 2022. 19, 1–14. https://doi.org/10.3390/ijerph19159009.
11. Thai K.P., To A.T., Tran T.S., Hoang V.T., & Ho T.T.H. How job crafting transmits the impact of perceived organizational support and autonomy on work engagement. TEM J., 2023. 12, 316–323. https://doi.org/10.18421/TEM121-40.
12. Venkat V.V., & Khan S.R.K. Role of competency environment based empirical study and education on employees retention and psychological analysis. Int. J. Early Child. Spec. Educ., 2022. 14, 841–850. https://doi.org/10.9756/INT-JECSE/V14I1.221098.
13. Wang H., & Klassen R.M. Longitudinal relationships between teachers’ utility values and quitting intentions: a person-organization fit perspective. Teach. Teach. Educ., 2023. 127, 104109. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104109.
14. Yampol Y. V., & Polishchuk S. V. Conditions of the implementation of the scientific-methodical support of the professional-methodical development of teachers of the general secondary education institution. Publishing House “Baltija Publishing”. 2023.
15. United Nations. Transforming Our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. 2015. A/RES/70/1. Available online: https://sdgs.un.org/goals
16. Volkmann Christine, Karen E. Wilson, Steve Mariotti, Daniel Rabuzzi, Shai Vyakarnam, and A. Sepulveda. Educating the Next Wave of Entrepreneurs. Unlocking Entrepreneurial Capabilities to Meet the Global Challenges of the 21st Century. In A Report of the Global Education Initiative. Geneva: World Economic Forum. 2009. Available online: https://www.gvpartners.com/web/pdf/WEF_EE_Full_Report.pdf
17. Wach Krzysztof. Europeanisation of Entrepreneurship Education in Europe - Looking Back and Looking Forward. Horizons of Education 13: 2014. 11‑31. Available online: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-issn-1643-9171-year-2014-volume-13-issue-26-article-oai_horyzonty_ignatianum_edu_pl_article_56
18. Walston Jill, Jeremy Redford, and Monica P. Bhatt. Workshop on Survey Methods in Education Research: Facilitator’s Guide and Resources (REL 2017–214); Washington, DC: U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences, National Center for Education Evaluation and Regional Assistance, Regional Educational Laboratory Midwest. 2017. Available online: http://ies.ed.gov/ncee/edlabs
19. Welsh Dianne H. B., William L. Tullar, and Hamid Nemati. Entrepreneurship Education: Process, method or both? Journal of Innovation and Knowledge 1: 2016. 125–32.
20. Wilson Karen. Chapter 5: Entrepreneurship Education in Europe. In Entrepreneurship and Higher Education, 2008. Chapter 5. New York: OECD. Available online: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1392369
Опубліковано
2024-08-26
Цитовано
Як цитувати
Юрій Віталійович Ямполь. (2024). Розвиток компетенцій учителів у сфері менеджменту освіти: виклики та перспективи. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 87-97. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24252