Інноваційні підходи до організації дистанційного навчання студентів педагогічного університету

  • Оксана Григорівна Штонда Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-7601-487X
  • Ірина Тихонівна Сіра Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-8891-578X
  • Олексій Іванович Проскурня Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-3111-3417
Ключові слова: активні та інтерактивні методи, педагогічна взаємодія, дистанційне навчання, дистанційні освітні технології, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У даній статті представлені результати аналізу ролі активних та інтерактивних методів педагогічної взаємодії в процесі дистанційного навчання студентів педагогічного університету. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю проектування змісту освітніх програм професійної підготовки із використанням дистанційних освітніх технологій у контексті діяльнісної парадигми освіти, орієнтованого підвищення його ефективності та якості. Метою статті є аналіз інноваційних підходів до організації дистанційного навчання студентів педагогічних університетів, а саме виокремлення активних та інтерактивних методів педагогічної взаємодії в процесі дистанційного навчання.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Багрій К. Л. Мозковий штурм як засіб активізації навчання у вищій школі. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки, 2018, (1-2), 159-163.
2. Башкір О. І. Активні й інтерактивні методи навчання у вищій школі. Educational challenges, 2019, (60), 33-44.
3. Бужина І., Імерідзе М., & Кузьменко О. Використання інноваційних технологій у вищій освіті: проблеми та перспективи. Перспективи та інновації науки, 2023, (14 (32)).
4. Гончарова Є., Сліпченко Л. Дидактичний потенціал активних та інтерактивних методів навчання. Витоки педагогічної майстерності, 2019, (23), 41-45.
5. Доценко С.О., Москаленко В.В. Технології дистанційного навчання (Moodle): моніторинг навчальних досягнень: навч. посіб. / С. Доценко, В. Москаленко, В. Лебедєва; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2023. 84 с.
6. Дяченко-Богун М. Активні методи навчання у вищому навчальному закладі. Витоки педагогічної майстерності, 2014, 14, 74-79.
7. Коченгіна М. В. Використання активних методів навчання у процесі формування готовності вихователів дошкільного навчального закладу до створення безпечного інформаційного середовища для дітей дошкільного віку. Наукові записки кафедри педагогіки, 2016, (39), 112-117.
8. Лебединець Т. М., Гуляєва І. В., & Мироненко Л. В. Упровадження інтерактивних методів навчання у вищих навчальних закладах. Педагогіка та психологія, 2018, (59), 84-92.
9. Межуєва І. Формування професійної компетенції за допомогою інтерактивних методів навчання. Молодий вчений, 2020, (4 (80)), 601-604.
10. Морозова М. В. Поняття «інтерактивність» крізь призму педагогічної освіти. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 2021, № 6 (344), Ч. 2. 182-192.
11. Отравенко O. Інноваційні методи навчання як основа якісної професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2019, 222-230.
12. Петренко С. В. Активні форми навчання у вищій школі: актуалізація інноваційного досвіду США. Інноватика у вихованні, 2017, (5), 161-171.
13. Семчук С. Впровадження інтернет-технологій в освітній процес закладів вищої освіти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, 2021, (1(5), 136–142.
14. Стернік В., Бурачик О. Порівняльна характеристика традиційних та інтерактивних методів навчання. Нова педагогічна думка, 2018, (2), 51-53.
15. Ткаченко Л. В., Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021, № 75, Т. 3. 91-96.
16. Томашевська М. Використання інтерактивних методів навчання при підготовці майбутніх педагогів у вищому навчальному закладі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017, (8), 178-188.
17. Bashkir O. I. Modern formats of professional development of educational community. Innovative solutions in modern science, 2018. 3 (22). Р.116-128
18. Kokhanovskaya E., Smychkova E. & Chai, M. Online learning as a result of globalization during the pandemic Covid-19. In: Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. SHS Web of Conferences, 92
19. Naveed Q.N., Muhammed A.H., Sanober S., Qureshi M.R.N. and Shah A. Barriers Effecting Successful Implementation of E-Learning in Saudi Arabian Universities. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 2017, 12, p.94.
20. Sharakpaeva G.D. and Manankova O.A. Distance education in the context of globalization: problems, search for a solution. Social Sciences: Achievements and Prospects Journal, 2019, 4 (12), рр.29-33
Опубліковано
2023-12-30
Цитовано
Як цитувати
Оксана Григорівна Штонда, Ірина Тихонівна Сіра, & Олексій Іванович Проскурня. (2023). Інноваційні підходи до організації дистанційного навчання студентів педагогічного університету. Наукові записки кафедри педагогіки, (53), 90-98. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/23598