Розвиток компетенцій учителів у сфері менеджменту освіти: виклики та перспективи

  • Юрій Віталійович Ямполь Кам'янець-Поділський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0003-1749-859X
Ключові слова: менеджмент освіти, підвищення якості освіти, навчання педагогів

Анотація

У статті розглянуто методи формування знань та навичок учителів щодо менеджменту якості освіти, такі як навчання, практичні інструменти та ресурси. Також висвітлені виклики, з якими стикаються вчителі у процесі вдосконалення своєї компетентності, та перспективи підвищення якості освіти через їхню участь у менеджменті якості.
У статті розглядається важливість формування компетенцій учителів у сфері менеджменту якості освіти в контексті сучасної загальної середньої освіти. У світлі постійної прагнення до підвищення якості освіти, ключовим стає розвиток вчителів як професіоналів, здатних ефективно управляти навчальними процесами та покращувати їх якість.
Цільова аудиторія даної статті - педагогічні працівники, адміністрація шкіл, а також дослідники в галузі освіти, які зацікавлені у покращенні професійної компетентності вчителів та удосконаленні якості освітнього процесу.
Висвітлення проблеми включає у себе аналіз того, чому багато вчителів не мають достатніх знань та навичок у сфері менеджменту якості. Це може бути пов’язано зі змінними вимогами до освіти, нестачею підходящих навчальних ресурсів, а також недостатньою увагою до цієї проблеми в системі підвищення кваліфікації вчителів.
Автор статті розглядає різноманітні підходи до формування компетенцій учителів, включаючи тренінги, семінари, онлайн-курси та практичні роботи. Вони також аналізують важливість впровадження системи постійного професійного розвитку для підтримки вчителів у їхній постійній прагненні до удосконалення.
У статті висвітлюються також перешкоди, з якими стикаються вчителі при намаганні покращити свої навички у менеджменті якості, включаючи нестачу часу, ресурсів та підтримки зі сторони адміністрації.
Також проаналізовано опитування на десять запитань, які спрямовані на отримання інформації про різні аспекти компетентності вчителів у сфері менеджменту якості освіти, що дозволяє зробити об’єктивну оцінку їхніх знань та навичок.
Стаття вказує на перспективи підвищення якості освіти через активну участь вчителів у менеджменті якості. Автор робить висновок, що інвестування у формування таких компетенцій може сприяти досягненню кращих результатів навчання та забезпечити стале покращення якості освіти.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2024-08-26
Цитовано
Як цитувати
Ямполь, Ю. В. (2024). Розвиток компетенцій учителів у сфері менеджменту освіти: виклики та перспективи. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 87-97. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2024-54-08