Формування управлінської компетентності майбутніх фахівців: теоретичний аспект

  • Валентина Іванівна Тернопільська Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-1468-9932
Ключові слова: управлінська компетентність майбутніх фахівців, компетентність, управління, фахівець, випускник закладу вищої освіти

Анотація

Стаття присвячена одній з актуальних проблем формування у майбутніх фахівців управлінської компетентності. Метою статті є розкриття стану дослідженості проблеми формування управлінської компетентності випускників закладів вищої освіти у науковій літературі. Високий рівень управлінської компетентності випускників закладів вищої освіти є важливою умовою їхнього професійного розвитку, самореалізації у професії, одним із стрижневих факторів забезпечення зростання економіки та добробуту суспільства. У статті розкрито зміст поняття "управлінська компетентність майбутніх фахівців". Управлінська компетентність випускників закладів вищої освіти розглядається як здатність й готовність цілісно виявляти, аналізувати проблеми довіреної йому організації та ефективно їх вирішува

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Грушева А. А. Описова модель формування управлінської компетентності в процесі професійної підготовки економістів. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер.: Економіка. 2014. Вип. 3. С. 25–28.
2. Дороніна Н. С. Розвиток управлінської компетентності керівників підприємств: монографія. Харків: ФОП Лібуркіна Л., 2019. 182 с.
3. Дудник Н. Формування управлінської компетентності майбутнього менеджера освіти як педагогічна проблема. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2016. Вип. 55. С. 246–252.
4. Лугова В., Сєріков Д. Уточнення структури управлінської компетентності керівника. Розвиток європейського простору очима молоді: економічні, соціальні та правові аспекти : матер. Всеукр. наук.-практ. конф. молодих вчених та студентів (м. Харків, 22 квітня 2016 р.). Харків, 2016. С. 221–236.
5. Калінська О., Івасик І. Модель формування управлінської компетентності керівника закладу професійної освіти. Український Педагогічний журнал. 2019. № (3). С. 94–103.
6. Керекеша-Попова О. В. Особливості управлінської компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Молодь і ринок. 2016. № 11–12. С. 159–163.
7. Керекеша-Попова О. В. Специфіка професійної діяльності та професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 62. Т. 2. С. 114–118.
8. Конох А. П., Маковецька Н. В., Конох О. Є. Формування управлінської компетентності майбутніх фахівців сфери фізичної культури і спорту. Фізичне виховання та спорт. 2022. № 4. С. 25–31.
9. Костенко Р. В. Управлінська компетентність як складова професійної компетентності педагога. Нове покоління вчителів для української школи: виклики і досягнення : зб. тез доповідей Всеукр. науково-практич. онлайн-конференції (м. Одеса, 30 квітня 2021 р.). Одеса : Астропринт, 2021. С. 34–38.
10. Кушнірук С. А., Лещенко Н. А. Формування управлінської компетентності майбутнього викладача ЗВО з використанням інноваційних освітніх технологій. Освітньо-науковий простіp. 2023. Вип. 4. С. 92–100.
11. Олексієнко О., Розсказов А. Розвиток управлінської компетентності здобувачів вищої освіти. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2021. №1 (100). С. 125–134.
12. Олешко П. С., Кінах Н. В. Структура управлінської компетентності керівника освітнього закладу в системі післядипломної педагогічної освіти. Вісник післядипломної освіти. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 9(38). С. 113–132.
13. Пілевич О. Організація культурно-освітнього середовища вищого навчального закладу для формування професійної культури майбутніх фахівців. Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи. 2016. № 8. С. 76‒81.
14. Романчук Н. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців інженерного профілю. Науковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 1(64). С. 218-222.
15. Тернопільська В.І. Структура професійної компетентності майбутнього фахівця. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. 2012. Вип. 9. Т. 2. С. 208-213.
16. Тернопольская В.И., Бакулина О.С. Особенности формирования профессиональной компетентности будущих специалистов по налогообложению и таможенному делу. International scientific journal «Progress», Tbilisi, 2018. № 1–2. С. 94–97.
17. Шостаківська Н. Формування управлінської компетентності засобами інтерактивних технологій як ключовий фактор у професійному становленні майбутнього фахівця закладу вищої освіти. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 3(18). С. 357–370.
18. Bodrova I., Chernukha N., Vasylyeva-Khalatnykova M., Bakulina O., Binytska K., Kostenko D., Tarnavska T. Research of Motivation for the Development of Professional Self-Determination. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2023. Issue 15(2). Р. 229–243.
19. Bodnarchuk Oleh, Bodnarchuk Oksana, Ersozoglu Rukie, Kanishevska Lyubov, Pet’ko Lyudmila, Turchynova Ganna, Vyshnivska Natalia. Model of entrepreneurial corporate education and prospects of professional development of managers in Ukraine. Journal of Entrepreneurship Education (JEI). USA. 2019. Vol: 22 Issue: 2. P. 1−8. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24347
20. Kerekesha-Popova O. V. The peculiarities of managing activity of future engineers-teachers. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2019. Issue 188. P. 25–30.
21. Pet’ko Lyudmila. Preparing higher school graduates in foreshortening of leader competencies for 2020 // Topical questions of contemporary science: Collection of scientific articles. – Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America, 2017. P. 467−472.URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13710
22. Ternopilska V., Vasylyeva-Khalatnykova M., Chuiko O., Bakhov I. & Chernukha N. Social Rehabilitation Practices of Inclusion In The Educational Process In Working With Children With Disabilities. PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES. 2021. Issue. 9.
Опубліковано
2024-08-25
Цитовано
Як цитувати
Валентина Іванівна Тернопільська. (2024). Формування управлінської компетентності майбутніх фахівців: теоретичний аспект. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 60-65. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24227