Історико-педагогічні передумови розвитку академічної обдарованості особистості в КНР

  • Хуан Тівень Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0009-0001-7252-4829
Ключові слова: академічна обдарованість, особистість, КНР, історико-педагогічні передумови, система іспитів, конфуціанська філософія, реформи освіти, методи навчання, програми для обдарованих дітей, центри для обдарованих дітей

Анотація

Результати дослідження. Історико-педагогічні передумови розвитку академічної обдарованості особистості в КНР можна умовно поділити на такі етапи:
1. Стародавній Китай (до 1911 р.): виникнення системи іспитів для державної служби, яка стимулювала розвиток освіти та виявлення обдарованих людей; розвиток конфуціанської філософії, яка наголошувала на важливості освіти та самовдосконалення; створення перших шкіл та академій для обдарованих дітей.
2. Республіканський період (1911-1949 рр.): реформування освітньої системи, започаткування нових типів шкіл та університетів; впровадження нових методів навчання та виховання, спрямованих на розвиток творчого мислення та самостійності; створення перших програм для обдарованих дітей.
3. Сучасний період (з 1949 р.): розширення мережі шкіл для обдарованих дітей; розробка та впровадження нових програм та методик розвитку академічної обдарованості; створення центрів та інститутів для підтримки обдарованих дітей.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Антонова О. Є. Обдарованість: досвід історичного та порівняльного аналізу: Монографія. Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. 456 с.
2. Євтух М. Б. Обдарованість: підходи до з’ясування сутності. Педагогічний альманах. 2017. №. 36. С. 10–19.
3. Науменко С. С. Витоки ідеї навчання і виховання обдарованих дітей у Китаї. Теорія та методика навчання та виховання. 2021. №. 50. С. 136–143.
4. Науменко С. С. Педагогiчний вимiр поняття обдарованостi у КНР. Науковий журнал Причорноморського науково-дослiдного інститут економiки та iнновацiй. Серiя: «Iновацiйна педагогiка». 2021. Вип. 35. C. 40–44.
5. Науменко С. С. Спеціалізовані навчальні заклади для обдарованих дітей КНР. 2021. 126.
6. Перепадя Д. О. Стимули розвитку обдарованості дітей у Китаї. 2013. 136.
7. Полубоярина І. І. Музична обдарованість у працях зарубіжних дослідників. Professional Art Education. 2020. Vol. 1(1). Р. 17–22.
8. Dai D.Y., Steenbergen-Hu S. Special class for the gifted young: A 34-year experimentation with early college entrance programs in China. Roeper Review, 2015. № 37. P. 9–18.
9. Dai D.Y., Steenbergen-Hu S., Yang Y. Gifted education in Mainland China: How it serves a national interest and where it falls short. Gifted education in Asia: Problems and prospects. Charlotte NC: Information Age Publishing, 2016. P. 51–76.
10. Gong H., Lei J. The progress and enlightenment of psychological researches on supernormal children. A Journal of Modern Special Education, 2015. № 4. P. 23–29.
11. Jia Q., Ericson D. P. Equity and access to higher education in China: Lessons from Hunan province for university admissions policy. International Journal of Educational Development. 2017. Т. 52. С. 97–110.
12. Kitano M. K. Issues in research on Asian American gifted students. Special Populations in Gifted Education. Routledge, 2021. С. 3–25.
13. KPMG. Education in China. URL: https://www. kpmg.de/docs/Education-inChina-201011.pdf (дата звернення 06.01.2023).
14. Rimm S. B., Siegle D., Davis G. A. Education of the gifted and talented. – Boston, MA : Pearson, 2018. С. 233–236.
15. Tran H. N. et al. Principal Leadership and Teacher Professional Development in a Vietnamese High School for Gifted Students: Perspectives into Practice. European Journal of Educational Research. 2021. Т. 10. №. 4. С. 1839–1851.
16. Wang J., He J. Innovative perspectives and scientific nurturing of talents – a brief introduction to the gifted education of Beijing no.8 high school. Education of Innovative Talents, 2013. P. 28–31.
17. Zhang B., Li J., Xu C. The developmental differences of problem solving ability between intellectually-gifted and intellectually-average children aged from 11-14 years old. Acta Psychologica Sinica, 2014. № 46. P. 1823–1834.
18. 王德文. 中国职业教育体系. 中国网, 2014.
19. 田雯.多元智力理论及其对我国教育的影响 (Doctoral dissertation, 华中师范大学), 2017.
20. 联合国教科文组织. 学会生存.北京:教育科学出版社,2016.
21. 荆楚网. 湖北实施五年制高职教育:初中毕业生可直接上大学. 中国新闻网, 2014.
Опубліковано
2023-12-30
Цитовано
Як цитувати
Хуан Тівень. (2023). Історико-педагогічні передумови розвитку академічної обдарованості особистості в КНР. Наукові записки кафедри педагогіки, (53), 64-71. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/23591