Шляхи оптимізації дистанційного навчання клінічній дисципліні в період війни

  • Тетяна Михайлівна Тихонова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-9196-9113
  • Лариса Олексіївна Мартим'янова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-1638-4630
  • Надія Євгенівна Барабаш Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-9807-2683
  • Олена Володимирівна Каніщева Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-2955-5478
Ключові слова: distance learning, educational process, education quality, questionnaire, survey

Анотація

Постановка проблеми. За умов епідемії та війни дистанційне навчання (ДН) є практично єдиним прийнятним. Існують проблеми його раціоналізації, особливо за необхідності оволодіння здобувачами медичної освіти практичними навичками.

Мета статті: проаналізувати якість ДН, зокрема, на кафедрі внутрішньої медицини, та визначити шляхи його вдосконалення.

Методи дослідження. Використаний опитувальник з 18 питань з варіантами відповідей та можливістю їх доповнення коментарями

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Бурцева Ю., Передненко М. Особливості використання дистанційних технологій у вищій школі. Технології дистанційного навчання: впровадження, розвиток, удосконалення: матер. міжнар. дистанційної наук.-метод. конференції, 23-24 березня 2021 р. ред. кол.: Т. С. Прокопенко та ін. Харків: Фаховий коледж НФаУ, 2021. С. 44-47.
2.Васільєва Л. М. Дистанційне навчання в закладах вищої освіти – сучасний виклик сьогодення. Молодий вчений. 2020. № 6 (82). С. 312-315. doi: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-6-82-63.
3. Закон України «Про освіту» № 3143-IX від 10.06.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
4. Красюк Ю. М. Проблеми мотивації навчальної діяльності студентів дистанційної форми навчання. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/197269711.pdf.
5. Крижановський А. І., Кириленко Н. М., Кириленко В. В., Медведєв Р. П. Організація дистанційного навчання в педагогічних закладах вищої освіти. Грааль науки. 2021. № 10. С. 415-421. doi: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.11.2021.081.
6. Наказ «Деякі питання організації дистанційного навчання» від 08.09.2020 № 1115. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#n2.
7. Особливості впровадження дистанційного навчання на кафедрі акушерства і гінекології № 1 / А. М. Громова, Т. Ю. Ляховська, Л. А. Нестеренко та ін. Реалії, проблеми та перспективи вищої медичної освіти: матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 25 березня 2021 р. Полтава, 2021. С. 73-74. URL: http://repository.pdmu.edu.ua/bitstream/123456789/15783/1/Gromova_Osoblivosti_vprovadzhennya.pdf.
8. Теренда Н. О., Теренда О. А., Горішний М. І., Панчишин Н. Я. Особливості дистанційного навчання студентів в умовах пандемії COVID-19 (за результатами анкетування). Медична освіта. 2021. № 4. С. 57-60. doi: 10.11603/me.2414-5998.2020.4.11661
9. Ткаченко Л. В., Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. ред. кол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін. Запоріжжя: КПУ, 2021. Вип. 75. С. 91-96.
10. Ahmed S. A., Hegazy N. N., Abdel Malak H. W., Cliff Kayser W. 3rd, Elrafie N. M., Hassanien M., Al-Hayani A. A., El Saadany S. A., Ai-Youbi A. O., Shehata M. H. Model for utilizing distance learning post COVID-19 using (PACT)™ a cross sectional qualitative study. BMC Med Educ. 2020. Т. 20, № 1. С. 400. doi: 10.1186/s12909-020-02311-1. PMID: 33138818; PMCID: PMC7605338.
11. Alsaif F., Neel L., Almuaiqel S., Almuhanna A., Feda J., Alrumaihi N., Alanazi O., Almansour M., Saeed M. F., SolimanM. Experience of Sudden Shift from Traditional to Virtual Problem-Based Learning During COVID-19 Pandemic at a Medical College in Saudi Arabia. Adv Med Educ Pract. 2023. Т. 14. С. 453-461. doi: 10.2147/AMEP.S404461. PMID: 37168457; PMCID: PMC10164655.
12. Alsoufi A., Alsuyihili A., Msherghi A., Elhadi A., Atiyah H., Ashini A., Ashwieb A., Ghula M., Ben Hasan H., Abudabuos S., Alameen H., Abokhdhir T., Anaiba M., Nagib T., Shuwayyah A., Benothman R., Arrefae G., Alkhwayildi A., Alhadi A., Zaid A., Elhadi M. Impact of the COVID-19 pandemic on medical education: Medical students’ knowledge, attitudes, and practices regarding electronic learning. PLoS One. 2020. Т. 15, № 11. С. e0242905. doi: 10.1371/journal.pone.0242905. PMID: 33237962; PMCID: PMC7688124.
13. Armstrong-Mensah E., Ramsey-White K., Yankey B., Self-Brown S. COVID-19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Front Public Health. 2020. № 8. С. 576227. doi: 10.3389/fpubh.2020.576227. PMID: 33102425; PMCID: PMC7546810.
14. De Medio, C., Limongelli C., Sciarrone F., Temperini M. MoodleREC: A recommendation system for creating courses using the moodle e-learning platform. Comput. Human Behav. 2020. Т. 104. С. 106168. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.106168.
15. Dost S., Hossain A., Shehab M., Abdelwahed A., Al-Nusair L. Perceptions of medical students towards online teaching during the COVID-19 pandemic: a national cross-sectional survey of 2721 UK medical students. BMJ Open. 2020. Т. 10, № 11. С. e042378. doi: 10.1136/bmjopen-2020-042378. PMID: 33154063; PMCID: PMC7646323.
16. Liu S., Li Z., Zhang Y. та ін. Introduction of Key Problems in Long-Distance Learning and Training. Mobile Netw Appl. 2019. Т. 24. С. 1–4. doi: https://doi.org/10.1007/s11036-018-1136-6.
17. Nalyvaiko O., Vakulenko A., Zemlin U. Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2020. № 47. С. 78-87. doi: https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09.
18. Nix K., Liu E. L., Oh L., Duanmu Y., Fong T., Ashenburg N., Liu R. B. A Distance-Learning Approach to Point-of-Care Ultrasound Training (ADAPT): A Multi-Institutional Educational Response During the COVID-19 Pandemic. Acad Med. 2021. Т. 96, № 12. С. 1711-1716. doi: 10.1097/ACM.0000000000004399. PMID: 34524135; PMCID: PMC8603429.
19. Posever N., Sehdev M., Sylla M., Mashar R., Mashar M., Abioye A. Addressing Equity in Global Medical Education During the COVID-19 Pandemic: The Global Medical Education Collaborative. Acad Med. 2021. Т. 96, № 11. С. 1574-1579. doi: 10.1097/ACM.0000000000004230. PMID: 34261867; PMCID: PMC8541891.
20. Schneider S. L., Council M. L. Distance learning in the era of COVID-19. Arch Dermatol Res. 2021. Т. 313. С. 389–390. doi: https://doi.org/10.1007/s00403-020-02088-9.
Опубліковано
2024-08-25
Цитовано
Як цитувати
Тетяна Михайлівна Тихонова, Лариса Олексіївна Мартим’янова, Надія Євгенівна Барабаш, & Олена Володимирівна Каніщева. (2024). Шляхи оптимізації дистанційного навчання клінічній дисципліні в період війни. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 65-77. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24239